בסנדל זה  (צילום: jupiter images)
מזל טוב! | צילום: jupiter images

"חצי שנה?! זה ממש אוטוטו! איך תספיקו?". תכלס, אם לא היה מדובר באירוע של פעם בחיים, יכולנו להתחתן כמו בווגאס, בהתרעה של שעה. שוק החתונות בפרט והאירועים בכלל מגלגל מספיק כסף בשנה כדי להתהדר בכמות לא-מבוטלת של אתרים לתכנון הערב החלומי שלכם. פרט למספרי טלפון וקישורי לאתרי בתי העסק תמצאו באתרים המובילים גם מדריכי תכנון שימושיים וטיפים שיעזרו לכם בהפקה הרומנטית.

רגע לפני שנציג בפניכם את חמשת אתרי החתונות היעילים והידידותיים ביותר נשמח להזכיר שגם במגזין החתונות של mako תמצאו הרבה מאוד אינפורמציה בנושא - החל ממדריכים בנושאים שונים, אינדקס החתונות, וכמובן - חתונת השנה:

מתחתנים - הגרסה המקוונת של של הקטלוג האגדי

אין תמונה
מקיף ואינפורמטיבי. מתחתנים
למה מגיע להם: לצד המבצעים, התוכנה לניהול החתונה והאלבום האישי שמציע האתר, ניתן להרכיב בו גם פלייליסט לחתונה, ואף לחשב כמה תצטרכו לשים במעטפה כאורחים. חידוש מעניין הוא שירות "מתחתנים אקספרס", הכרוך בהרשמה לאתר, באמצעותו תוכלו להגדיר את תנאי התשלום וההעדפות שלכם, ומערכת האתר תאתר עבורכם את בעלי המקצוע העונים לבקשה.
לצד זאת, מאגר בעלי המקצוע של "מתחתנים" עשיר ורחב, מחולק לפי תחומי עיסוק ולפי הא"ב, אך לא ניתן לחפש בו לפי סדרי עדיפויות פרט ליישוב.
החדשות הרעות הן, שעם הפופולאריות מגיעות הפרסומות, וכמו בשנים קודמות "מתחתנים" עדיין עמוס בפרסומות מרצדות ובעמוד חדשות שהוא למעשה אוסף קומוניקטים. הסקירות הנושאיות באתר אינן תלויות-יחסי ציבור ונותנות כמה טיפים שימושיים, אך רובן עודכנו לפני שנה.

שורה תחתונה: מקיף ואינפורמטיבי, אך ספק אם אובייקטיבי.

חופה - אתר לתכנון החתונה

אין תמונה
לבלות שעות בתכנון שמלה. חופה
למה מגיע להם: מאז נבחר על ידנו בשנה שעברה, לא חלו שינויים רבים ב"חופה". עדיין קיים בו איזור אישי לניהול האירוע, מנגנון חיפוש לשירי החתונה המושלמים, צילומי וידיאו של מגוון אולמות וגני אירועים. המערכת הייחודית למציאת שמלת הכלה המושלמת מרתקת גם לאלו שעדיין מפנטזות על הערב הקסום. בנוסף, מבקר החתונות של האתר נטול מניעים יח"צניים, ומציג ביקורת אובייקטיבית ומקיפה על מגוון אולמות.
העיצוב המעודן הופך את התכנון המפרך למהנה יותר, ובמהלכו אפשר גם להשתעשע במשחק "שבור את כוס" המופיע באתר. בעמודי בעלי המקצוע יש פירוט ענייני, חוות דעת ותמונות, והשנה ניתן גם להעניק "לייק" בפייסבוק לבעל העסק המועדף עליכם, שיופיע בעמוד שלו בחופה. אפליקציה מרעננת נוספת היא בחירת תאריך החתונה הרצוי לכם לפי הנומרולוגיה, לאחר הזנת פרטי בני הזוג.

שורה תחתונה
: עזבו אתכן מתכנון החתונה, הקדישו חצי שעה ביום למערכת שמלות הכלה

פורום החתונות של תפוז - מסוג האולם ועד הקליפס בשיער

אין תמונה
כדאי ללכת על המפיות המעוטרות? פורום תפוז
למה מגיע להם: פורום החתונות של תפוז מוקפד מהרגיל, וכולל חוקי שרשור ברורים שהופכים את חוויית הקריאה וההשתתפות בו ליעילה ומהנה, למרות העיצוב הארכאי. אמנם לא תצליחו לתכנן אירוע שלם באמצעות הפורום, אך תוכלו לקבל חוות דעת עדכניות וכנות מבנות הפורום, כלות לשעבר או בעלות מקצוע. היתרון בפורום הוא היכולת להעלות את השאלות הכי מטופשות ולקבל טיפים מפורטים, גם כשמדובר בעיטורים על המפיות. השימוש בהודעות למטרות פרסום אסור, כך שהמידע אובייקטיבי ואמין. בנוסף, חברות בפורום היא מעין קבוצת תמיכה ללא תשלום, והמכורות מפרסמות בו את תמונות חתונתן והפרטים אפילו לפני שפתחו את מעטפות הצ'קים. אגב, אחוז החברים בני המין השני נמוך עד אפסי- ברירה טבעית?.

שורה תחתונה
: אם בעלך לא גורם לך להתרגש לקראת החתונה, בנות הפורום יעשו את העבודה

איזי ווד - אתר למציאת דילים לחתונה

אין תמונה
תקציב מוסכם מראש. איזיווד
למה מגיע להם: בשנה שחלפה מאז נבחר easyed לרשימת האתרים הטובים של 2009, הספיקו באתר להחליף את העיצוב, וכעת הוא נעים יותר למשתמש. כמו כן, התווסף לאתר ערוץ המלצות בווידיאו, שם מספרים זוגות על החתונה שלהם בעזרת צוות האתר - מעט שיווקי אך מועיל. חל שיפור גם בתחום התוכן, וכעת האתר מכיל מגוון טיפים להכנות לקראת החתונה, רשימות "עשה" ו"אל תעשה" ואפילו הצעות לפסוקים שניתן לכתוב על הזמנות החתונה.

הרעיון שעומד מאחורי האתר הוא בניית דיל חתונה בתקציב המסוכם מראש, המתבסס על קשרי החברה עם ספקים ספציפיים. לכן, שמות הספקים שתמצאו באתר הם של אלו העובדים עם easywed, ולא מדובר באינדקס ספקים כולל. מצד שני, צוות האתר גם ככה עושה את רוב עבודת ההכנה עבורכם, מי צריך טלפונים?

שורה תחתונה
: תנו למישהו אחר לעשות את העבודה השחורה, בעיקר אם זה חוסך לכם כמה שקלים

אינדקס חתונה – גרסה מקוונת של הקטלוג הקלאסי לחתונה

אין תמונה
אלפי בתי עסק. אינדקס חתונות
למה מגיע להם: כי האתר מציע מבחר גדול של למעלה מ-15 אלף בתי עסק בחלוקה לקטגוריות פרטניות, מה שמקל על החיפוש. תחת קטגוריית "עיצוב" בלבד, קיימות 30 תת-קטגוריות וניתן לחפש גם על-פי שם בית העסק או היישוב. כמו כן, התכנים באתר עשירים וכוללים נושאים שלא מצאנו באתרים אחרים, כמו למשל תכנון חתונה שנייה והדילמות סביב הנושא.

עם זאת, עיצוב האתר על טהרת הכתום-מזעזע מזכיר מלון ישן בטבריה ודורש שיפוץ לאלתר, כולל השמטה של כמה באנרים מרצדים. רשימות בתי העסק מזכירות ספר טלפונים ישן (למרות שלחלק מנותני השירות יש קישור לעמוד/אתר עצמאי). ובכל זאת, כולנו מציצים גם בספר הטלפונים מדי פעם. כמו כן תמצאו באתר גם סיפורים אישיים של זוגות, ופורום די פעיל לקראת החתונה.

שורה תחתונה
: שימושי ונוח, אבל אם את המלון בטבריה שיפצו, גם אתם יכולים.

 

לכל האתרים הכי טובים 2010