איש קורא עיתון (צילום: stock exchange)
עולם הולך ונעלם? חדשות מהסוג הישן | צילום: stock exchange

ההוכחה הטובה ביותר לכך שאנחנו עם שבאמת ובתמים מכור לחדשות ניתנת באינטרנט דווקא באתרים הלא חדשותיים: כמעט כל אתר אינטרנט שמכבד את עצמו בישראל – יהיה באיזה נושא שיהיה – מחזיק קישור בולט בדף הבית שלו לאתר חדשות מרכזי, או לכל הפחות מציג מבזקי חדשות שרצים להם בצדי המסך. שרק לא נהיה מעודכנים, חס וחלילה.

זה נשמע מצחיק עכשיו, אך בתחילת דרכו נתפס עולם החדשות באינטרנט כבעל פוטנציאל מהפכני של ממש. רבים האמינו אז שאתרי החדשות המנוהלים על ידי גולשים יתפסו את מקומם של כלי התקשורת הגדולים, ושדיווחי הכתבים הצבאיים והפרשנים הפוליטיים המלומדים יתחלפו בדיווחים ופרשנויות גולשים. התקווה הזו התבדתה. מהר מאוד התמקמו אתרי האינטרנט של העיתונים ושל גופי השידור הגדולים בצמרת האתרים הישראלים, והם שומרים על מאות אלפי גולשים מעודכנים בחדשות הכי חמות, מדי יום ביומו.

אז מיהם אתרי החדשות הטובים ביותר בישראל? קשה להחליט, כי צריכת חדשות היא בדרך כלל בעיקר עניין של הרגל. בכל מקרה, בחרנו עבורכם את החמישה שלדעתנו בלעדיהם לא תהיו לעולם מעודכנים באמת. כהערת אגב נציין שאתר החדשות הטוב ביותר בישראל הוא כמובן mako, אתר הבית של חדשות ערוץ 2, אך כאקט של צניעות החלטנו לבסוף שלא להכליל אותו ברשימה.

Ynet

אתר YNET (צילום: צילום מסך)
ראשון לדווח. Ynet | צילום: צילום מסך
מי אני: מתחם החדשות של פורטל התוכן הפופולארי מבית ידיעות אחרונות. כמקובל באזורנו, Ynet הוא אתר ענקי החולש על אינספור תחומים מלבד חדשות "הארד-קור". באתר מבזקי חדשות המתעדכנים 24 שעות ביממה, מתחמים נרחבים עבור פרויקטים חדשותיים מיוחדים (מאסון ורסאי ועד לבחירות האחרונות), ארכיון חדשות עצום ומערכת תגובות חדשנית. לאתר גם גרסה באנגלית המשמשת בעיקר גולשים מחוץ לישראל.

למי מתאים: לכולם – לכל מי שסתם רוצה לדעת מה קורה בארץ ובעולם, וגם למכורים באמת.

יתרונות: היתרון המובהק של Ynet על פני מתחריו הוא יתרון הגודל: מאחורי Ynet עומד גוף התקשורת הענקי של ידיעות אחרונות, שפרט לכתבות מספק לאתר גב כלכלי יציב וחותם של אמינות. ל-Ynet מערכת גדולה של כתבים מנוסים ומוכשרים המספקים ידיעות ראשוניות ובלעדיות בקצב מסחרר ולמעשה ממש מכתיבים את סדר היום הציבורי בישראל. הקשר בין גופי התוכן הרבים באתר מאפשר העלאת ידיעות חדשותיות בשלל נושאים. Ynet הוא בדרך כלל הראשון לדווח על אירועים חדשותיים, במיוחד בשעות היום, והוא מצליח לשמור על סיקור הוגן, עדכני ומעניין כמעט כל הזמן. העיצוב הפשוט והנקי של האתר מאפשר גלישה נוחה ומהירה, כיאה לאתר חדשות, ומזמין המשך גלישה בתכנים נוספים.

חסרונות: בינינו – קרוב לוודאי שאין גולש בישראל שלא מכיר את Ynet, אז כנראה שכל אחד מכם כבר יודע מה הוא אוהב בו ומה פחות. באופן כללי, החיסרון הגדול ביותר של Ynet הוא גם היתרון הגדול שלו: קצב העדכון המהיר של האתר, שעלול לגרום לכך שאדם מן היישוב שנכנס להתעדכן מפספס את החדשות הגדולות ביותר של אותו היום, שכבר קבורות אי שם בתחתית העמוד. מן הצד השני, בשעות הערב ובסופי שבוע מהירות וקצב העדכונים באתר צונחים אפילו נמוך מדי. אגף הווידיאו של Ynet, שצובר תנופה משמעותית לאחרונה, עדיין לא מייצר כתבות המשתוות לכתבות הטלוויזיוניות שבאתרים המתחרים.

שורה תחתונה: הכי מעודכן, הכי אמין, הכי פופולארי – ובצדק.

Nrg

אתר nrg (צילום: צילום מסך)
מתמודד בכבוד. NRG | צילום: צילום מסך
מי אני: מתחם החדשות נרחב היושב בפורטל התוכן NRG של מעריב וכולל מבזקים, כתבות ופרשנויות מהנעשה בארץ ובעולם. ל-NRG, כמו ל-Ynet, מערכת שלמה של כתבים ועורכים המייצרים תכנים עצמאיים רבים, אך באתר מסתמכים לעיתים קרובות גם על תכני העיתון המודפס.

למי מתאים: בעיקר למי שלא אוהב את Ynet או למי שמעדיף את מעריב.

יתרונות: למרות נקודת הפתיחה הפחות טובה שלו, NRG מצליח להתמודד עם Ynet די בכבוד ושומר על קצב עדכון בהחלט טוב - לא פעם עולות ידיעות ב-NRG עוד לפני שעלו אצל המתחרה הגדולה. עם הגב של מעריב מאחוריו, NRG הוא אתר חדשות אמין המספק תוכן חדשותי עדכני הכתוב טוב. כתבי מעריב מספקים לאתר את הערך הנלווה שלו, בדמות טורים וכתבות הלקוחים מן העיתון.

חסרונות: בניגוד ל-Ynet, שקובע את האג'נדה החדשותית שאחריה הולכים מרבית אתרי החדשות במדינה, עושה רושם ש-NRG הרבה פעמים בעיקר נגרר. קצב העדכון של האתר מהיר בדרך כלל, אבל יכול להשתפר. למרות הניסיונות האחרונים, העיצוב הנוכחי של האתר עדיין עמוס מדי בתמונות ובפרסומות ופחות מעודד גלישה.

שורה תחתונה: לא Ynet, השני.

חדשות nana10

אתר nana10 (צילום: צילום מסך)
אתר עשר. nana10 | צילום: צילום מסך
מי אני: ערוץ החדשות בפורטל התוכן של נענע, המכיל מבזקי חדשות מעודכנים, כתבות, טורי דעות ופרשנויות, ואת תכני הווידיאו של חדשות 10. באתר ניתן לצפות במהדורות מלאות של תוכניות חדשות 10, ליצור קשר עם כתבי הערוץ ואף לקרוא מחוויותיהם בבלוגים שהם כותבים.

למי מתאים: למי שמעדיף את מיקי, יעקב, לונדון וקירשנבאום על פני יונית לוי.

יתרונות: מאז הקמתה הצליחה חברת החדשות של ערוץ 10 ליצור אלטרנטיבה ראויה לחדשות ערוץ 2 - גם אם פחות נצפית - עם תוכניות כמו לונדון וקירשנבאום, המקור ועוד. היתרון המרכזי של אתר חדשות נענע 10 הוא כמובן השימוש בתכני הווידיאו של חדשות 10, שעוברים הסבה טובה מאוד למדיום החדש. הניווט באתר נוח ופשוט - את התכנים השונים ניתן למצוא בקלות, וגם קטעי הווידיאו עצמם מתנגנים בלי בעיות מיוחדות. בנוסף, אחרי שלל העיצובים הביזאריים האחרונים של האתר, התייצבו שם לאחרונה על עיצוב נקי יותר שמקל על הגלישה.

חסרונות: קצב העדכון של חדשות נענע 10 בתהליך שיפור מתמיד, אך עדיין לא משתווה לזה של מתחריו הגדולים. הנטייה לרדוף אחרי האח הגדול מ-Ynet הופכת גם את נענע 10 לאתר שלא מציב אלטרנטיבה חדשותית אמיתית ובעיקר עסוק בליישר קו עם מתחריו.

שורה תחתונה: טלוויזיה באינטרנט. אינטרוויזיה.

וואלה! חדשות

וואלה! חדשות (צילום: צילום מסך)
מהיר ועצבני. וואלה! חדשות | צילום: צילום מסך
מי אני: מתחם החדשות היושב תחת פורטל התוכן הפופולארי וואלה!, הכולל מבזקים, כתבות, דיווחים ופרשנויות שמתעדכנים לאורך כל היממה. בוואלה! חדשות ניתן לצפות גם בחלק מתכני הווידיאו של חדשות ערוץ 1.

למי מתאים: למי שאוהב את החדשות שלו עם הרבה וידיאו.

יתרונות: וואלה! חדשות הוא אתר חדשות פופולארי ונצפה מאוד, המתעדכן במהירות רבה ועשיר בתכני וידיאו עצמאיים שעשויים היטב וקלים לצפייה. בשל הפופולאריות הרבה שלו, כמות התגובות לכתבות באתר היא בדרך כלל גדולה מאוד, מה שיוצר דיונים מעניינים גם בתחתית כל כתבה. העיצוב החדש של האתר, המזכיר את NRG ונענע 10, טוב בהרבה מקודמיו ומעודד גלישה. השימוש בתכני ערוץ 1 לא בולט כל-כך בתוך האתר, אך קשה להחליט אם מדובר ביתרון או חיסרון.

חסרונות: סיומה של השותפות בין עיתון הארץ לוואלה! הותירה את האתר ללא גוף תקשורת ראוי מאחוריה, מלבד הערוץ הראשון, שכאמור תכניו די נבלעים בתוך האתר בשעות היום. למען האמת, החיסרון הגדול ביותר של וואלה! חדשות הוא השתייכותו לפורטל העל וואלה!, שנוטה להטביע את הגולש בשלל פרסומות קולניות. בינינו? מאוד מעצבן.

שורה תחתונה: לחובבי הז'אנר.

רוטר.נט

אתר רוטר (צילום: צילום מסך)
סקופים וחוסר אמינות. רוטר.נט | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר רוטר.נט עבר לאורך השנים תהפוכות רבות, עד שהגיע לתצורתו הנוכחית. רוטר.נט הוא אתר חדשות המורכב בעיקר מדיווחי גולשים ומתוכן חדשותי הלקוח מאתרי חדשות אחרים ברשת. מאחורי האתר הפופולארי עומד נעם רוטר, צעיר דתי מחיפה, המגדיר את האתר שלו כ-"קהילת הפורומים של ישראל". האתר מאפשר לגולשים להעלות דיווחים חדשותיים לפורום שלו, ומציג אותם כמבזקים בדף הבית.

למי מתאים: לפריקים של חדשות שלא מוכנים להסתפק בתכנים הממלכתיים שבאתרי החדשות הגדולים.

יתרונות: כל היתרונות של אתר חדשות גולשים עומדים גם כאן. כשאין דין ואין דיין, אפשר להעלות כמעט כל ידיעה שמתקבלת - דבר שלא יעלה על הדעת באתרים ממוסדים יותר. התוצאה היא לעיתים דיווחים ראשונים וסקופים בלעדיים שזוכים לאימוץ באתרי החדשות האחרים רק לאחר זמן רב.

חסרונות: מטבע הדברים, היתרון הגדול הוא גם חיסרון - מכיוון שאין מאחוריו מערכת חדשותית אמיתית, רוטר.נט הוא בסופו של יום אתר לא אמין שאי אפשר לסמוך עליו כמו כל אתר חדשות אחר. רוב התוכן באתר שאול מאתרי חדשות אחרים, ועל העיצוב המזעזע משנות ה-90 המוקדמות אין על מה לדבר.

שורה תחתונה: למכורים באמת.

לא נכנסו, וחבל:

אתר הארץ, חדשות גלי צה"ל, אתר רשות השידור, חדשות גוגל, תיק דבקה, ערוץ 7, חדשות מחלקה ראשונה, חדשות 24 , HNN - אתר החדשות החמות

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל