הנה משהו שיכול לקרות רק בלידת בית: פעוטה מתוקה מברזיל הפכה לשותפה פעילה בלידה של אחיה הקטן. חברה ברזילאית קטנה לצילום הריון ולידה בשם Senhoritas Fotografia, שחררה לרשת תמונות וסרט וידיאו של לידה מרגשת במיוחד, שגורמות לכל אמא לחשוב מה היה קורה אם הן היו מערבות את הילד הגדול יותר, בלידה של הקטנים. ברור שבבית חולים אין שום דרך לעשות את זה, אבל בלידת בית כמו של הגברת הברזילאית התותחית שמככבת בתמונות ובווידיאו – אפשר גם אפשר.

A post shared by Senhoritas Fotografia (@senhoritasfotografia) on

המאמא הברזילאית החליטה שהפעוטה תהיה נוכחת בכל חלק וחלק בלידה, החל משלב הצירים ועד יציאת התינוק הקטן בבריכת המים שהוקמה לצורך האירוע. לודימילה היולדת, שהיא גם הבעלים של סניוריטס פוטוגרפיה, סיפרה לאתר בייביסנטר על הפעוטה שלה אגתה, בת השנתיים, שהייתה מעורבת בלידה של אחיה הקטן: "אגתה הגיבה בצורה מקסימה במהלך הלידה", סיפרה לודימילה, "בזמן שהאמא הייתה בצירים, היא יצאה ונכנסה מהחדר כל הזמן, ולא ממש הפריעה. כשהגיע זמן הלידה, הזמנו את אגתה להצטרף אלינו לבריכה. היא נכנסה לבריכה והייתה מאוד מאוד שמחה. במהלך הלידה היא דיברה איתנו, היא חיכתה בסבלנות שאח שלה ייצא. הסברנו לאגתה במהלך רגעי הדחיפה שאחיה עוד רגע יוצא והיא הביעה התרגשות".

בסרטון שהעלתה החברה של לודימילה לערוץ היוטיוב שלה, אפשר לראות כיצד אגתה מעניקה לאמא שלה הרבה חום ואהבה מיד לאחר הלידה, כשהתינוק, זיה שמו, הועבר לחדר אחר כדי לקבל טיפול רפואי קל. לודימילה החליטה לשחרר את הווידאו לרשת, כדי להראות כמה מעורבת יכולה להיות פעוטה באירוע כזה, ואיזו מתנה אדירה היא העניקה לבתה.  

♡ Nascimento Zyah | Parto Domiciliar Planejado ♡ . E assim nasce uma nova família... . Foto: Rodrigo Magalhães . Obstetra: Dr. Luiz Duplat (@casa_maternali) Enfs. Obstetra: Norma Duplat (@casa_maternali) e Élissa . Doula: @maianakokila . #birth #birthphotography #homebirth #parto #partodomiciliarplanejado #partohumanizado #partoemcasa #fotografiadenascimento #fotografiadeparto #fotodeparto #nascimento #baby #babyboy #babylove #love #placenta #placentaço #boy #honeybaby #salvador #bahia #doulas #doulagem #doulasemsalvador #doula #senhoritasfotografia #amoremimagens

A post shared by Senhoritas Fotografia (@senhoritasfotografia) on

לודימילה מספרת שהעובדה שבתה הייתה נוכחת בלידת בנה הפכה את הכל לחוויה מדהימה עוד יותר עבור כל המשפחה "הרגשנו כל הזמן שזה הדבר הנכון לעשות", הסבירה. "קיבלנו הרבה תגובות כשהעלינו את התמונות, על זה שזו טעות לערב ילדה כל כך קטנה בלידה, אבל זה לא ממש הפריע לנו", הבהירה. יש רגעים בסרטון שאכן רואים את הפעוטה מקפצת במים בזמן שאמא נאנקת מכאבים, וזה בהחלט גורם לתהיות האם זה נוח עבורה שהילדה שם. אבל לודימילה בטוחה שזה בדיוק מה שהיה צריך לקרות: "הלידה עבורנו היא חוויה משפחתית, ולכן זה היה חשוב עבור כולנו. היינו חייבים שהיא תהיה שם. הרגשנו שהיא הייתה ממש בסדר גמור, היא התרגשה, היא אהבה לראות ולגעת באחיה ממש בדקות הראשונות, זה היה אחד הדברים המדהימים ביותר".

 >> 6 דברים שלא ידעתם על לידת מים