ילדה מול מחשב (צילום: PIKSEL, Istock)
לאן גולשים היום? | צילום: PIKSEL, Istock

הילדים של היום, כידוע, הם ממש לא הילדים של פעם. ובהתאם לזה, גם אתרי הילדים של היום הם כבר לא מה שהיה פעם. משחקים, כיף ופעילויות לימודיות עדיין תופסים בהם חלק ניכר, אבל ההיצע היום כולל גם וידאו, פיצ'רים חברתיים, חדשות, בלוגים, פורומים – בדיוק כמו באתרים "של הגדולים". את כל הדברים הטובים האלה תמצאו גם באתר הילדים הטרי שלנו כאן ב-mako, מקולנד, ובעולם הווירטואלי הבטוח לילדים, אקולוקו, שמומלץ מאד לבקר בו. בינתיים, אנחנו רוצים לפרגן לאתרים נוספים שהילדים שלכם ודאי מבקרים בהם, ואם לא – זו ההזדמנות להכיר. קבלו אותם:

טיפו -  פורטל הילדים הוותיק והגדול ברשת

אין תמונה
רשת חברתית. טיפו

למה מגיע להם: אתר טיפו מאגד בתוכו את כל המידע והפעילויות השייכות לעולם הילדים ברחבי האינטרנט. האתר מתעדכן מדי יום, ומכיל כתבות טקסט, כתבות וידאו ופעילויות שניתן לזכות בהן בפרסים. באתר זירת טוקבקים פעילה, המהווה מקום לדיון לילדים. בנוסף קיימים פורומים מגוונים, צ'ט, ערים וירטואליות ורשת חברתית רק לגולשי טיפו. העיצוב, כצפוי, פלאשי וצבעוני במיוחד. האתר פעיל גם בפייסבוק, והעמוד שלו נכון להיום כולל כ-2,500 חברים. שווה לנסות את הרשת החברתית, ולפתוח בה כרטיס שיוביל להכרות עם חברים וירטואליים חדשים. כמו כן, יש גם מבצעים ופעילויות מיוחדות שהאתר מציע לעתים קרובות. שווה להתעדכן.

שורה תחתונה: עדיין אתר הילדים המוביל

מומו הפרה – אלפי משחקים וסרטונים

אין תמונה
משחקים וכיף. מומו

למה מגיע להם: מומו הפרה הוא אחד מהאתרים שילדים הכי נהנים לבלות בו את זמנם הפנוי, במשחקים ובפעילויות אחרות. האתר מציע מבחר גדול במיוחד של משחקים, וכן הורדה של תוכנות, האזנה למוסיקה ולתקשר עם החברים. כמו טיפו, גם מומו פתח עמוד בפייסבוק, שמכיל כרגע כ-2,000 חברים. בהקשר הזה צריך לזכור, כי ההרשמה לפייסבוק אסורה מתחת לגיל 13, ולכן קהל היעד של אתרי הילדים לא בהכרח נמצא שם. עוד מציע האתר סרטונים מדליקים, תמונות מצחיקות, בדיחות ומשחק טריוויה. האתר קל לניווט ואינו עמוס בפרסומות. הוא ברור למשתמש, כתוב בשפה המתאימה לילדים ומדבר אליהם בגובה העיניים.

שורה תחתונה: כיף אחד גדול

דף הבית הראשון שלי -  האתר הראשון של כל קטנטן 

אין תמונה
גם לקטנטנים. עמוד הבית הראשון

למה מגיע להם: דף הבית הראשון שלי התחיל מיוזמה של זוג הורים שהחליטו להרים אתר שיהיה מיועד אך ורק לפעוטות, ויכיל את כל התכנים המיועדים לזאטוטים שעושים את צעדיהם הראשונים באינטרנט. השנה, אגב, האתר נרכש על ידי פורטל תפוז. באתר יש שפע פעילויות לבנים ובנות, משחקים ודפי צביעה. כאן תמצאו גם מתכונים שילדים אוהבים, המלצות לחוגים ומידע כללי על כל מה שמעניין את הילדים וההורים ברשת. מומלץ לבקשר בפינת היצירה של האתר, שמתעדכנת לעתים קרובות, ומציעה מגוון של פעילות.

שורה תחתונה: אהוב ומלא באהבה.

ערוץ הילדים -  אתר ערוץ הילדים בטלוויזיה

אין תמונה
לא רק בטלוויזיה. ערוץ הילדים
למה מגיע להם: כי מדובר באתר עשיר בתוכן, שמכיל את כל הסדרות שאנחנו אוהבים לראות ביום יום, ומגוון פעילויות שקשורות לסדרות הללו. בנוסף, המנחים לוקחים חלק קבוע באתר, ומעדכנים אותנו במתרחש בחייהם. אם נוסיף לזה את כל העדכונים החמים שהם מספקים מעולם הילדים, קיבלנו אתר שמתמחה בילדים ממש כמו הערוץ. באתר קל לנווט, והממשק ברור ונוח. הוא מציע כמובן את כל המידע על תוכניות הילדים החזקות בערוץ והרבה קטעי וידאו. אנחנו ממליצים לצפות בתכני ה-VOD, ולקרוא את הבלוגים של המנחים.

שורה תחתונה: כובשים את הילדים על המסך וגם באתר

הופ – אתר האינטרנט של ערוץ הופ

אין תמונה
משלב חוויית למידה. הופ

למה מגיע להם: כי הופ משלב כיף עם חוויית למידה, ופונה לא רק לילדים, אלא גם להורים ולמחנכים. הילדים יוכלו למצוא באתר משחקים, אזור מיוחד למשחקים לגיל הרך, קטעי וידאו מתוכניות הופ, הכנה לכיתה א' ועוד. האתר יפה, צבעוני, קל לניווט ומעניק תחושה של בית. גננות יוכלו למצוא בו רעיונות להפעלות הילדים, והורים ימצאו רעיונות למסיבות ימי הולדת. עוד כולל האתר אזור גלריה, אליו ניתן להעלות תמונות וציורים ולוח השידורים של ערוץ.

שורה תחתונה: אתר מקצועי לילדים ולהורים

לכל האתרים הכי טובים 2010