מי שעברו (או יותר נכון עברה) עשרה חודשים של היריון בדרך ללידה המיוחלת, או לחלופין התמודדו עם אתגרי פוריות או עם היריון לא חלק, יודעים כמה תינוק הוא לא דבר מובן מאליו. מבין כל אלו יש מי שבוחרים להנציח את התחושה הזו בשם של התינוק או התינוקת, בין אם בשמות מיוחדים או שמות פופולריים. אז כדי לעשות סדר בין כל השמות, אספנו כמה מהבולטים שביניהם, במיוחד בשבילכם, במתנה. 

מתן 

השם מתן מופיע בתנ"ך ספר מלכים ב' ובספר ירמיהו כשמן של דמויות מקראיות - אביו של שפטיה שהיה משריו של המלך צדקיהו וכהן הבעל בתקופת מלוכת אחזיהו ועתליה. הפירוש המילולי של השם מתן מגיע מהמילה נתינה. מתן הוא גם שם של יישוב קהילתי במזרח השרון.

נתן

השם נתן מגיע אלינו מספר שמואל ב' בתנ"ך, בו הוא מופיע כשמה של דמות מקראית - נתן הנביא שפעל בימיו של דוד המלך ואף משל לו את משל כבשת הרש לאחר שדוד המלך חפץ בבת שבע, שהייתה אשתו של אוריה החיתי ולכן שלח אותו למות במלחמה.

נתן גושן ולירון (צילום: מתוך אינסטגרם, instagram)
נתן גושן הוא מתנה בפני עצמה | צילום: מתוך אינסטגרם, instagram

מתת

מקור השם מתנה הוא בספר קהלת בתנ"ך שם הוא מופיע במשמעות של מתנה. הפירוש המילולי שלו הוא שי, דורון, מנחה. השם מתת מבטא את רגשי ההודיה וההוקרה של ההורים שרואים את עצמם ברי מזל מכיוון שהם קיבלו את בתם במתנה מאת האל.

מתנאל

המקור לשם מתנאל מגיע אלינו מהשפה העברית והוא מורכב מצירוף המילים "מתן" ו-"אל" כלומר - המתנה של האל, מתנה מהאל. הורים הבוחרים בשם מתנאל לבנם רוצים לבטא תחושת הודיה גדולה כלפי האל על כך שהעניק להם את המתנה המבורכת הזו. כמו כן, השם מתנאל מביא עמו ערכים של הכרת הטוב, אמונה, דאגה לסביבה וחברותיות. 

שי

המקור לשם שי הוא מספר תהילים בתנ"ך, שם מופיע השם שי כתיאור למעשיהם של האנשים הצדיקים שהם כמו מתנות לאל. הפירוש המילולי של השם שי בשפה העברית הוא מתנה, דורון, מנחה. הורים הבוחרים בשם שי לילדיהם רוצים להצהיר על התחושה שלהם כי התוספת החדשה למשפחה שהפכה אותם להורים, היא מתנה גדולה והם שמחים, מאושרים ומעריכים אותה.

שי-לי

המקור לשם שי-לי הוא בשפה העברית והוא מורכב מצירוף של המילים "שי" ו-"לי", כלומר - המתנה שלי. המקור לשם שי הוא מספר תהילים בתנ"ך, שם מופיע השם שי כתיאור למעשיהם של האנשים הצדיקים שהם כמו מתנות לאל. הורים הבוחרים בשם שי-לי לילדיהם מעידים על המשמעות החזקה של הלידה עבור ההורים והתחושה שלהם כי הם קיבלו מהאל מתנה השייכת להם.

שי-לי שינדלר (צילום: מתוך אינסטגרם, instagram)
עוד אחת שקיבלה הרבה מתנות בחיים. שי-לי שינדלר | צילום: מתוך אינסטגרם, instagram

מתנה

מקור השם מתנה הוא בשפה העברית והפירוש המילולי שלו הוא שי, דורון, מנחה. השם מתנה מוזכר בספר במדבר בתנ"ך בהקשר של עבודת המשכן. השם מתנה מבטא את רגשי ההודיה וההוקרה של ההורים שרואים את עצמם ברי מזל מכיוון שהם קיבלו את בתם במתנה. השם מתנה מורכב מהצירוף "מתן" ו-"ה'", כלומר - ה' העניק. פרשנות זו מוסיפה ממד של רוחניות לשם.

דורון

מקור השם דורון הוא בשפה העברית ופירושו מתנה, שי, מנחה. הענקה של כסף או דבר שווה כסף ללא קבלת תמורה או תגמול. המילה דורון מופיעה בתלמוד הבבלי. הורים הבוחרים בשם זה לילדיהם רוצים להצהיר כי הולדת הצאצא היא מתנה מאת האל ולבטא את רגשי התודה שהם רוצים להוקיר על תגמול זה. השם מאפיין אנשים עם נתינה, אכפתיות, לב רחב ואדיבות.

דורון מדלי על שנות הדיכאון שקדמו להצלחה (צילום: ערב טוב עם גיא פינס, קשת12)
מדלי. להיטים שהם מתנה | צילום: ערב טוב עם גיא פינס, קשת12

תיאודור

השם תיאו ביוונית הוא קיצור של השם תיאודור, שמשמעותו - מתנת האל. תיאו - משמעו "אל" ואילו דור משמעו - מתנה.הורים הבוחרים בשם תיאו לבנם רוצים לבטא את אמונתם באל ואת השמחה והאושר שהביא בנם למשפחה, לצד הקניית ערכים גלובליים והזדמנויות עתידיות להצלחה בעולם הגדול. 

נתנאל

המקור של השם נתנאל הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמן של מספר דמות מקראית - נתנאל בן צוער שהיה נשיא שבט יששכר, אחיו של דוד המלך ואביו של שמעיה הסופר משבט לוי. השם נתנאל מורכב מצירוף המילים "נתן" ו-"אל", כלומר - האל נתן במתנה. הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים לבטא כמה הם מרגישים אסירי תודה לאל על שהעניק להם את הזכות להביא את בנם הטרי לעולם.

מתניה

המקור לשם מתניה מגיע אלינו מהתנ"ך בו הוא מוזכר כשמו הקדום של המלך צדקיהו. השם מתניה מורכב מצירוף המילים "מתן" ו-"יה" כלומר - המתנה של האל, מתנה מהאל. הורים הבוחרים בשם מתניה לבנם רוצים לבטא תחושת הודיה גדולה כלפי האל על כך שהעניק להם את המתנה המבורכת הזו. כמו כן, השם מתניה מביא עמו ערכים של הכרת הטוב, אמונה, דאגה לסביבה וחברותיות.