דניאל דייויס  (צילום: rosspary.co.il)
בשעה טובה ומוצלחת, הארלי יצא | צילום: rosspary.co.il
אחרי שמונה שעות של צירים ולחיצות, ילדה דניאל דייויס - בת 21 בסך הכל - את בנה הארלי ביום שישי שעבר. המיילדות ראו מייד שמדובר בעובר מגודל, אבל כששקלו אותו היו בטוחות שהמאזניים בחדר הלידה לא מאוזנים, ושקלו אותו שוב ושוב כדי להיות בטוחות שהתוצאה - 5.140 - מדוייקת. הסיפור הופך ממרשים לכמעט לא ייאמן כשמתברר שדניאל התעקשה על לידה טבעית - וילדה את השמנמן הקטן ללא משככי כאבים. 

עוד ב-9 חודשים:

>> הכי אמיתי שיש: תמונות מהפנטות של לידות בית
>> סליחה, התינוק הזה ממש לא מה שהזמנתי!

>> די לשיימינג: נשים שעשו את ההריון בקטן

"היינו שיחת היום בבית החולים", אמרה דניאל בראיון ל"דיילי מייל". "המיילדות פשוט לא האמינו שהוא כל כך גדול, ושהצלחתי לעבור את הלידה בלי עזרה של אפידורל או טשטוש. הוא כל כך גדול, שכל הבגדים והחיתולים שהכנתי לו בבית פשוט נמסרו לחברות, כי הוא התחיל ממידה 3-6 בבגדים ומידה 2 בחיתולים, שגם היא צמודה עליו קצת". 

חרף גילה הצעיר, לדניאל כבר יש תינוקת אחת בבית, ליילה (בת שנה ושבעה חודשים), שנולדה דווקא במשקל רגיל. "זה היה קשה יותר מהלידה הקודמת, אבל הערכות המשקל פספסו בגדול. לא היה לי מושג עם מה אני מתמודדת, ויכול להיות שאם הייתי יודעת לא הייתי מתעקשת ללדת בלי אפידורל. אני בעצמי עדיין לא מאמינה שעשיתי את זה", אמרה דניאל. 

לדניאל לא הייתה סוכרת הריון (הגורם המוביל לתינוקות עצומים), והיא ובן זוגה אנשים ממוצעים בגודלם, והארלי נולד בריא ושלם, על אף הלידה המאתגרת. בארץ, אגב, לא מאוד נלהבים מלידות הירואיות שכאלו.  "עד משקל של 4.5 ק"ג אישה יכולה לנסות ללדת לידה רגילה, אבל מעל המשקל הזה נמליץ לה בחום ללכת לקיסרי אלקטיבי", אומר ד"ר בני שכטר, מומחה לגיניקולוגיה ומיילדות ומטפל מיני.

דניאל דייויס  (צילום: rosspary.co.il)
סחבה, חופשי סחבה. הבטן ההריונית הענקית של דניאל | צילום: rosspary.co.il
דניאל דייויס  (צילום: rosspary.co.il)
מזל טוב! | צילום: rosspary.co.il
"אצל סוכרתיות אנחנו מחמירים יותר, והגבול העליון ללידה רגילה מבחינתן הוא 4 ק"ג. מעבר לסיכון המיידי של קרעים בפרינאום ובצוואר הרחם, הסיכון המרכזי, שנפוץ אמנם בעיקר אצל חולות סוכרת אבל בהחלט עלול לקרות גם אצל מי שלא אובחנה כסוכרתית, הוא פרע כתפיים. מכיוון שתינוקות גדולים יש נטייה להיות רחבים במיוחד באזור הכתפיים, לעתים קורה שהראש יוצא, והכתפיים נשארות תקועות בתעלת הלידה. זה מצב שמאלץ לפעמים לשבור לתינוק את הכתף כדי לחלץ אותו, מה שעלול להוביל לבעיות תפקודיות ביד במשך החיים, ועלול גם להסתיים באסון. בנוסף, אחרי לידה של תינוק גדול הרחם לא תמיד מתכווץ בצורה יעילה, ויש סיכון לדימום אמהי כבד".