אף אחד מהאנשים העוברים ברחוב לא מעלה על דעתו שטיארה, ילדה לבנה עם עיניים כחולות, היא בתה הביולוגית של סופיה בלאק. ולמה שיחשבו? אפילו בלייק עצמה חשבה שחלה טעות כשהציגו בפניה את התינוקת שיצאה מרחמה. טיארה, בת לסופיה ולכריסטופר, גבר לבן, היא תינוקת של אחד למיליון שהצליחה לקחת לעצמה את הגנים הרצסיביים של אביה במקום את של אמה.

הסיכוי שילדה מעורבת תיוולד לבנה הוא, על פי הרופאים, בערך אחד למיליון, והקושי לשכנע את הסביבה שהשתיים הן אכן אם ובתה הוא משמעותי. טיארה בת הארבע היא אחותה הקטנה של דונשיי, בתה בת ה-17 מנישואים קודמים של סופיה, שנראית, כצפוי, ממש כמו האם. ״אי אפשר ללכת ברחוב בלי שמישהו יגיד משהו״, מגלה בלייק. ״אנשים מסרבים להאמין שטיארה היא בתי כי אנחנו שונות מדי״.

כריסטופר, האב, גם הוא לבן ותכול עיניים כמו בתו, וההורים ציפו שהבת המשותפת תהיה דומה במובן כלשהו לשניהם. בינתיים נפרדו השניים, וטיארה גדלה רק עם אמה. ״מבחינת אישיות שתי הבנות שלי מאוד דומות אחת לשניה״, מספרת האם הגאה. ״עד שטיארה נולדה לא ראיתי צבע בכלל. לא הבנתי עד כמה אנשים מתייגים אחד את השני לפי זה. לפעמים טיארה שואלת: למה אני לא דומה לאמא? אני מנסה להסביר לה שהיא מעורבת, אבל זה מבלבל אותה שאחותה כן דומה לי. אנחנו ג׳מייקאנים וכהים מאוד, כך שהגן הזה דומיננטי במיוחד. זה עדיין מפליא אותי שכך יצא״.

למרות שבלייק קראה בעבר בתקשורת על מקרים של ילדים לבנים להורים מעורבים, לא חשבה שלה זה יקרה, היא מודה. ״חשבתי שלפחות יהיה לה אפרו, או תווי פנים של אפריקנית, אבל יש לה שיער חלק גולש והיא דומה לגמרי לאביה. נמאס לי כבר להסביר את זה לרופאים, למורים ולהורים שמתבלבלים״, היא מודה. ״אנשים מניחים שאני האמא המאמצת של טיארה או האומנה שלה. לאחרונה נאלצתי ממש להתווכח על זה שאני אמא שלה ולשכנע את מי שמולי, וזה היה לא נעים. זה מביך ולא נעים לשני הצדדים. כשטיארה רצה בסוף יום הגן וקראה לי ׳אמא׳ באחד הימים, ראיתי את שאר האמהות מתבלבלות. כל זה מקצין כשבתי הבכורה מתלווה אלי. בכל מקרה, כל זה לא משנה. כשאני רואה את שתי בנותי אני רואה שתי ילדות יפהפיות ויודעת כמה התברכתי״.

 >> גילתה בגיל 18 שהיא שחורה