משפחה אושרת לאחר לידת ילד נוסף (צילום: Skyak, Istock)
זה לא תמיד פשוט, להיות משפחה | צילום: Skyak, Istock

תקופת ההריון והלידה היא אומנם מלאת קסם והתרגשות, אבל באותה מידה - גם עמוסה בשאלות, חרדות ולחצים. ולא שלאחר מכן, כשהילדים כבר גדולים, החיים נעשים יותר קלים; צריך להציב גבולות, להתמודד עם קקי ומחלות ילדות, וגם סתם לבלות זמן איכות עם האנשים הקטנים והחכמים שהבאנו לעולם.

מאז שהבנו שהורות היא מקצוע, הרשת עמוסה במדריכים לרוב. ערוץ בית ומשפחה מציע הרבה מאוד עזרה לכל ההורים הנבוכים, משלב ההריון ועד שלב המשפחה הגדולה והמאושרת. אבל אנחנו גם יודעים שבתחום שמלא בכל כך הרבה מחקרים, דעות וטיפים - ישנם עוד אתרים שמהווים כתף תומכת לבעלי המקצוע הכי קשה בעולם – ההורים.

דולה - פורטל להריון ולידה

אין תמונה
נעים ועתיר קישורים. דולה
למה מגיע להם: במקור היה זה אתר שמרכז את כל התכנים שקשורים להריון ולידה, ובהמשך התפתח גם לנושאי הורות (אם כי הפוקוס הוא עדיין על הריון). את האתר הקימה נעמי גטניו, דולה ובעלת מרכז להורות בגבעתיים. באתר תמצאו מומחים רבים, פורומים פעילים, מחשבונים וגם חלק מסחרי מפותח הנקרא 'דולהשופס' ובו קישורים לסוחרים בתחומי העגלות, הצעצועים, הקוסמטיקה וכו'. האתר מעוצב, נעים ועתיר קישורים שימושיים. עם זאת, ישנם יותר מדי אזורים שסגורים לחברים בלבד ודורשים הרשמה, כמו מאגר סיפורי הלידה ומדריך העגלות.

שורה תחתונה: באתי בגלל ההריון, נשארתי בגלל השירות.

אמנות הלידה - רציני ומהימן

אין תמונה
ותיק ומרשים. אמנות הלידה
למה מגיע להם: מדובר באתר ותיק ומרשים, שמכיל מאות מאמרים ואינפורמציה בנושאי הריון, לידה ותינוקות, וגם מדור צרכנות אמין, פורום ולוחות מודעות חינמיים. רותי קרני הורוביץ, מנהלת האתר, היא גם מקימת בית הספר "אמנות הלידה ודולות" להכשרת אנשי מקצוע בנושא. באתר ניתנים להורדה בחינם דיסק להרפיה לקראת ובזמן לידה, וספרי הדרכה שונים ליולדת. האתר עמוס ולא מאוד מעוצב, אבל מפצה על כך בשפע מידע רציני ומהימן. יחד עם זאת, רמת הכתבות אינה אחידה, ובחלקן קצת סימני פיסוק לא יזיקו.

שורה תחתונה: שפע של מידע בקצות האצבעות.

הלול - מגיל אפס עד בית ספר

אין תמונה
הורים, אל תחמיצו
למה מגיע להם: כאן תמצאו מאמרים של אנשי מקצוע לצד פוסטים אישיים יותר, דפי צביעה ומתכונים, ובעיקר טיפים של הורים. המון טיפים. האתר מלווה את כל שלבי ההתפתחות מגיל לידה והטיפול בנושאי פנאי באותה רצינות השמורה לנושאי בריאות - הופכים את האתר למה שהוא. עיצוב האתר קצת מזכיר לוח מודעות בגן ילדים. מדובר בעיצוב בסיסי ולא מתוחכם, אבל מצד שני הוא קל לניווט ולא מעמיס, וזה למרות כמות התוכן העצומה. המינוס העיקרי שמצאנו: רמת עדכון מינימאלית.

שורה תחתונה: אתם הורים? אל תפספסו.

אמהות אובדות - קהילה תומכת

אין תמונה
קהילה תומכת. אימהות אובדות
למה מגיע להם: הבלוגים כבשו את הרשת, והנה לכם אתר שמרכז פוסטים מעניינים בנושא הורות. ריקי כהן, שם דבר בעולם הבלוגים, הקימה את האתר הזה לאחר שבמשך שש שנים הפעילה את הבלוג הפופולארי "קורות האם האובדת". העיצוה נקי, קל לחפש ולהגיע לתוכן המבוקש. האתר מקנה תחושה של קהילה תומכת, שנגזרת גם משם האתר וגם מהנימה האישית בפוסטים השונים. עם זאת, מדובר במערכת בלוגים לכל דבר, ולא כל בלוגר יקלע לטעמו של כל קורא. אהבנו במיוחד את לוח המשרות החמות לאמהות. הרעיון מופלא, אנא עדכנו אותו יותר.

שורה תחתונה: מקום קטן ורגיש בתוך הג'ונגל הסבוך של ההורות.

תותי - איפה מבלים עם הילדים?

tooty
וואן סטופ שופ. תותי
למה מגיע להם: אתר תותי הוא אתר מסחרי שמרכז עשרות פעילויות להורים, ילדים ונשים אחרי לידה. מפעילים לימי הולדת, שיעורי שחייה לתינוקות, ופילאטיס לנשים אחרי לידה - יש כאן הכל. האתר מעוצב יפה והניווט נוח. יש אפשרות לצמצם את החיפוש לגיל ולאזור, מה שמאוד מזרז את התהליך. מצד אחד מדובר בוואן סטופ שופ - אין סיכוי שלא תמצאו כאן את מבוקשכם. מצד שני, זכרו שזהו אתר מסחרי. הוא לא אישי, ואין בו כל ערובה באשר לאיכות האירועים המופיעים בו.

שורה תחתונה: ליצן, אתה לא כאן? אתה לא קיים.

לכל האתרים הכי טובים 2010