א. "די, לווגאס?! איזה כיף לך. אתה לא צריך איתך מפיק/עורכת/צלם/מאפרת"?

מה שלמדתי מכל הנסיעות לוגאס, זה שמילולית, חבל על הזמן. אני יכול לספר שבתערוכת CES (הכי גדולה בעולם - 170,000 איש) כולם עובדים נורא קשה ובלחץ, הולכים קילומטרים ולא אוכלים. לקטר שאחרי יום וחצי של גאדג'טים, אנשים, חידושים, ברושורים, מסכים, מסרים ומספרים, המוח שלך מטשטש והעיניים מרצדות. להתבכיין שמזג האוויר מלבב כמו הר הנגב בחורף, ושהג'ט-לג כל כך חריף, שהדבר היחיד שמצליח להחליף אותו זה הג'ט-לג בחזור. אנשים שומעים את השילוב חדשנות, גאדג'טים ולאס-וגאס, ומרימים אורות גבוהים. אולי זה מה שמסביר את העובדה שלמרות תנאי הטירונות המודרנית, התערוכה ממשיכה לגדול משנה לשנה.

אני לא זוכר בדיוק כמה פעמים הייתי בווגאס, אבל הפעם האחרונה היתה כשגלישה מהטלפון היתה עוד מוצר שהוצג בגאווה בדוכנים. שרשת חברתית היה כינוי לא הכי נפוץ למיי-ספייס. ניסיתי למצוא איזה דיווח שלי מאז, אבל אפילו את הדיווחים ששיגרתי משם אי אפשר למצוא בגוגל.

ב. החדשות החדשות

הפעם הם לא ילכו לאיבוד כל כך מהר. לא רק נדווח כאן באתר Nexter – בשבוע הבא נשיק מווגאס תוכנית טלוויזיה חדשה, נקרא לה NEXT, ונשדר בערוץ 12 מדי לילה אחרי חי בלילה. בחודשים האחרונים עבדתי על התוכנית הזו עם חברים מוצלחים במיוחד. מסתבר שזה חתיכת אתגר. כי אין באמת תוכנית חדשנות היום בטלוויזיה.

אל תתבלבלו: תוכניות שעוסקות באינטרנט ובמה שעשה באזז - לא חסר. בעצם, אין תוכנית שלא עוסקת בזה. אבל חדשנות וטכנולוגיה – זה לא. זה נתפס גבוה, מתנשא, מרחיק. מיועד רק לאנשים שיש להם זמן, קשב וידע מוקדם. והאמת שאנחנו לא נעסוק בדיוק בטכנולוגיה, אלא ננסה להבין איך טכנולוגיה משפרת ומטלטלת את החיים שלנו. איך הדבר הגדול הבא ישפיע על בני האדם. נדבר על המכשיר הבא שאנחנו צריכים לקנות או לא, אבל גם על ההשפעה של הטכנולוגיה על האישיות שלנו, הזוגיות שלנו והילדים שלנו. נציג רק גאדג'טים, משחקים וסמארטפונים מעניינים ממש, ונדבר על חדשנות בכל מקום שבו נמצא אותה - בתחבורה, בכסף, ברפואה, באוכל, בחינוך. מגובה הכיס ועד רומו של עולם, אבל תמיד קרוב לבני האדם. לצופים. אלינו.

מיום שני בלילה נשדר דיווחים מלב התערוכה העצומה. ננסה לתפוס טרמפ עם המונית האוטונומית שתסיע שם אנשים, ואולי אפילו לתקשר עם המכונית החדשה שמצליחה לקרוא מחשבות ולהבין מה הנהג עומד לעשות. נצפה במסכים המשוכללים והגדולים ביותר בעולם, נחפש חוויות חדשות ומרגשות במציאות מדומה. ננווט בין חברות ענק וסטארט-אפים מגניבים, ג'אדגטים זעירים ובתים חכמים, כדי למצוא רק את החידושים שבאמת הולכים לשנות לנו את החיים.

ד. בלי שטויות

כשחושבים על זה, רוב הכותרות והחדשות ה"רגילות" הן בעצם חדשות ישנות. כאלה שכבר קרו מזמן בצורה כזו או אחרת, אולי עם אנשים אחרים. הסכסוכים סביב פוליטיקה, דת, כסף, משחקי האגו, ההאשמות וההכפשות, בריתות ופרידות, אהבות ובגידות, פשעים ועונשים - בלי לזלזל – כל אלה מתרחשים כל הזמן שוב ושוב. גם בחדשנות אפשר תמיד להקביל מהפכה אחת לקודמת, אבל כאן חייב להיות גם משהו באמת חדש, שאין למה להשוות אותו. אם הוא מלהיב, שימושי או יפה – אנשים גם יתעניינו או יקנו, כי את התועלת מבינים מיד. הבעיה, שאת המחירים שאנחנו משלמים אנחנו בדרך כלל קולטים רק הרבה אחרי ששילמנו אותם.

אגב וגאס ומחירים, אני עם הימורים גמרתי. כשבאתי בעשור שעבר, עוד לפני שהבנתי את החוקים של הרולטה, ערמתי ארבעה מגדלי ז'יטונים על קווי הגבול של 29 כמו שראיתי בשולחן אחר. הכדור מסתובב. בום. 29. מגרפה נעה לכיווני יחד עם מבטים משתאים מהשולחן. השיחוק הבא היה 18. עוד כמה סיבובים והבנתי את השיעור שלי. יצאתי עם ה-50 דולר שאיתם נכנסתי, להתראות ותודה. מי בכלל צריך קזינו כשיש לך בנייד אפליקציה עם שער הביטקוין.