טדי הולסטון (צילום: יוטיוב)
ההורים של טדי הולסטון החליטו שמותו לא יהיה לשוווא | צילום: יוטיוב

ההורים של טדי הולסטון, תינוק שנפטר פחות משעתיים אחרי שהגיח לאוויר העולם, החליטו שמותו לא יהיה לשוווא. בהחלטה אצילית הם תרמו את כליותיו ומסתמי לבו - ונתנו חיים לאדם זר לחלוטין. 

ג'ס, אמו של טדי, גילתה כבר בשבוע ה-12 להריון כי טדי - אחד מהתאומים שנשאה ברחמה, סובל מאנצפלופתיה, חוסר משמעותי באספקת דם למוח המונע ממנו להתפתח כראוי. הרופאים הציעו להורים להפיל את טדי ולהשאיר את העובר הבריא, אולם הם סירבו. "הסבירו לנו שהוא ימות בלידה או זמן קצר אחריה, והחלטנו שאפילו כמה דקות איתו הן משהו שאסור לנו לוותר עליו", הסבירה ג'סי בראיון ל-BBC. בהמשך, דנו בני הזוג באפשרות לתרום את איבריו של טדי, והחליטו כי במידה שהאיברים יימצאו שימושיים, הם יתרמו אותם לאחר מותו. 

כשהגיע מועד הלידה, הקדים אחיו של טדי, נואה, ויצא לפניו. טדי יצא, והצליח לחיות רק 100 דקות - קצת יותר משעה וחצי. שלוש דקות אחרי שנפטר הוא כבר נלקח לחדר הניתוח, שם נקצרו שתי כליותיו והמסתמים מלבו, והושתלו בגופו של אדם שהיה זקוק להם. "הידיעה שטדי הציל חיים של אדם אחר, למרות שהוא עצמו הספיק לחיות כל כך מעט, מנחמת ומחזקת אותנו", אמרה האם. "זה מדהים, אני גאה בו כל כך". 

>> הנקה ללא צנזורה: מלחמתה של הצלמת בפייסבוק