אנג'ל פרז  (צילום: methodist hospital)
אין גבול להקרבה אמהית. קרלה פרז | צילום: methodist hospital
אין גבול להקרבה אמהית - וכעת מתברר שגם המוות לא עוצר אותה. קרלה פרז עברה שבץ מוחי קשה כשהייתה בשבוע ה-22 להריונה, ומתה מוות מוחי. למרות שלא היה שום סיכוי שתתאושש, הרופאים חיברו אותה למכונת הנשמה למשך שמונה שבועות - והצילו את התינוק שהיה ברחמה. 

אנג'ל פרז נולד בחודש שעבר, בניתוח קיסרי שבוצע בשבוע ה-30 להריון, מוקף בצוות עצום של רופאים ואחיות. "הייתה לא מעט אמונה שם, בכל התהליך", אמרה ד"ר סו קורט, סגנית מנהל בית החולים שבו נותחה פרז המנוחה. "עשינו משהו שלא עשו הרבה בעבר, אבל התינוק יצא בריא ושלם, למרות הנסיבות המצערות". 

בתחילה קיוו הרופאים כי יצליחו להשאיר את פרז בחיים לפחות עד שבוע 32, אולם בימים האחרונים לפני הלידה הידרדר מצבה, ומתוך חשש לשלומו של התינוק הוחלט ליילד אותו מיידית, חרף השבוע המוקדם.

אנג'ל נולד במשקל של 1.330 ק"ג בלבד, ונלקח מיד לטיפול נמרץ בפגייה. נכון לעכשיו הוא מתאושש, והרופאים בבית החולים מביעים אופטימיות זהירה בקשר למצבו. 

אנג'ל פרז  (צילום: methodist hospital)
הרופאים מביעית אופטימיות זהירה בקשר למצבו של אנחל פרז המתוק | צילום: methodist hospital
למרבה הפלא, נשים בכלל לא צריכות להיות בהכרה כדי ללדת. במקרה אחר (שהסתיים אמנם באופן משמח, כשהיולדת שבה להכרתה לאחר הלידה) יולדה אישה שלקתה בשפעת חזירים והייתה בתרדמת לכל אורך הלידה. למעשה, לידה היא תהליך בלתי רצוני (בדיוק בגלל זה אי אפשר לעצור אותו גם כשאת מתחננת לוותר על העסק וללכת הביתה), ועד שלב הלחיצות הכל יכול להתנהל גם בלי שום מאמץ אקטיבי מצד האישה. כאשר התינוק כבר כמעט בחוץ, יכולים הרופאים והמיילדות לשלוף אותו בעזרת וואקום או מלקחיים (אם כי, כאמור, במקרה המצער של משפחת פרז התינוק יולד בניתוח קיסרי).  

>> הורות בעיפרון: איורים מדוייקים להפליא של אמא טרייה שבטוח תזדהי איתם