אדלי ואבילינה איטלמן הקטנות שוחררו בשבוע שעבר מבית החולים מאיר, אחרי תקופה קצרה בפגייה. ההורים שלהן, זהר וילנה, יכלו סוף סוף לנשום לרווחה, ולהתחיל ליהנות מהבנות שהביאו לעולם בתום קצת פחות מתשעה חודשים סוערים. "היריון כזה, שבו התאומים הזהים חולקים לא רק שליה אלא שק היריון משותף, נחשב נדיר ומסוכן מאוד", אמר זהר, אביהן של התאומות, בשיחה עם MAKO. בהתחלה הציעו לנו לעשות הפלה, כי זה היריון מאוד מסובך ומסוכן ולא כולם שורדים, אבל האמנו שהכל יהיה בסדר. אחרי שהן נולדו, אחת האחיות בפגייה סיפרה לנו בדמעות שגם לה היו תאומים שחלקו שליה ושק, אבל הם נפטרו בשבוע 32, זה רק חיזק אצלנו את התחושה שבאמת - קרה לנו נס גדול".  

אין תמונה
חלקו שק ושליה משותפת. מצב נדיר ומסוכן
אין תמונה
"הבנו שקרה לנו נס גדול"
זהר, שהיה בחדר הניתוח שבו יצאו בנותיו לאוויר העולם, עדיין משתנק מהתרגשות כשהוא מדבר על אותם רגעים. "אני לא זוכר איך הרגשתי, רק שהייתי בהתרגשות עצומה. עד עכשיו כשאני חושב על זה יש לי צמרמורת. לא ידעתי על מי להסתכל קודם, על אשתי או על הבנות, וגם אשתי הייתה מבולבלת, פשוט לא האמנו שזה סוף סוף קורה". 

חרף השבוע המוקדם שבו נולדו, הסתפקו הבנות בשהות של שבועיים בפגייה, ועוד כמה ימים במחלקת התינוקות הרגילה. "כבר בפגייה ראינו שיש להן על המצח סימנים כחולים על המצח, והצוות הסביר שהן היו נוגחות אחת בשנייה ברחם. באחת הבדיקות ראינו אותן מחזיקות ידיים וכאילו רוקדות, זה היה כל כך חמוד - ועכשיו הן פה, איתנו".  

אין תמונה
"לא האמנו שזה סוף סוף קורה"
אין תמונה
"עכשיו הן פה איתנו"

אין תמונה
ברוכות הבאות לעולם

ד"ר יעל גנאור פז, גינקולוגית במרכז הרפואי מאיר, מסבירה כי בהריונות תאומים אפשר למצוא תאומים שאינם זהים (תאומי אחווה) ותאומים זהים. "כאשר התאומים אינם זהים לכל אחד מהעוברים שליה ושק היריון נפרד. במקרה של תאומים זהים – בחלק מהמקרים נמצא שליה אחת ושני שקי היריון נפרדים, ורק ב-1% אחד מהריונות התאומים נמצא תאומים החולקים שליה אחת ושק היריון אחד", מסבירה ד"ר גנאור פז. "זהו המצב הנדיר ביותר מבין השלושה ושכיחותו היא בין 1:35,000-1:60,000 לידות.

אין תמונה
תאומות
_OBJ_OBJ"היריון זה לא רק נדיר, כי אם בעל סיכון גבוה ביותר. במקרה וחבלי הטבור של העוברים יסתבכו באופן הדוק זה בזה  -העוברים לא ישרדו. בעבר דווח על 50% תמותה של העוברים. כיום, נהוג לאשפז את היולדות האלו מהשבוע ה-26 להריון לשם ניטור ובדיקות אולטרסאונד תכופות, וליילדן בניתוח קיסרי מתוכנן בין שבועות 32-34 להריון. כך, משתפרים סיכויי ההצלחה של ההריונות משמעותית".

>> כל המיתוסים על הריון תאומים