בערב דצמבר קר, בשנת 2015, ניקול ברטיני ובעלה קווין, סעדו במסעדת סטייקים בלונג איילנד עם זוג חברים, שון וליאנה פיבס. הרבה שנים לפני אותו ערב, ניקול גילתה שהיא לוקה בתסמונת דם נדירה בשם TTP. מה שאומר שבמידה ותרצה להיכנס להריון, היא או התינוק יימצאו בסיכון גבוה למות.

"אחרי שעשו לי את כל הבדיקות הבנתי בעצם שאני יכולה להיכנס להריון, אבל אני לא אוכל לשאת תינוק בריא", אמרה ניקול למגזין פיפל. "בעצם מה שאמרו לנו זה שלא יהיו לנו ילדים", אמר קווין.

המשמעות הייתה לבחור באימוץ או פונדקאות, אבל שתי האופציות לא היו על הפרק מבחינת ניקול וקווין, בעיקר לאור העלויות הגבוהות של התהליך. לאורך השנים היו כמה חברות שהציעו לניקול לשאת עבורה את ההריון, והיא אף שאבה ביציות והקפיאה, אבל משום מה זה לא קרה עד אותו ערב בדצמבר, במסעדה. אז הודיעה החברה ליאנה, אם לחמישה בעצמה, שהיא תישא את ההריון עבור ניקול וקווין, בחינם לחלוטין.

ליאנה ידעה שניקול לא יכולה להביא ילדים לעולם דרך חברה משותפת שנים קודם לכן, אולם באותו הזמן לליאנה היו כבר שני ילדים, והשלישי היה בדרך. היא לא הרגישה אז שהיא יכולה לעשות את המעשה המדהים הזה, עד שהיא לא תשלים את המשפחה שלה. כשנולד ילדה החמישי, ליאנה הופיעה במסעדה עם בעלה ועם ההצעה לעזור לבני הזוג להפוך למשפחה. במדינת ניו יורק פונדקאות בתשלום אינה חוקית. אבל פונדקאות אלטרואיסטית – כלומר נשיאת ההריון בחינם עבור בני הזוג – מותרת במדינה.

קווין וניקול היו כמובן המומים מההצעה הנדיבה ומעוררת ההשתאות. "הפנים שלהם היו כל כך נרגשות, אני לא חושבת שהם האמינו לזה בעצמם", אמרה ליאנה לפיפל. "אני בורכתי בחמישה ילדים, והם כולם מדהימים ואני לא יכולה לדמיין את החיים שלי בלעדיהם, ולראות משפחה שכל כך מגיע לה, זה שבר את לבי", אמרה ליאנה, 37.

"הם לחמניות, אני תנור"

ליאנה החלה לקחת הורמונים כדי להכין את גופה להחזרת עוברים שנוצרו מהביצית של ניקול והזרע של קווין. אחרי שהטיפול השני הצליחה, שני הזוגות הלכו ביחד לכל הבדיקות הרפואיות, והתייצבו כרביעייה בחדרי הרופאים. "היה לנו ממש כיף במהלך ההריון והלידה", אמרה ניקול, המתנה הזאת של ליאנה היא עבורי הדבר הכי הכי שאת יכולה לעשות בשביל חברה. איזה דבר נדיב זה לעשות בשביל חברה".

ואז בפברואר 2017 זה קרה: ליאנה ילדה תאומים בריאים, בן ובת. "ליאנה ושון הצילו אותנו", אומר קווין, 35. "אתה מגיע לתחתית, ואתה חושב שזה סוף הדרך. אבל אנחנו פשוט בורכנו. אין לזה מילים. בהתחלה היה לי ממש קשה להבין למה היא רצתה לעשות את זה", אמרה ניקול, "היא ללא ספק מלאך. היא רצתה לעשות את זה פשוט מטוב לבה".

הרבה אנשים שאלו את ליאנה אם לא יהיה לה קשה לוותר על התאומים אחרי שייוולדו. "הם לחמניות, אני תנור", היא אמרה. היה לי חיבור עם התאומים ותמיד יהיה לי קשר איתם, אבל לא הייתה לי שום בעיה לשחרר אותם".  בני הזוג נהיו חברים טובים וכולם גם נכחו בחדר הניתוח, כשליאנה עברה קיסרי מאחר שאחד התאומים היה במצב עכוז.

Our photos were just featured on @abc7ny with Kevin & Nicole Barattini's beautiful story ❤ @djmedic

A post shared by Janelle Brooke Photography (@janellebrookephotography) on

"אין לי אחות, אבל אני מחשיבה את ליאנה בתור אחותי", אמרה ניקול. "אנחנו פתוחות אחת עם השנייה, כנות, ואני כל הזמן פונה אליה לקבל עצות והדרכה. כל פעם כשאני מסתכלת על התינוקות אני נזכרת במה היא עברה. היא מעולם לא התלוננה, אפילו פעם אחת".

>> הגיעה לגיל הבלות בגיל 23 והרתה תאומים בעזרת אחותה