קורטני מיקסון עמדה בתור לקופה, כשהבחינה באישה זרה הנמצאת בהיריון מתקדם שעמדה בתור לפניה. אותה אישה לבשה טישירט הריון עם הדפס של קשת וענן ועליה הכיתוב "אתם מסתכלים בקשת בענן". אף אחד אחר בסביבה לא נראה מתרגש מהחולצה, אבל מיקסון החלה לדמוע.

"עמדתי בתור וראיתי את האישה ההיריונית הזו עם החולצה", סיפרה בפוסט שכתבה לאחר המקרה. "מיד ידעתי מה זה אומר: היא עברה הפלה, ועכשיו היא נושאת תינוק קשת בענן".

תינוק קשת בענן (rainbow babies) הוא ביטוי באנגלית לילד שנולד אחרי הפלה או לידה שקטה. נשים שחוו את החוויה הקשה אולי מכירות אותו, אבל הציבור הרחב לא שמע עליו, ואין זה מפתיע: למרות שהפלות הן שכיחות מאוד, כמעט ולא מזכירים אותן במרחב הציבורי – לא בארצות הברית וגם לא בישראל. "כשהאישה עם החולצה עברה לידי, הייתי חייבת לדבר", הוסיפה מיקסון וכתבה. "אמרתי לה שאני אוהבת את החולצה שלה. היא סיפרה לי שבעלה היסס אם כדאי לה ללבוש אותה, כי אנשים לא יבינו, אז אמרתי לה שזה כזה טאבו לדבר על הפלות ואני גאה בה שהיא לבשה אותה".

מיקסון סיפרה לסאפליי את סיפורה, וזו חלקה עמה את שלה. "התחבקנו ואמרנו שנתפלל זו למען זו, אני למען התינוק שלה שייוולד בריא והיא למעני שאצליח להרות. איזו אישה ואמא יפה, זרה גמורה. תודה לך שעשית לי ולבעלי את היום".

אחרי הפוסט של מיקסון, שהפך ויראלי וסוקר בעיתונות, נמצאה בקלות ההריונית האלמונית - אוטום סאפליי, אישה הנמצאת בשבוע ה-30 להיריונה. סאפליי עברה שתי הפלות רצופות לפני ההריון הנוכחי, והיא סיפרה לאתר Today על החולצה המקורית. "קניתי את החולצה הזו אחרי ההפלה הראשונה שלי והתכוונתי ללבוש אותה כשאהיה בהיריון שוב, אבל איבדתי גם את התינוק השני לפני שהספקתי לעשות את זה", אמרה. "עכשיו מצאתי אותה בארון ואמרתי לעצמי, אני הולכת ללבוש אותה! בעלי ואני קיווינו למצוא דרך לעזור להורים אחרים שעברו את אותו הדבר".

התקווה של סאפליי התממשה – סיפור החולצה שלה התפרסם סביב העולם וקיבל אלפי תגובות אוהדות של גברים ונשים, כאלה שחוו אובדן היריון וגם כאלה שלא. מה שבטוח – הנושא עלה לסדר היום, מה שאולי יעזור לזוגות שעברו את החוויה הקשה להיפתח, להבין שאין להם במה להתבייש - ושהם לא לבד.

>> הקשת שאחרי הסערה: צילום תינוק שנולד לאחר טרגדיה