שנה חדשה בפתח? הראשון בספטמבר כבר כאן? - זו סיבה מספיק טובה ללדת. אז לכל מי שמתחדשים עכשיו בבן או בת לקראת השנה החדשה, הנה רשימת עשרת השמות האהובים ביותר על גולשי mako. והפעם: בחודש יוני. אה כן, וזוכרים את הפינה החדשה עם השמות שכדאי לשים לב אליהם? אז יש לנו חמישייה חדשה. בקיצור - זה הזמן להתעדכן.

  1. איתי
    מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגִתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.
    _
    OBJ
  2. אימרי
    ואחד הדברים הכי מעניינים זו העובדה שזו כבר הפעם הרביעית שהשם אימרי חוגג את המקום הראשון, והוא ממש לא מראה סימנים של לעזוב. השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו ככל הנראה בקיצור השם אמריהו.

  3. לביא
    השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

  4. אריאל
    השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

  5. יהב
    המקור של השם יהב הוא בספר תהילים שבתנ"ך, שם הוא מוזכר באחד המזמורים כמתאר אדם מאמין שתולה את תקוותיו באל. הפירוש המילולי של השם יהב הוא תקווה ורצון. השם יהב מגיע גם מהשפה הארמית, בה פירושו הוא "נתינה". המילה השתרשה בעברית והביטוי "לשים יהב" פירושו להאמין ולבטוח.
     
  6. ארי
    המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

  7. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

    הופעה איתי לוי. נובמבר 2021 (צילום: ארן חן צלמים)
    צילום: ארן חן צלמים


  8. ליה
    השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האמהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.
  9. גאיה
    השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

  10. ליאם
    השם ליאם מגיע מהשפה האירית, בה הוא מהווה קיצור לשם "יוליאם" שפירושו לוחם חסון וחזק. גם בשפה העברית יש לשם ליאם משמעות והוא מורכב מצירוף של המילים "לי" ו-"אם", כלומר - יש לי אמא.

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה בה אנו מסיבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. מדי חודש אנחנו חמישייה מיוחדת במינה שתפתח לכם את הראש ואולי תגרום לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסה. מוכנים? 

פאולההשם פאולה מגיע אלינו מהשפה הלטינית ולמעשה הוא הטיית נקבה לשם הלטיני פאולוס. פאולוס הוא אחד משנים עשר השליחים של ישו המוזכרים בברית החדשה. הפירוש המילולי של השם הוא קטנה וצנועה. 

צמרתהשם צמרת מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך ומשמעותו החלק העליון של העץ, הראש. השם צמרת גם מייצג כתוצאה מכך דרג עליון, ניהולי.

רענןהשם רענן מגיע מהשפה העברית ופירושו אדם צעיר, נמרץ, טרי, חיוני, שנמצא בשיא האנרגיות שלו ויכולת מיצוי הפוטנציאל. השם מופיע גם בתנ"ך בהקשרים דומים. 

ישעיהשם ישעי מגיע אלינו מהשפה העברית בה הוא נגזרת של השורש י.ש.ע כלומר - הצלה ועזרה. ישעי - הישע שלי, העזרה והישועה שלי. ישעי הוא גם שמו של מושב בסמוך לבית שמש. בספר תהילים מופיע השם ישעי באחד המזמורים המוכרים ביותר - "לדוד ה' אורי וישעי". 

גלבועהשם טנא מגיע מספר דברים בתנ"ך, שם הוא מבטא סל פירות וירקות, סל ביכורים אותו יש להביא לבית המקדש. הפירוש המילולי הוא סל נצרים שנושאים בו תבואה מיוחדת, המזוהה במיוחד עם חג השבועות.