טריש סטיין (צילום: צילום מסך today)
רצה 14 ק"מ מבלי שידעהש היא בחודש תשיעי. טריש סטיין | צילום: צילום מסך today
המאמץ הגופני הכרוך בלידה מושווה לפעמים לריצת מרתון. אבל מה קורה כשמישהי כורעת ללדת אחרי ריצה מפרכת – מבלי שידעה בכלל שהיא בהריון? טריש סטיין, אישה אמריקאית ספורטיבית בת 33, רצה מסלול של 9 מייל (קצת יותר מ-14 ק"מ) במסגרת קבוצת חובבים שהתכוננה לריצת חצי מרתון. כמה שעות אחרי שחצתה את קו הסיום היא הגיעה לבית החולים והתלוננה על כאבים, אבל למרבה ההפתעה לא מדובר היה בפציעת ספורט – אלא בצירי לידה.

"חשבנו שכואבת לה הבטן מהתכווצויות בעקבות הריצה"

"אחרי שטריש חזרה מהריצה היא אמרה לי שכואבת לה הבטן. חשבנו שאלו התכווצויות רגילות של אחרי פעילות מאומצת, אבל אחרי שהיא התקלחה ונחה והן לא עברו, ואפילו התחזקו. היא ניסתה לקחת משכך כאבים, וזה לא שינה שום דבר. מצאנו סידור לשני הילדים הגדולים שלנו, ומכיוון שבשלב הזה היא כבר התפתלה וצרחה מכאבים פשוט הזמנו אמבולנס ונסענו לבית החולים", סיפר ג'ון, האב הטרי. "בבית החולים חשבו שאולי היא מתחה איזה עצב בריצה, ואחר כך התחילו לבדוק אם התוספתן שלה מודלק או שיש לה אבנים בכיס המרה. אני חייב לציין לזכותם ששאלו כמה פעמים אם היא בהריון, אבל באמת שלא היה לנו מושג שזה העניין, ובכל פעם ענינו שלא".

כדי לגלות את מקור הכאב ביצעו הרופאים בדיקת אולטרסאונד, ובמקום אבנים בכליות הם נדהמו לגלות תינוקת בריאה, שהייתה נחושה לצאת החוצה. "חשבתי שאני מתה מכאבים, וכשאמרו לי שאני יולדת רק נלחצתי יותר", סיפרה היולדת הספורטיבית. "באמת שחשבתי שסיימתי עם הילדים לגלגול הזה, לא הייתי מוכנה ולא עלה בדעתי שאני בהריון בכלל". טריש הובהלה מחדר המיון הכללי לחדרי הלידה, שם הביאה לעולם את בת הזקונים המפתיעה שלה.  

"היא לא הרגישה תנועות ולא סבלה מתופעות לוואי"

טריש סטיין (צילום: צילום מסך today)
טריש ומירה שנולדה בהפתעה גמורה. מזל טוב | צילום: צילום מסך today
בני הזוג מספרים כי בניגוד להריונות הקודמים של טריש (שהניבו את שני ילדיהם המשותפים, בני 7 ו-11), בהריון הנוכחי היא ירדה במשקל, ככל הנראה מכיוון שהתחילה להתאמן בריצה למרחקים ארוכים. "היא לא הרגישה תנועות, לא היו לה תופעות לוואי כמו בהריונות הקודמים", אמר ג'ון, שסיפר כי עבר ניתוח לקשירת צינור הזרע – ניתוח שכעת ברור כי לא הצליח כמצופה.

מירה (קיצור של MIRACLE, שם שיזכיר לה ולהוריה את נסיבות לידתה המוזרות) נולדה ככל הנראה כחמישה שבועות לפני התאריך המשוער – אמה לא זוכרת מתי קיבלה את הווסת האחרונה, ומכיוון שכלל לא ידעה כי היא הרה, לא הייתה במעקב רפואי. משקל הלידה שלה עמד על קצת פחות משלושה ק"ג, ומה שבטוח – את מרוץ חצי המרתון שלקראתו התאמנה אמא שלה הן כבר יראו בטלוויזיה, בבית.

>> הנה אחת שדווקא ידעה שהיא בהריון ובכל זאת התעקשה לרוץ מרתון
>> ספינינג בחודשי הריון מתקדמים? ברור שכן

הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים