איך יודעים שבא אביב? פותחים את מאקו ומוצאים כתבה עם שמות אביביים במיוחד. אז אם במקרה יצא לכם שהלידה מתוכננת לעונה הכי צבעונית בשנה, או שאתם פשוט מלבלבים לקראתה - הנה השמות הכי אביביים וחגיגיים שיש:

במעגל השנה והעונה

  1. ניסן

    ניסן הוא שם של חודש בלוח השנה העברי, ראשון ממועד יציאת מצרים ושביעי על פי בריאת העולם. מקור השם מגיע מהמילה "ניסנו" - הנס שלנו, הנס שנעשה לנו. המילה ניסנו בשפה הבבלית מתייחסת גם לניצן אביבי. השם ניסן מכיל בתוכו את אותיות המילה "נס" ולכן הוא כולל ממד על-טבעי. כמו כן השם ניסן מבטא ערכים של לבלוב, צמיחה, פריחה, התחדשות וחיבור למקורות היהודיים.

  2. אביבית

    משמעות השם אביבית הוא צמח חד שנתי ממשפחת המצליבים, שגדל בקבוצות צפופות המורכבות ממיליוני פרחים זעירים. שמו של הצמח נגזר משמו בשפה היוונית שפירושו "אוהב האביב". כמו כן, השם מזכיר ומתייחס לעונת האביב, עונת המעבר שבאה לפני הקיץ. במקרא השם אביבית לא מתייחס לעונה במעגל השנה, אלא דווקא לשלב בו הפרי עומד לקראת הבשלה. לפי זה, משמעות השם מקבלת באופן סימבולי ערכים כמו ראשוניות, אומץ, תעוזה, התחלה, צמיחה ופריחה באופטימיות.

  3. אביב

    השם אביב מתייחס לאחת מארבע עונות השנה, ולמעשה מבטאת את תחילת הפריחה והמעבר בין החורף הקר לקיץ החם. השימוש בעונה זאת לרוב מגיע כדי לתאר רגעים של התחדשות, פריחה וצמיחה. עונת האביב אף מוזכרת במקרא בהקשר של חג הפסח שנקרא, בין היתר, חג האביב. התייחסות לעונת האביב לרוב מתאפיינת בהקשר של תכונות חיוביות ומאור פנים. אנשים הקרויים אביב ידועים בהיותם הרמוניים לסביבה, רגועים, ומשדרים נוחות כלפי הסובבים. לא סתם שומר השם על פופולריות גבוהה ויציבה בקרב הורים הבוחרים בשם הזה לילדיהם, בנים ובנות כאחד.

  4. חירות

    הפירוש המילולי לשם חירות הוא עצמאות, חופש, דרור ושחרור מכבלים ומוסכמות. השם חירות מופיע גם בהקשר של זכויות כמו "חירות הפרט". מלחמת העצמאות נקראת גם מלחמת החירות ואילו חג הפסח נקרא גם "חג החירות" בהקשר של גאולת עם ישראל ממצרים. הורים הבוחרים בשם חירות לבתם רוצים להקנות לה רוח חופשייה, שמחה, עצמאות, יצירתיות וחיבור לכוחות הנפש הגלומים בה. לעיתים השם יינתן גם בהקשר למועדים מסוימים הסמוכים ללידה כמו יום העצמאות או חג הפסח.

  5. דרור

    לשם דרור כמה מקורות. הראשון הוא הפירוש המילולי המבטא חופש, חירות ושחרור. כמו כן, זהו שמה של ציפור שיר קטנה, בצבעי חום ואפור, הנחשבת לאחת הציפורים הנפוצות בארץ ישראל. השם דרור מופיע גם בספר ישעיהו בתנ"ך. הורים הבוחרים בשם דרור לבנם או לבתם רוצים להעניק להם רוח חופשית, שמחה, שחרור מכבלים וממוסכמות חברתיות. הם רוצים לעודד אותם לחשיבה עצמאית וליצירתיות בכל אשר יפנו.

  6. עומר

    המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ. השם עומר נקשר עם ערכים של חסד ואדיבות, בעקבות מתנות העניים שמחויבים החקלאים להותיר בשדה על מנת שהעניים יאספו אותן בסוף היום. אחת מהמתנות היא "שיכחה" והיא מתייחסת לעומר שנשכח. הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק ערכים של חסד, נתינה ואדיבות יחד עם חיבור לעולם הטבע, החקלאות והיהדות.

  7. שמחה

    שמחה רבה שמחה רבה? המקור לשם שמחה הוא בתנ"ך והמשמעות המילולית שלו היא רגש המבטא מצב רוח טוב, אושר, סיפוק, דיצה, גילה, רינה, נחת והתרוממות רוח.הורים הבוחרים בשם זה לבנם או לבתם רוצים לבטא את השמחה האדירה שהם מרגישים בעקבות התוספת החדשה למשפחה ואת השאיפה שלהם שהשמחה תלווה אותם לכל אורך שנות חייהם.

  8. חגית

    השם חגית מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מנשות דוד המלך ואימו של אדוניהו. השם חגית מבטא גם חגיגה ושמחה ומתאים לתינוקות שנולדו בסמוך או במהלך לחגי ישראל. הורים הבוחרים בשם חגית לבתם, רוצים לרוב לבטא את החגיגה והשמחה שהכניסה התינוקת לביתם. כמו כן, לעיתים יש בבחירת השם גם הרמז על מועד הלידה שהתרחשה בסמוך לאחד מחגי ישראל והיוותה שמחה כפולה ומכופלת.

  9. חגי

    השם חגי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמן של שתי דמויות מקראיות. אחת מהן היא בנו של גד ונכדו של יעקב אבינו. השנייה היא חגי הנביא שהתנבא בתקופת השיבה לציון וספר הנושא את שמו נמצא עשירי בקובץ תרי-עשר וכולל שני פרקים בלבד. הורים הבוחרים בשם חגי לבנם רוצים לבטא את החיבור שלהם למקורות והאמונה שלהם באל. כמו כן, השם מתייחס גם לשאיפה לגאולה השלמה ולשיבה המלאה לציון ולעיתים מהווה גם כהרמז לחגי ישראל.

מתוך ההגדה וסיפור יציאת מצרים

  1. יוכבד

    השם יוכבד מגיע אלינו מספר שמות בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמה של אמם של משה רבנו, אהרון הכהן ומרים הנביאה. יוכבד הייתה אחת מהמיילדות העבריות במצרים שסירבו להרוג את הזכרים שבתינוקות בני ישראל וכך עזרה בלהציל גם את בנה. הורים הבוחרים בשם יוכבד לבתם רוצים להעניק לה ערכים של אומץ, מנהיגות, ראש גדול ומסירות למען הזולת. מעבר לחיבור למקורות היהודיים, השם מבטא יופי ומשפחתיות. 

  2. משה

    השם משה מגיע אלינו מהתנ"ך והוא שמו של משה רבינו - הנביא הגדול והחשוב ביותר שהיה לעם ישראל בהיסטוריה. משה ליווה את עם ישראל מאז תקופת העבדות במצריים, לאורך שנות מסעותיהם במדבר ועד רגע לפני שנכנסו לארץ ישראל. משה הוא זה שקיבל את התורה בהר סיני והעביר אותה לעם ישראל.הורים הבוחרים לבנם את השם משה רוצים להקנות לו תכונות של מנהיג - כריזמה, חוש צדק, מנהיגות, תבונה, חסד, רגישות ועוד. כל זאת לצד רצונם של ההורים לבטא את חיבורם למקורות היהודיים ואמונתם באל.

  3. עקיבא

    השם עקיבא מופיע בתלמוד כשמו של רבי עקיבא, אחד מגדולי החכמים בהיסטוריה של עם ישראל ומהבולטים שמבינהם. האמונה סוברת כי השם עקיבא נגזר מהשם יעקב או עקביא שמשמעותם - הולכה והובלה, אדם שהולכים בעקבותיו. על פי המסורת רבי עקיבא החל את חייו כרועה צאן אצל כלבא שבוע, אולם בעקבות אשתו רחל שעודדה אותו הוא הלך ללמוד תורה בגיל מאוחר והפך עם השנים לגדול הדור. הורים הבוחרים בשם זה לבנם צופים לו גדולות ונצורות ומאמינים כי הוא יגדל להיות אדם מנהיג ומוביל.

  4. ציפורה

    השם ציפורה מופיע בתנ"ך כשמה של אחת הדמויות המרכזית - ציפורה אשת משה רבנו ובתו של יתרו כהן מדין. ציפורה נישאה למשה לאחר שהציל אותה ואת אחיותיה מיד עוברי אורח שהציקו להן. לשניים נולדו שני בנים - גרשם ואליעזר. הורים הבוחרים בשם ציפורה לבת שלהם רוצים להעניק לה ערכים של נשיות, אצילות, חיבור למקורות ונשיאת חן בעיני הסובבים.

מתוך שיר השירים

  1. שיר

    המקור לשם שיר הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כתיאור לשירתן של דמויות מקראיות שונות. המשמעות המילולית של השם שיר היא זמר, מזמור, פיוט, יצירה מוזיקלית עם מילים ומנגינה. הורים הבוחרים בשם שיר לילדיהם רוצים לבטא את שאיפתם לגדל אותם בהרמוניה, נועם, אחידות ושמחה. זאת לצד הרצון להקנות להם ערכים של יצירתיות, חיבה למוזיקה ולתרבות.

  2. עופר

    השם עופר מגיע מעולם הטבע והוא כינוי לצאצא של האייל, במבי. מכונה גם - עופר איילים. השם עופר מוזכר גם בספר שיר השירים בתנ"ך. אפשר לכתוב את השם גם בכתיב חסר - עפר. בשפה העברית השם עופר מתאר גם עלם חמודות אהוב. הורים הבוחרים בשם עופר לבנם רוצים לבטא כמה הם אוהבים אותו ומרגישים ברי מזל שיש להם אותו. כל זאת לצד הרצון לחבר את הרך הנולד לעולם הטבע ולהעניק לו תכונות של חופש, זריזות, יופי וחן.

  3. צבי

    הצבי הוא שמה של חיית בר אצילית, בעלת רגליים ארוכות ודקות שידועה בזריזותה. הצבי הוא אחד מהסמלים של ארץ ישראל ("ארץ צבי"). הצבי מוזכר גם בספר ישעיהו בתנ"ך בהקשר של פאר, יופי, הוד והדר, שאלה גם משמעויותיו הנוספות ("הצבי ישראל"). הורים הבוחרים בשם צבי לבנם רוצים לקשור אותו לתכונות חיוביות כמו זריזות, חריצות, נחישות, חתירה למטרה, יופי, הדר ופאר. כל זאת לצד חיבור לטבע בכלל ולארץ ישראל בפרט.

  4. צביה

    לשם צביה כמה מקורות. פירושו בשפה העברית הוא הנקבה של הצבי, הקרויה גם איילה וידועה כבעל חיים זריז (צְבִיָּה). כמו כן, השם צביה מופיע בתנ"ך כשמה של דמות מקראית - אמא של המלך יהואש (צִבְיָה). הורים הבוחרים בשם צביה לבתם רוצים לנכס לה ערכים של זריזות, קלות רגליים להיטיב, חריצות, חיבור לעולם החי ולטבע וכן אצילות ועצמאות. 

  5. ניצן

    המקור של השם ניצן הוא בשפה העברית והוא מתייחס לעולם הצומח. הפירוש המילולי שלו הוא החלק שממנו מתחילים להתפתח הפרח, הענף, הגבעול  או העלה. ניצן הוא גם שמו של יישוב בדרום הארץ, סמוך לאשקלון. השם ניצן מבטא את השאיפה של ההורים להתחלה חדשה ומשמחת וכן את הרצון לאחל לצאצא החדש שנים של לבלוב, פריחה וצמיחה חיובית ורווית הצלחות ורגעים יפים.

  6. גפן

    גפן הוא שמו של אחד משבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, השלישי המוזכר בפסוק התנ"כי. זהו שמו של צמח מטפס ממשפחת הגפניים וממנו בוצרים ענבים למאכל ומפיקים יין למשקההגפן הוא פרי מיוחד ביהדות, ועל היין המופק ממנו נתקבעה ברכה מיוחדת "בורא פרי הגפן". כמו כן הגפן מסמלת פוריות ("אשתך כגפן פוריה") וזוגיות טובה ("ענבי הגפן בענבי הגפן")

  7. מור

    השם מור מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מהווה כינוי לבושם המופק משרף עץ הקרוי באותו שם, ומקורו באפריקה. שמן המור הוא הבושם הראשון בהכנת שמן הקודש איתו היו מושחים את כלי המקדש. מור הוא גם שיח ריחני וקוצני מערב הסעודית שמשמש לקטורת. הורים הבוחרים בשם מור לבנם או לבתם רוצים לבטא את ההרגשה הטובה והנעימות שהם הכניסו לחייהם. השם מבטא אנשים חברותיים, יצירתיים ומוכשרים.

  8. שושנה

    המקור לשם שושנה הוא התנ"ך, שם הוא מופיע כתיאור לפרח בצבעים שונים ממשפחת השושניים בעל גבעול קוצני. בתלמוד שושנה הוא שמה של אשתו של יהויקים. מקור השם שושנה הוא מהתנ"ךהורים הבוחרים בשם שושנה לבתם רוצים לבטא את החיבור שלהם לעולם הטבע והצומח, זאת לצד הרצון לבטא את השמחה שלכם בהולדתה ולהקנות לה ערכים כמו יופי, לבלוב, פריחה, צמיחה, התקדמות ונשיאת חן בעיני הסובבים.

  9. שרון

    המקור לשם שרון מגיע מספר דברי הימים ומגילת שיר השירים בתנ"ך, בשניהם היא מופיעה כתיאור לאזור השרון בימינו. השרון הוא חבל במרכז הארץ, בין הכרמל לירקון ובין הים התיכון לשומרון. הפירוש המילולי של השם בשפה האכדית הוא - יער. אזור השרון התאפיין לאורך השנים כאזור פורה לחקלאות ולפרדסים. הורים הבוחרים בשם שרון לילדיהם רוצים להעניק להם חיבור לאמא אדמה, לארץ ישראל ולעולם הטבע והחקלאות. כל זאת לצד השאיפה לגדל אותם עם ערכים של שגשוג, פריחה, יופי וחדווה

  10. שולמית

    המקור לשם שולמית הוא בספר שיר השירים בתנ"ך, שם הוא מופיע, לפי חלק מהמפרשים כמשל לירושלים. אחת הסיבות לחשוב כך היא כי השם שולמית נגזר משם העיר "שולם" - אחד מכינויה של ירושלים. הפירוש המילולי של השם שולמית - ירושלמית. הורים הבוחרים בשם שולמית לבתם רוצים להעניק לה ערכים של אהבת המולדת והארץ, ציונות, מנהיגות וקסם אישי יחד עם רדיפת שלום וצדק וממד של רוחניות.

נפלו בעריכה: אביבה, גאולה, דרורה, אשירה