לוסי ריי - לידה בשידור חי (צילום: תומר ושחר צלמים)
שידור ישיר מחדר הלידה למחשב שלך. מה דעתך? | צילום: תומר ושחר צלמים
אם יש לכם חברי פייסבוק שהפכו להורים, ודאי נתקלתם בתמונת העריסה המסורתית מבית החולים. הנועזים שבחבורה מעלים תמונה של התינוק בזרועות אמו בחדר הלידה, אבל מה תגידו על נשים שמצלמות את הלידה גופא ומעלות ליו-טיוב?  

צילומים בחדר הלידה הפכו לעניין די סטנדרטי בשנים האחרונות, וגם כשג'מה ווהן ילדה את בנה, אוליבר, היא החליטה לתעד את כל התהליך, כדי לשמור לעצמה מזכרת מהרגעים הקסומים והמטלטלים האלו. מה שפחות סטנדרטי בסיפור הוא ההחלטה של ג'מה להעלות את התיעוד הגרפי והחושפני ליו-טיוב, ועד עתה צפו בו לא פחות מ-16,000 אנשים - מרביתם, כמובן, זרים גמורים, שנחשפו לרגעים האינטימיים ביותר בחייה. "ממש לא מפריע לי שאנשים רואים אותי עירומה או יולדת. אני גם ככה חושבת שהשדיים שלי, למשל, הם כדי להאכיל תינוקות לפני שהם איבר מיני", הסבירה ג'מה את ההחלטה האמיצה. "אני חושבת על נשים אחרות, שמחפשות סרטוני לידה ביו-טיוב כמו שחיפשתי בעצמי לפני שילדתי. רק ככה אפשר להבין באמת מה קורה שם, כי קורס הכנה ללידה, מוצלח ככל שיהיה , לא באמת מכין אותך. למעשה, ניסיתי לצלם גם את הלידה של הבכור שלי, פרדי, אבל המיילדת התעקשה שנכבה את המצלמה בשלב הלחיצות, ורק לקראת הלידה של אוליבר מצאתי מיילדת שהסכימה מראש שנסרריט הכל, וכך היה". 

לעוד סיפורי לידה מדהימים 

ג'מה לא לבד - ביו-טיוב יש יותר מ-1.3 מיליון סרטוני לידה, חושפניים יותר או פחות, מרחבי העולם. חלקם מתעדים לידות בית חולים סטנדרטיות, ואחרים צולמו בלידות בית, בבריכות ואפילו בחיק הטבע. חלק מהסרטונים צנועים למדי, בזמן שבאחרים אפשר כמעט להתרשם מגודל הפתיחה במו עינינו. למעשה, אפילו אחותה הקטנה, אמילי, החליטה ללכת בדרכיה, וציךמה את לידת בתה הבכורה לפני שנה וחצי. "יו-טיוב הוא ספק התוכן המרכזי שלי, אני רואה שם הרבה יותר דברים ממה שאני רואה בטלוויזיה", נימקה אמילי את ההחלטה. "בניגוד לתכניות וסדרות דוקומנטריות על לידות, שמראות מציאות מאוד סטריית, צנועה וערוכה, בסרטונים שנשים מעלות ליו-טיוב רואים את המציאות כמו שהיא. אני טיפוס די ביישן, ולא הייתי בטוחה שזה רעיון טוב להעלות את הסרטונים שלי - שאת חלקם צילמתי כבר במהלך ההריון - לרשת, אבל בן הזוג שלי תמך מאוד בהחלטה, ובסוף תפסתי אומץ ועשיתי את זה. אני מתה על הסרטונים, ובמיוחד על סרט הלידה - לא זוכרים הרבה מהרגעים האלה, וכיף שיש דרך להיזכר".

אמילי מספרת על תגובות תומכות וחיוביות, וגם את לידת בנה השני, שעתידה להתרחש באוגוסט הקרוב, היא מתכוונת לתעד. "גם הפעם אני מתכננת להיות עם חזייה וסדין עלי, כדי שלא ייראו ממש חלקים אינטימיים, אבל ברור לי שאצלם, כי אני מרוצה כל כך מסרטון הלידה הראשון שלי", היא אומרת. "נכון, מדובר בחשיפה לא קטנה, אבל היתרונות עולים על החסרונות מבחינתי".