רשת העוף המטוגן קנטאקי פרייד צ׳יקן היא אחת מרשתות המזון המהיר הפופולריות בעולם, אבל בניגוד למקדונלד׳ס, שמתהדרת בסמלה בליצן בשם רונלד, לדמות המזוהה עם KFC, הקולונל הרלנד סנדרס, אין הרבה יורשים הקרויים על שמו. למעשה, הפעם האחרונה בה נכנס השם הרלנד לאלף השמות המקובלים בארה״ב היתה לפני 70 שנה בדיוק. KFC החליטו לא לתת למורשת לגווע, ועכשיו יש להם תוכנית פעולה חדשה ומפתיעה לנושא.
קולונל הרלנד סנדרס אינו סתם דמות. הוא היה אדם אמיתי שייסד את הרשת לפני שנים רבות, וביום הולדתו, שנערך ב-9 לספטמבר, תוענק לתינוק שייוולד בארה״ב ויוענק לו השם הרלנד מתנה: 11 אלף דולר מהקולונל, המיועדים לשמש לו ללימודים גבוהים ולסייע לו בעתיד. המספר 11 אינו מקרי. תערובת התבלינים הסודית של הקולונל מכילה 11 מרכיבים. כוונתם של KFC היתה אולי חיננית ומיטיבה, אבל הציבור התקשה לעכל את התעלול התקשורתי הזה, שנתקע לו כמו עצם בגרון.
״עצוב לדמיין את השיחה שתהיה להרלנד הזה יום אחד עם ההורים שלו,״ כתבו ברשתות החברתיות, ״כשהם יסבירו לו שמכרו את הזהות שלו לחברת מזון מהיר. עוד יותר עצוב יהיה כשהרלנד יגיע לגיל של קולג׳ ויבין שיש לו רק 11 אלף דולר להשכלה, כי זה מספר התבלינים בעוף המטוגן.״ כשנשאלו KFC האם מדובר בעניין אמיתי, ענו: ״אמיתי כמו תינוק שבוכה,״ תגובה שהביאה להם עוד גל של זעף צרכני. ״המייסד שלנו, הקולונל סנדרס, התמודד עם הרבה כשלונות עסקיים לפני שייסד את החברה בשנות השישים לחייו,״ הוסיפו. ״לא מצאנו דרך טובה יותר לעשות לו מחווה. אנחנו נתמוך בתינוק הרלנד החדש ונדאג להצלחתו האקדמית.״
החברה אוהבת ליצור תעלולים פרסומיים שיוצרים באזז. בשנה שעברה הם הטיסו סנדביץ׳ עוף לחלל החיצון, למשל, אבל התעלול הנוכחי מצליח לייצר תגובות הרבה יותר אמוציונליות. ״החברה מחדירה את עצמה לתוך חייה של המשפחה של התינוק שעוד לא נולד באופן כל כך אינטנסיבי,״ התראיינה בסוגייה המומחית לפרסום ג׳ודית דונת מאוניברסיטת הארוורד, ״ומצד שני, הרבה הורים נותנים לילדים שמות בעקבות מותגים גם ככה, בלי כסף.״ ב-KFC גם לא מתרגשים מהביקורת. ״אנחנו מנסים ליצור תחיה לשם הרלנד כדי להשאר נאמנים לשורשינו ולגרום גאווה באבינו המייסד המנוח, הקולונל סנדרס.״ עכשיו רק נותר להמתין לתאריך המיוחל ולראות איזה הרלנד יהיה הזוכה המאושר.