מלצר מחזיק ערימת צלחות (צילום: jupiter images)
הגיע הזמן למצוא עבודה חדשה, לא? | צילום: jupiter images

חיפוש עבודה, כידוע, הוא עבודה בפני עצמה. ועם ריבוי אתרי הדרושים בשנים האחרונות, גם מציאת אתרי הדרושים המתאימים הפכה למשימה לא פשוטה. שחקנים רבים פועלים בתחום - חלקם בחינם וחלקם בתשלום, חלקם ממוקדים בקהל מסוים או מציעים טכנולוגיה מיוחדת. אז איך מוצאים את הידיים ואת הרגליים בתוך הסבך הזה? קיבצנו לכם את המומלצים שלנו, שלדעתנו כל מחפש עבודה צריך להכיר:

AllJobs – הלוח הגדול ביותר למודעות דרושים

אין תמונה
תחנה ראשונה בדרך לעבודה. אולג'ובס
למה מגיע להם: כי אולג'ובס, בבעלות ידיעות אחרונות, הוא כיום האתר הגדול ביותר לחיפוש עבודה, שמרכז עשרות אלפי משרות שנסרקו ממקורות שונים.במלים אחרות, אם אתם מחפשים עבודה, סביר להניח שאתם כבר רשומים אליו, או תירשמו בקרוב.

האתר אמנם ידרוש מכם לשלם כמה שקלים על המשרות הנחשקות באמת, אבל החיפוש והנבירה הם בחינם והמחיר הוא לא מאד גבוה, במיוחד אם תמצאו באמצעות האתר את משרת חלומותיכם. עם זאת, לעובדה שמדובר באתר הגדול ביותר יש גם חסרונות, במיוחד אם אתם המעסיקים. במקרה כזה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מופצצים בקורות חיים שלא כולם יהיו רלוונטים עבורכם.

שורה תחתונה: מובטל? התחל את דרכך באולג'ובס

 ג'וב סיטי – אתר הדרושים של וואלה ויד2

אין תמונה
עיר הג'ובים. ג'וב סיטי
למה מגיע להם: ג'וב סיטי הוא הגרסה המחודשת לוואלה ג'ובס, לאחר שעבר מתיחת פנים עיצובית ושדרוג הממשק. השימוש כרוך בהרשמה, שלאחריה ניתן לשלוח קורות חיים למשרות המוצעות בחינם. הממשק נוח ועיצוב האתר נעים ומזמין מאד. ניתן למצוא משרות לפי תחומים ואזורים בארץ, או לעבור מהאתר ישירות לעמוד המשרות של חברות גדולות במשק.

עם זאת, האתר משופע בקישורים לתוכן שנראה מעניין, אולם הקלקה עליו מגלה כי הוא קידום של סדנה בתשלום. קצת מעצבן. יש גם בלוגים של מומחים שונים, אולם חלקם לא עודכנו זה ארבעה חודשים - וחבל. זה לא נעים לראות בלוג נטוש.

שורה תחתונה: תירשמו גם לג'וב סיטי, כי רק אולג'ובס זה כבר לא מספיק

נענע10 ג'ובס – לוח הדרושים של נענע10

אין תמונה
דנ"א תעסוקתי. נענע10 ג'ובס
למה מגיע להם: כי למרות שמדובר בלוח משרות עם היצע משרות קטן יחסית למתחרים, הטכנולוגיה שעליה הוא מבוסס הופכת אותו למעניין. מדובר בשיתוף פעולה עם סטארט-אפ ישראלי, שפיתח טכנולוגיה מתקדמת למיון והשמת עובדים.

האלגוריתם מרכיב דנ"א תעסוקתי לגולש, באופן שנועד להדגיש את כישוריו בצורה האופטימלית, ולחשוף אותו למשרות רלוונטיות עבורו גם אם לא הגדיר אותן בדיוק. הטכנולוגיה יודעת לנתח את ההיסטוריה התעסוקתית של המועמד, בשילוב פרמטרים נוספים כמו השכלה ושאיפות קריירה. השימוש כרוך בהרשמה ומילוי שאלון ארוך למדי, אך לא בתשלום.

 שורה תחתונה: שווה בדיקה

  קורות חיים – האתר שיארגן לכם קורות חיים

אין תמונה
קטן ויעיל. קורות חיים
למה מגיע להם: כי לפעמים קורות חיים הם שיקבעו אם תגיעו בכלל לראיון העבודה, ולמרות שהאתרים הגדולים מציעים שירותים דומים בתחום קורות החיים, אנחנו אהבנו את האתר הקטן והנקי הזה, שממוקד בקורות חיים בלבד בלי הסחות דעת.

אשף קורות החיים של האתר יבקש מכם למלא את פרטיכם - שם, תעסוקה קודמת, השכלה ופרטים רלוונטיים נוספים. על סמך פרטים אלה תקבלו קורות חיים נקיים ומסודרים בקובץ וורד, ובחינם. נראה שלאתר יש תוכניות להציע שירותים נוספים, כמו פורום לייעוץ קריירה (לא פעיל כרגע), או מידע שימושי נוסף, אך חלק זה אינו מפותח ועשיר דיו, וחבל.

שורה תחתונה: אתר קטן עם שירות גדול

 סטודנט – לוח הדרושים של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א

אין תמונה
דרושים חונכי פר"ח. סטודנט
למה מגיע להם: יודע כל סטודנט שחיפוש עבודה המותאמת בדיוק לצרכיו אינה פשוטה. באתר האגודה של אוניברסיטת תל אביב תוכלו למצוא משרות באגודה עצמה, או הפניה למשרות בחברת ההשמה של האוניברסיטה ג'וב טוב, התמחויות במשפטים ובחשבונאות, הזדמנויות להתנדב והכוון תעסוקתי, וכמובן, גם משרות סטודנטים כלליות לכל דורש.

מטבע הדברים, היצע המשרות קטן מאד יחסית לאתרים הגדולים והכלליים, ועל ניווט אין מה לדבר. סוג המשרות שתמצאו כאן הוא חונכים, מדריכים, רכזים, בוחנים וכו'. האתר מציע מעט מאמרים בנושא זכויות בעבודה, והשימוש בו דורש הרשמה. 

שורה תחתונה: אם אתם כבר לא סטודנטים, חפשו אתר אחר

 

לכל האתרים הכי טובים 2010