לינלי בומר הייתה עוברית קטנטנה במשקל של חצי קילו כשהרופאים הסירו מגופה גדול ששקל כמעט כמוה - אבל זה ממש לא הפרט הכי מדהים בסיפורה של התינוקת האמריקאית הקטנה. הניתוח שבו הוסר הגידול בוצע בשבוע ה-23 להיריון, ומיד בסיומו היא הוחזרה לרחם, ובילתה בו 12 שבועות נוספים - עד שנולדה (בניתוח קיסרי נוסף) במועד, במשקל תקין של כמעט שלושה ק"ג.  

את הבשורה על הגידול הנדיר, שהיה ממוקם בעצם הזנב של העוברית, קיבלו ההורים בשבוע ה-16 להיריון. "זה היה הלם עצום בשבילנו. התייעצנו עם כל מומחה אפשרי, וכולם אמרו לנו שהם מעולם לא ראו גידול כל כך גדול אצל עוברית כל כך קטנה", אמרה אמה של לינלי, מרגרט, בראיון למגזין PEOPLE. "כשדיברו איתנו על הניתוח, ידענו מיד שנעשה כל דבר אפשרי כדי להציל את חייה.  

הסיכונים בניתוח המורכב היו רבים, אבל ההורים היו נחושים לנסות הכל כדי לתת לבתם סיכוי לשרוד. מיד בתום הניתוח הוחזרה העוברית לרחם, שנתפר מחדש, ונשארה בו 12 שבועות נוספים. שמונה ימים לאחר שנולדה, עברה ניתוח נוסף, להסרת שאריות הגידול. אחרי 24 ימים בטיפול נמרץ, היא שוחררה לביתה.

מדובר בהליך נדיר ומסוכן, שמבוצע (גם בישראל) רק כשאין שום ברירה אחרת או אפשרות לדחות את הניתוח, בעיקר במקרים שבהם התינוק סובל ממום מסכן חיים, גידול סרטני כמו במקרה הזה או כאשר תאומים זהים סובלים מתסמונת ttts, שבה תאום אחד גוזל את רוב אספקת הדם מהתינוק השני.  

"היא אוכלת המון ומתפתחת נהדר", אמרה מרגרט. "כל המשפחה התגייסה לטובתנו בתקופה הקשה שעברנו, ועכשיו אנחנו רק רוצים לנוח וליהנות מהילדה שקיבלנו במתנה".

 >> ללא מגע יד אדם: האם זו הדרך החדשה להרדים תינוק?