עוגות שוקולד אישיות 1 (צילום: דליה מאיר, קסמים מתוקים)
ברגע זה אנחנו אוכלים עם העיניים | צילום: דליה מאיר, קסמים מתוקים

במהלך השנה האחרונה mako אוכל גדל והפך ל"אוכל טוב" – אתר האוכל הגדול ביותר בישראל, המכיל אלפי מתכונים, מדריכי וידאו וכתבות מעולם האוכל, לצד סדנאות מיוחדות, מתכוני שפים ומתכונים בלעדיים מכל העונות של מאסטר שף. התחלנו להעלות באופן קבוע מתכונים לילדים, מתכונים דיאטטיים, מתכונים צמחוניים וטבעוניים, מתכונים בריאים והמון טיפים למטבח. וכל אלו נמצאים כמובן יחד עם המתכונים שלנו לעוגות, מתוקים, מתכונים ביתיים, מתכונים מהירים ועוד.

אבל למרות גאוות היחידה שלנו אין מנוס מפזילה לצדדים אל אתרים אחרים, שעובדים במקביל אלינו, מעלים תכנים מקוריים והופכים את עולם האוכל למקום הרבה יותר מעניין. אנחנו שמחים לפרגן לחמישה אתרים ובלוגים ישראליים, שכיף לנו לקרוא, לנסות ולטעום.

1. מבשלים

אתר מבשלים (צילום: צילום מסך מתוך mevashlim.com)
מבשלים, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך mevashlim.com

זו השנה הרביעית שאנחנו בוחרים את האתר של חיים כהן וד"ר אלי לנדאו ז"ל ברשימה זו, ולא בכדי. המתכונים של "מבשלים" פשוט מעולים, הקהילה שהוא מייצר מסביבו הדוקה ומעוררת השראה והאנציקלופדיה הקטנה של חומרי הגלם והמונחים מתכתבת עם הספרים הנהדרים שהוציאו השניים ותמיד עוזרת.

גם אחרי מותו של ד"ר לנדאו השנה, האתר המשיך להתעדכן ולהתפתח. קשה שלא לסמוך על המתכונים הנהדרים של כהן ולנדאו ז"ל ותחושת הסמכות שהאתר משדר, שווה לא מעט – וזה אומר הרבה.

2. בצק אלים

בצק אלים (צילום: צילום מסך מתוך bazekalim.com)
בצק אלים, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך bazekalim.com

חייבים להוריד את הכובע בפני מאיה מרום, שבשתי ידיה הקימה את בלוג האוכל הכי פופולרי בארץ (ולא רק בקטגוריית האוכל), שקיים כבר מעל חמש שנים. לפני שנה בדיוק עשתה מרום מעשה אמיץ והוציאה בעצמה חוברת מתכונים מודפסת, שזכתה להצלחה מסחררת וחוברת המשך.

המתכונים הנהדרים של הבלוג, שמצליחים להעביר את הנקודה גם לבשלן הכי מתחיל שיש, התמונות המושקעות המצורפות לכל פוסט שפשוט עושות חשק ועמוד הפייסבוק הגדול שלו מעל 18 אלף אוהדים, שמצליח להצית דיונים גם מתמונה פשוטה של עגבניות חתוכות – כל אלו הופכים את בצק אלים לאחד הבלוגים האהובים עלינו.

3. מתוקים שלי

מתוקים שלי (צילום: צילום מסך מתוך shirley-nemesh.com)
מתוקים שלי, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך shirley-nemesh.com

נכון, חן שוקרון מהבלוג "מתוקים שלי" כותבת אצלנו באוכל טוב מדור הנושא את אותו השם, אבל זה המקום להבהיר – מדובר ב-2 דברים שונים לחלוטין. המתכונים ששוקרון מעלה בבלוג שלה, אינם זהים למתכונים אצלנו ואפשר בגדול להגיד שהאופה המוכשרת הזאת מנהלת 2 בלוגים שלמים במשרה מלאה.

שוקרון, שעד לא מזמן התקראה "שירלי נמש" מתמחה באפייה וכל מה שמתוק. בבלוג שלה תוכלו למצוא כמעט כל מתכון מתוק שתחשבו עליו: החל בעוגות ועוגיות, לחמים ומאפים מתוקים (וגם מלוחים), דרך קינוחים קפואים, מתוקים לחגים וארוחות בוקר וכלה במתכונים לילדים ואפילו עוגות וופי פאי.

הדבר היפה בבלוג הוא המבנה הקבוע של מתכוני ה"סטפ ביי סטפ" – שוקרון מחלקת כל פוסט ל-2 חלקים: בחלק הראשון היא מפרקת את המתכון לחלקיקים עם תמונות המסבירות בדיוק מה לעשות, ובחלק השני היא מביאה את המתכון כמו שצריך ללא הפרעות. דבר זה עוזר אפילו לאופים הכי מתחילים שיש להצליח לקרוא מתכון ולהבין אותו כמו שצריך, בדרך אל תוצאה מושלמת.

4. מתכוניישן

אתר מתכוניישן (צילום: צילום מסך מתוך mevashlim.com)
מתכוניישן, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך mevashlim.com

גם מתכוניישן, בלוג האוכל המקסים של דניה ויינר ודיאנה לינדר, התארח אצלנו ב"אוכל טוב" לאיזו תקופה, אבל אין מה לומר - הוא היה מעולה גם לפני וממשיך להיות מעולה גם היום.

זה כבר כמה שנים שויינר, צלמת מזון מובילה, ולינדר, סטייליסטית מזון מובילה לא פחות, מתחזקות את האתר הזה, והן עושות את זה על הצד הטוב ביותר. בכל יום חמישי עולה במתכוניישן פוסט חדש, ומדי פעם גם מתקיים מטעמו קורס של צילום מזון, למתעניינים. שווה לעקוב.

5. אוכל ורק אוכל

אוכל ורק אוכל (צילום: צילום מסך מתוך http://food.nana10.co.il/)
אוכל ורק אוכל, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך http://food.nana10.co.il/

אתר האוכל של נענע10 התחדש לפני כמה חודשים במתיחת פנים הכרחית ושם חדש – "אוכל ורק אוכל". האתר החדש נותן דגש רב על המדורים הקבועים (שנכתבים על ידי קבוצת בלוגרים מוצלחת כמו עוגיו.נט ואדונית התבלינים), המתכונים מהתכנית החדשה של אהרוני, חדשות אוכל (ובעיקר הפינה של עמית אהרונסון מהתכנית של גיא פינס) והפינות של ביקורת המסעדות של ניב גלבוע מ'לילה כלכלי'.

האתר נותן גם חשיפה לפוסטים נבחרים של בלוגרים מרחבי העולם, המאוגדים בכל שבוע תחת נושא אחר – החל במתוקים עם תפוחים, דרך קינוחים בצנצנת וכלה בשוקולד, שהופכים את עמוד הבית שלהם ליפה ומפתה במיוחד.

בחירת הסלב: מיכל אנסקי ממליצה על המטבח של סיון

המטבח של סיון (צילום: צילום מסך מתוך sivanskitchen.blogspot.co.il)
המטבח של סיון, צילום מסך | צילום: צילום מסך מתוך sivanskitchen.blogspot.co.il

הבלוג המוקפד של סיון שטרנבך מכיל מתכונים מעולים שעושים חשק להיכנס למטבח ולבשל אותם. יש לה אסופת מתכונים שהיא מוצאת ומתרגמת, או ממציאה, שרואים שיש מאחוריהם הרבה אהבה לאוכל ולבני האדם. המתכונים ברורים, לכל פוסט יש טיפ בסופו וזה פשוט אוכל טוב.

היציאה: Cupcake Project

קאפקייק בצורת נקניקייה (צילום: צילום מסך מהאתר www.cupcakeproject.com)
ממטבחה של סטף: קאפקייק בתוך מעטפת נקניקייה | צילום: צילום מסך מהאתר www.cupcakeproject.com

הבלוג של סטף האמריקאית מותח את גבולות המתכונים כפי שאנחנו מכירים אותם, ולפעמים אף את גבולות הטעם הטוב. הבלוג מכיל כמובן הררי מתכונים לקאפקייקס, אבל אפשר למצוא בו מתכונים לציפויים שונים (לעוגות ולקאפקייקס), למשקאות, דונאטס, מאפים ולחמים, עוגיות ממתקים ועוד. בין כל המתכונים המתוקים או ה"נורמליים" (ואנחנו מחשיבים עוגות בתוך קליפות ביצה או קאפקייק מבטטות בתור נורמליים), מסתתרות להן כמה יציאות מוזרות, שבהחלט גורמות לנו להרהר היכן עובר הגבול בין ניסיון מטבח בריא לבין משהו שלא היינו מנסים לטעום – כמו קאפקייק שוקולד שאפוי בתוך מעטפת של נקניקייה או טוסט גבינה מותכת, שבמקום הלחם מככבות 2 עוגיות שוקולד צ'יפס.

רוצים עוד? ביקשנו המלצות מצוות הכותבים שלנו

רוני מנדלמן מטעימא ממליצה על Runnin With Tweezers: "זה אתר מקסים ומקיף ומקצועי, של בחורה אמריקאית בשם תמי, שהיא גסטרונומית וסטייליסטית אוכל. האתר יחסית ותיק (בן 5) ויש בו לא רק פוסטים שהם מתכונים (מ-ע-ו-ל-י-ם) אלא גם המלצות על אירועי אוכל, חוויות אישיות ועוד. הצילומים באתר מופלאים ועיצובי המנות, כראוי לסטייליסטית אוכל, פשוט מעוררי תאבון ומשמחים את העיניים".

ליה שומרון פינדר ממליצה על My New Roots: "בלוג מהמם, עם אוכל טעים ובריא, של שרה בריטון, שפית ותזונאית מקופנהגן". 

אסתי ידידיה ממליצה על Tastespotting: "האתר הוא תרכיז משובח של ויזואליה קולינרית. הרבה לפני פינטרסט ודומיו, האתר מרכז צילומי אוכל מבלוגים ואתרים שמועלים על ידי המשתמשים ועוברים סינון ומיון, עם קישורים לאתרים המקוריים".

אפיק גבאי, הצלם שלנו, ממליץ על What Katie Ate: "זה הבלוג הראשון שהכרתי ושסחף אותי לצלם אוכל".