זה היה רק עניין של זמן עד שנרגיש את אותותיה של מלחמת "חרבות ברזל" גם בחדרי הלידה ברחבי הארץ, עם ילודה בהיקף שבימים כאלו מרגש אותנו במיוחד ונותן לנו קצת בשורות טובות בין כל החדשות המורכבות, ושמות לבנים ובנות שלפני 48 יום לא תיארנו לעצמנו שיהפכו לסמל של גבורה.

היום (ה') רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת כי מאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, נרשמו 17,629 נולדים בישראל. משמע - באזור 367 תינוקות ביום. 3 בנות מתוכן נושאות את השם נובה, שעד לא מזמן נחשב היה לנדיר במיוחד, ואילו 34 בנים מבין התינוקות זכו לשם בארי, שקיבל משמעות נוספת אחרי המתקפה, וגם במפתיע 11 בנות.

עוד שמות שהפכו לסמל בעקבות התקופה הם השם מגן, שתינוק אחד נקרא בו, שמות כמו רעיניר (5 בנים ו-3 בנות) ו-עוז (49 בנים ובת אחת), שמרמזים ומנציחים את שמות הקיבוצים והיישובים שנפגעו - ניר עוז, ונחל עוז. שמות נוספים שחזרו לתודעה בחודש האחרון הם ארז (8 בנים ושתי בנות) ודקל (בת אחת ובן אחד).

עוד שמות שהפכו לפופולריים לאחרונה יותר מתמיד - דור, ליעם, לביא, ניצן, איתן, ארי ועוד ועוד. אבל בואו, תראו בעצמכם, כי ההסברים לפעמים לא פחות מרגשים ומעוררי השראה מאשר השמות. כן ירבו.