אני פורים אני פורים שמח ומבדח, ולכן רק פעם בשנה אבוא להתארח עם טור שמות שמח במיוחד. אז אם במקרה יצא לכם שהלידה מתרחשת בסביבות פורים, או שאתם פשוט שמחים ממש לקראתה - הנה השמות הכי שמחים ומאושרים שיש. 

  1. גיל

    השם גיל מוזכר בתנ"ך בספר תהילים ובספר הושע כביטוי לשמחה ואושר. כמו כן, בשפה העברית מתייחסת המילה גיל גם למספר שנות חייו של בן אדם. הורים הבוחרים בשם גיל, רוצים לבטא את תחושת השמחה והאושר שהביאה הלידה הטרייה למשפחה ואת התקווה הגדולה כי חייו של היילוד ומשפחתו יהיו מלאים ברגעים שמחים ויפים.

  2. גילי

    השם גילי מגיע מהשפה העברית והוא נגזרת של המילה גיל שמשמעותה שמחה, רינה ואושר. כלומר - גילי - השמחה והאושר שלי. הורים הבוחרים בשם גילי לבנם או לבתם רוצים לבטא את תחושת השמחה והאושר שהביאה הלידה הטרייה למשפחה ואת התקווה הגדולה כי חייו של היילוד ומשפחתו יהיו מלאים ברגעים שמחים ויפים. כמו כן, הוספת האות י' לשם מוסיפה ממד רוחני לשם.

  3. גילה

    השם גילה מגיע אלינו מהשפה העברית והוא מבטא רגש חיובי עז, שמחה, עליצות, חדווה, רינה, דיצה. הורים הבוחרים בשם גילה לבתם הטרייה רוצים לבטא את תחושת השמחה והאושר שהיא הביאה והוסיפה לחיים שלהם וכן את השאיפה שלהם כי היא תמשיך ותגדל להיות אישה שמחה וחיונית אשר חייה רצופים חוויות טובות. 

  4. גילעד

    השם גלעד בהגייתו הנפוצה יותר מורכב מהמילים "גיל" ו-"עד", כלומר - שמחה לנצח. בגלל הפער בין המשמעויות השונות של השם יש כאלו המקפידים להוסיף את האות י' לשם ולכתוב אותו -גילעד או גיל-עד. השם גלעד מופיע בתנ"ך כשמה של דמות מקראית - אביו של השופט יפתח. כמו כן זהו שמו של חבל ארץ שנמצא מזרחית לנהר הירדן. את השם גלעד אפשר להגות גם כצירוף המילים "גל" ו-"עד", כלומר - הגל הזה הוא העד שלי וכולל קונוטציה של זיכרון והנצחה.

  5. אורה

    השם אורה, מעבר להיותו צורת הנקבה של השם אור, מבטא גם שמחה וזוהר. הוא מופיע גם במגילת אסתר בתנ"ך במשפט המיוחס לחג הפורים: "ליהודים הייתה אורה ושמחה". השם אורה מבטא תחושת שמחה ואור גדול, זיו או נוגה שהתינוקת החדשה מביאה עימה. כמו כן, לשם אורה משמעות נוספת - האור שלה, איחולים להרבה אור בחייה של הבת החדשה.

  6. שמחה

    המקור לשם שמחה הוא בתנ"ך והמשמעות המילולית שלו היא רגש המבטא מצב רוח טוב, אושר, סיפוק, דיצה, גילה, רינה, נחת והתרוממות רוח.הורים הבוחרים בשם זה לבנם או לבתם רוצים לבטא את השמחה האדירה שהם מרגישים בעקבות התוספת החדשה למשפחה ואת השאיפה שלהם שהשמחה תלווה אותם לכל אורך שנות חייהם.

  7. אושר

    השם אושר מגיע אלינו מהשפה העברית והוא מבטא תחושה עמוקה של שמחה והנאה, התרגשות חיובית והתעלות, שביעות רצון ממצב קיים וסיפוק. הורים הבוחרים בשם אושר לתינוק או לתינוקת שהצטרפו למשפחה רוצים לבטא את רגשות השמחה וההתעלות שהם מרגישים בעקבות הרכש החדש למשפחה. זאת לצד השאיפה שהאושר, השמחה וההתרגשות החיובית ילוו אותם במהלך כל החיים. 

  8. אושרי

    מקור השם אושרי הוא בשפה העברית ומשמעותו - האושר שלי. השם מתייחס לצאצא החדש ככזה המביא עמו אושר ורגשות חיוביים למשפחה. הורים הבוחרים בשם אושרי רוצים לבטא כמה אושר ושמחה הביאה הולדת התינוק למשפחה, וכי התחושה עוטפת אותם וממלאת את החיים שלהם. 

  9. רון

    המקור לשם רון הוא בשפה העברית והפירוש המילולי שלו הוא שמחה, שיר, זמר, רינה. רון הוא גם שמו של נהר באירופה העובר בשוויץ ובדרום מזרח צרפת. הורים הבוחרים בשם רון רוצים להצהיר כמה הם מאושרים בעקבות הלידה והתוספת החדשה למשפחה, ולהעניק גישה אופטימית לחיים, שמחה, תקווה ואהבה.

  10. רוני

    מקור השם רוני הוא בספר איוב בתנ"ך, והפירוש המילולי שלו הוא עידוד נקבה לשמחה ולתקווה או הטיית שייכות של המילה "רון", כלומר - הרון שלי, השמחה שלי. מכיוון שהשם רוני מסתיים באות י', יש בו נופך רוחני. כמו כן הורים הבוחרים בשם זה רוצים לבטא כי הצאצא החדש מוסיף שמחה, אושר, חיוניות, רגש ואנרגיות חיוביות לבית, להם כהורים  ולכל המשפחה.

  11. רונן

    המקור לשם רונן מגיע מהשורש ר.ו.ן  בשפה העברית ומהמילה - רון, שמשמעותה שמחה וצהלה. הפירוש לשם רונן הוא אדם שמח ומאושר, שצוהל ושר. הורים הבוחרים בשם רונן לבן שלהם רוצים לבטא את השאיפה שלהם לכך שיגדל בצורה שמחה, טובה ואופטימית, וכן שיגדל להיות בן אדם חיובי וחברותי. 

  12. רנן

    השם רנן מגיע אלינו מהשפה העברית והוא נגזרת של השורש ר.ו.ן - שפירושו שמחה, שירה ורון - רגש חיובי ממחוזות האושר. הורים הבוחרים בשם רנן לילדיהם רוצים לבטא את השמחה והאושר שהם הביאו לחיים שלהם ואת השאיפה שהאושר והשמחה האלה ימשיכו ללוות אותם לאורך כל שנות חייהם. 

  13. רננה

    המקור לשם רננה מגיע מהתנ"ך, שם היא מופיעה במשמעות של תפילה או תחינה. הפירוש המילולי של רננה בשפה העברית הוא שמחה, גילה, שירה. הורים הבוחרים בשם רננה לבתם רוצים לבטא את רגשי התודה וההוקרה שהם מרגישים בעקבות לידתה. זאת לצד ערכים של שמחה, אופטימיות, חוש צדק, מנהיגות ואמונה. 

  14. צהלה

    פירוש השם צהלה הוא הייתה עליזה, שמחה, קראה קריאות אושר. כמו כן צהלה היא גם הטיית נקבה למילה צה"ל שהיא ראשי תיבות של צבא הגנה לישראל. צהלה היא גם שכונה בצפון מזרח תל אביב-יפו. הורים הבוחרים בשם צהלה לבתם רוצים לאחל לה חיים שמחים ואופטימיים, לצד השאיפה להקנות לה ערכים של ציונות, לאומיות, חיבור למולדת, ביטחון ונחישות. 

  15. יגל

    השם יגל נגזר מהשורש של המילה "גיל" והוא מבטא שמחה. הפירוש המילולי שלו הוא - יהיה שמח, יהיה עליז. יגל הוא גם שמו של יישוב באזור השפלה. הורים הבוחרים בשם יגל, רוצים לבטא את תחושת השמחה והגיל שהביאה הלידה למשפחתם וכן לאחל לצאצא כי הוא יהיה תמיד שמח לאורך כל שנות חייו.

נפלו בעריכה: תגל, עליזה, ששון, חדווה, דיצה ועוד.