הזוג הניגרי אג׳יבולה ואדבויה טאיוו עברו 17 (!) שנים קשות של טיפולי פוריות יקרים, מתישים וכואבים, כשלצדם המון המון אכזבות ותעצומות נפש על מנת לנסות שוב ושוב. לאחרונה זה הצליח, ובגדול. לפני שבועיים נולדו לשניים, בשבוע השלושים להריונה של אג׳יבולה, שישה תינוקות בריאים, שלושה בנים ושלוש בנות, וחייהם השתנו מקצה לקצה.

בני הזוג המאושרים עלו לכותרות התקשורת העולמית עם סיפורם המרגש בעל הסוף המפתיע, וגילו שעד היום הוציאו כ-750 אלף שקל על טיפולים, שכללו כמה הפריות שלא צלחו. "הופעל עליי הרבה לחץ לאורך השנים להתגרש מאג׳יבולה", מגלה אדבויה, האב הטרי והמאושר. "רצו שאתחתן עם אישה אחרת, שתוכל להרות, אבל הבטחתי לכולם שאשתי בטוח תביא לי ילד, בעזרת האל, בזמן הנכון". ובכן, האל, וגם המדע, עזרו, וב-11 במאי נולדה השישיה לבית טאיוו, בבית חולים אמריקני, בריצ׳מונד שבוירג׳יניה.



40 איש עבדו על הלידה הזו, כך נמסר מבית החולים, והתינוקות, ששקלו בין 700 גרם ל-1.300 ק״ג, נמצאים עדיין בתינוקיה ובפגיה, לטיפול אינטנסיבי, עד שיגדלו מספיק ויוכלו להשתחרר. "משמרת בחדר לידה לרוב תכלול מקרה אחד או שניים של פגים, ולרוב יש זמן בין הלידות", מסבירה ד״ר סוזן לאני, מנהלת חדר הלידה. "היינו צריכים להתארגן ללידה של שישה פגים בו זמנית.״ שישיות הן דבר נדיר במיוחד. בארה״ב יש בערך ארבע מיליון לידות בשנה, ובשנה שעברה רק 24 מהן היו של ארבעה תינוקות ומעלה. בקנדה, אגב, נולדה השישיה הראשונה אי פעם לפני עשור בדיוק. אלה לידות מסוכנות, גם לאם וגם לפגים, אבל נראה שהתינוקות לבית טאיוו משגשגים.



"הצוות הרפואי מעולה, הם מארחים אותנו נפלא והטיפול נהדר", מספר האב לתקשורת. "אנחנו רחוקים מהרגע בו נשוב הביתה, אבל הצוות הפך למשפחה, ועזר לנו להגיע עד הלום". אג׳יבולה כבר שוחררה, אבל השניים לא זזים מהתינוקות שלהם, ונשארים חיוביים ושמחים. "אני מקווה שהתינוק הכי הקטן שלי יגדל ויגיד: הייתי הכי קטן מכולם ותראו אותי עכשיו", אומרת האם. "אני רוצה שיום אחד הילדים שלי יחזרו לבית החולים הזה וילמדו כיצד מטפלים בזולת בדיוק כפי שטיפלו בי ובמשפחתנו". 

>> נשים משתפות איך זה מרגיש לעבור טיפולי פוריות