למרות שרובנו מתכחשים לכך בתוקף, הרשתות החברתיות משפיעות על חיי כולנו, והדימויים הרבועים שאנחנו לוחצים עליהם פעמיים באינסטגרם נצרבים לא רק ברשתית אלא עמוק יותר בתודעה. גורמים שונים מאמינים כעת שהסיבה לעלייה האחרונה במקרי המוות בעריסה בין תינוקות עשויה להיות קשורה בתמונות שרואות האמהות הצעירות ברשת, אצל מובילות הדעת, ביניהן קים קרדשיאן והילרי דאף.
קרן צדקה בריטית בשם ״ללביי טראסט״ הבחינה לאחרונה בתופעה הזו, של תמונות שמעלות הכוכבות לסטורי ולאינסטגרם, בהן נראים התינוקות המתוקים שלהן ישנים באופן שאינו בטיחותי, ועלול להוביל לחנק ולמוות. האחרונה בהן היתה קים, עם תמונה של התינוק החדש בתוך הררים של שמיכות רכות. ״הכוכבות מעלות, ללא כוונה רעה, תמונות של המנהגים הלא בטיחותיים שלהן, ודם משתמשות במוצרים שאינם בטיחותיים, ומפרסמות את הדרך הזו למיליונים,״ אומרת הקרן.
בין הפעוטות שצולמו בשנה האחרונה כשהם ישנים באופן מסכן חיים היו ילדיה של קים, של הילרי דאף ושל הזמרת סופי אליס בקסטר. הקרן מציינת שבתקופה זו עלו מקרי המוות בעריסה בכ-40 רק בתוך בריטניה. איש לא יודע להסביר את העליה הזו במספר המקרים, אבל הקרן מניחה שמדובר בחוסר בידע, וכן בהשפעות חיצוניות מטעות.
במקום להניח את התינוקות על משטחים רכים, בין המון שמיכות, על הבטן, כמו שעושים סלבס רבים, יש להשכיב תינוקות לישון רק על מזרון קשה, על הגב, ללא שמיכות ופריטים רפויים. המשטחים הרכים נוטים גם להתחמם יתר על המידה, ומהווים סכנה נוספת. ״בעידן הרשתות החברתיות סלבריטאים משפיעים על הורים וצרכנים יותר ויותר,״ אומרת ג׳ני וורד, מנהלת הקרן. ״חשוב שהם יהיו מודעים לעובדה שהתמונות שהם מעלים עשויות לסכן חיים.״
חלק מהתמונות מציגות גם פריטים מסחריים שלא זכו לאישורים מתאימים ושאינם מומלצים לתינוקות. ״אנו יודעים שהמוצרים אותם מפרסמים הסלבריטאים נוטים להפוך לפופולריים. הורים בתחילת דרכם מרגישים מוצפים גם ככה מכמות המוצרים המוצעים להם, וההיצע מבלבל. הרבה אנשים מניחים שאם סלבריטאי פרסם משהו, הוא כנראה איכותי ובטוח לשימוש, אבל זה ממש לא תמיד המקרה.״