המלחמה הסוערת בין גוגל ומיקרוסופט מחריפה בכל יום שעובר, במה שמתברר כמרוץ אדיר והיסטורי בתחום הבינה המלאכותית. ההכרזות של גוגל מהשבוע שעבר על הרחבת שירות ה"בארד", הצ'אטבוט המתחרה של ChatGPT, החריפו את התחרות.

מנגד, מיקרוסופט מנסה לענות עם שחרור של כ-70 פיצ'רים חדשים ב-ChatGPT שלה. הפיצ'ר המשמעותי ביותר הוא שהצ'טבוט סוף סוף יהיה מעודכן. "השטות הזו של 2021 נגמרה. זה יהיה מחובר לאינטרנט, והכל יהיה מעודכן נכון להיום", אומר דרור גלוברמן.

עד כמה הקרב הזה בין גוגל למיקרוסופט משמעותי? שיעור השינוי במניות של גוגל ומיקרוסופט בחודש האחרון מראה כי שתי החברות עשו בחודש האחרון את אותה תשואה. לפני שבועיים, באירוע שנערך בארץ אפשר היה להתרשם איך הבינה המלאכותית כבר משפיעה על תעשיות שונות.

גלוברמן מסביר כי התרשם מה-"Co Pilot". "מעבר לזה שהוא יודע לכתוב קוד ולתכנת, הוא הולך להיכנס לעולמות האבטחה. יש כלי של מיקרוסופט שעוזר למי שמגן על ארגונים שונים ממתקפות סייבר. הבינה המלאכותית אוספת נתונים ואפשר לשאול אותה 'מאיפה המתקפות? מה אפשר לעשות עם זה?', ופתאום ההגנה מסוגלת להתמודד עם הרבה יותר אירועים ועם פחות כוח אדם".

דוגמה נוספת מראה איך ה-"Co Pilot" עובד בעולמות הבריאות. כולנו מכירים את התיק הרפואי הממוחשב, שקשה מאוד לקרוא. "הפכו את התיק הרפואי לצ'ט, אפשר לשאול שאלות – והוא עונה לך. זה משנה גם את עולם הבריאות". בעולם החינוך, אפשר כבר לקרוא מול המחשב – והוא יכול לתת ציון איך המשתמשים הוגים את המילים השונות.

בגוגל מנגד, עשו מחקר מהצד שלהם וגילו כי 62% מהמשתמשים באינטרנט נתקלים לפחות פעם בשבוע בפייק ניוז. בגוגל עבדו על פיצ'ר שיאפשר לדעת האם התמונה אמיתית או לא. כלומר, אם התמונה נוצרה ב-A.I (כולל מידג'רני, איתה חתמה גוגל על הסכם), בחברה ידעו להגיד אם היא לא אמיתית. "הם לוקחים אחריות בגוגל", מסביר גלוברמן. "יחד עם שכלול הבינה המלאכותית, הם משפרים את היכולת לזהות פייק ובינה מלאכותית. אני לא יודע כמה זה יעיל, אבל זה צעד מתבקש וחיובי".

>> בזמן שעבדתם, פרק 128 - קורונה? בארצות הברית הכריזו על מגפה חדשה