חתונה  (צילום: אור גץ)
והכל בשביל יום אחד בלבד | צילום: אור גץ

 לכרוע ברך כל אחד יכול. גם לשלוף טבעת מהמותן, או מהכובע או מהכיס זה לא כזה ביג דיל. אבל להפיק אירוע חתונה עם מאות מוזמנים, ספקים, נותני שירות ושמלת כלה אחת שתפיל לסתות זה כבר סיפור אחר לגמרי. מצד שני, אתם לא לבד. העולם כבר גילה מזמן את הקסם הטמון בתעשיית החתונות. קסם? התכוונו כמובן לכסף. וזאת הסיבה שתחת כל סידור פרחים רענן תוכלו למצוא ים של אינפורמציה ועזרה לכל דכפין ומאורסין. וכמובן שגם הרשת מלאה באוקיינוס של מידע לגבי מה שצריך לדעת בדרך לחופה. 

במסגרת פרויייקט "מאה האתרים הטובים בישראל", ערוץ mako נשים שמח להכתיר חמישה אתרי חתונות שהוכחו כיעילים במיוחד עבור לא מעט מאורסות מאושרות במערכת. אחרי שתפשפשי בהם, תמצאי שגם לנו יש ערוץ חתונות, ואמנם לא תמצאי בו מבחר של ספקים שמספרים למה את חייבת לשכור את שירותיהם ביום הכי חשוב בחיים שלך, אבל הרבה דברים אחרים כן. כמו, למשל, מדריך להפקת חתונה מבלי לקחת משכנתא, השראה מרעיונות של אחרים במדור "החתונה שלי", דיון בשאלה האם זוגות עושים סקס בליל הכלולות, הצעות לשמלות כלה זולות אך שיקיות וגם 10 רגעים בחופה שאבוי לצלם שיפספס. מי שמחפשת גן אירועים או צלם ודי.ג'יי, מוזמנת להמשיך. 

אין תמונה
עמוד הבית של מתחתנים
מתחתנים

מי אני: מדובר בתנ"ך של הזוגות המאוהבים והיפים, שלא לדבר על הספקים המאושרים והמרוויחים. לא ברור אם זה האתר הראשון בישראל שהוקם על טהרת ענף החתונות, אך הוא ללא ספק המוכר והמצליח ביותר. במתחתנים תוכלו למצוא כל דבר שקשור בתעשייה הלבנה, החל מהדברים הברורים מאליהם כמו גני אירועים, שמלות כלה וצלמים, וכלה בגימיקים לערב, בתי ספר לריקוד ואף קואצ'ינג לזוגיות.
מלבד אתרי בית המוצעים לכל הספקים, האתר מעשיר את תוכנו בכתבות מצולמות תחת מדור "מתחתנים TV" ובו הוא מציע שלל סרטונים המספקים טיפים בדבר בחירת טבעות נישואים ועד למקווה שהוא גם ספא. עוד ברמת התוכן: פורום גולשים, תוכנה לארגון החתונה ומבצעים חמים של החודש.
למי מתאים: זוגות שלא חוששים לשבת מול המחשב שעות ולחקור את האתר, שכן אין בו חלוקה לפי פרמטרים או סדרי עדיפויות, אלא לפי א"ב.
יתרונות: שאפו על אלבום התמונות האישי, שאליו ניתן להעלות את כל תמונות החתונה, ללא הגבלה, ואף לקבל קוד אישי.
חסרונות: האתר עמוס מדי בעיצובו ושלל הפרסומות שקופצים מכל עבר מציף ועשוי לתעתע את נפשו העדינה של הגולש. מצד שני, אם התרגלנו לקצב של MTV, זה קטן עלינו.
שורה תחתונה: עשיר, אינפורמטיבי אך עמוס ומעט מבולגן. 

אין תמונה
עמוד הבית של חופה
חופה

מי אני: אתר חופה הוא אחיו החדש והמחודש של האתר hnet.co.il. מלבד העובדה שהוא מעוצב כמו הזמנה לחתונה נעימה ופסטורלית בצבעי פסטל, ניכר שהושקעה בו עבודה מעבר לרמת התוכן המסחרי. מלבד אינפורמציה מסודרת על ספקים ונותני שירות, האתר מציע לא מעט כלים יעילים לתכנון החתונה, כמו, למשל, איזור חתונה אישי (מקום לנהל רשימת מוזמנים, ניהול ספקים ועוד), מערכת לחיפוש שירי חתונה, מערכת וידאו לצפייה בגני אירועים והמגניבה מכולם – מערכת שמלות כלה בהתאמה אישית. עוד ברמת התוכן: כתבות צבע לצד כתבות אינפורמטיביות ואף ביקורת חתונות.
למי זה מתאים: לזוגות שמחפשים קצת יותר מיקוד, שאותו הם יכולים לקבל בזכות המערכות המתקדמות שמזרזות ומייעלות את השיטוט.
יתרונות: כאמור, מערכות החיפוש המתקדמות. במערכת שמלת הכלה למשל את יכולה להתמקד בשמלות שמדברות אלייך ולמפות את החיפוש עד לרמת הסגנון, הגזרה, האורך והצבעוניות.
חסרונות: האתר מעט מבולגן ברמת התוכן.
שורה תחתונה: חדשני, יעיל אך דורש סדר קל.

אין תמונה
עמוד הבית של מתחתנים למען מתחתנים
mit4mit

מי אני: אתר מתחתנים למען מתחתנים הוא בדיוק מה שהוא. בניגוד לאתרי החתונות הקודמים, זה החליט לשים את הזרקור על אלה שכבר עשו את זה והם כאן כדי לייעץ לדור הבא. התוכן מבוסס על חוות דעת, סקרים שיוצרים הגולשים בעצמם (כמו, למשל, איפה להצטלם בצילומי חוץ), השוואת ספקים, רשימת "וי" שבה ניתן לנהל יומן חתונה ומערכת "מומחה" שבה אפשר להכניס את הפרמטרים החשובים שלכם והאתר מוצא עבורכם את המקום לחתונה שעונה לדרישות.
למי זה מתאים: לזוגות שצריכים אוזן קשבת וכתף וחשובה להם דעה שנייה ושלישית ורביעית.
יתרונות: חוות דעת של מתחתנים אמיתיים.
חסרונות: כדאי להתייחס לכל הסיפור בצורה שקולה ולא ללכת כפתי אחר כל חוות הדעת. חסרון נוסף הוא הצורך להירשם לתוך המערכת כדי לקבל את האינפורמציה המלאה. תהליך ההרשמה אמנם קצר, אך לעיתים מעיק.
בשורה התחתונה: אחלה אתר שמעניק טאץ' אישי ותורם לכל העסק הכלכלי הזה שנקרא חתונה.

אין תמונה
עמוד הבית של "מתכנן החתונה שלי"
מתכנן החתונה שלי

מי אני: האתר שם לנגד עיניו את המסע הארוך בדרך לחופה שהוא תכנון החתונה. גם הוא מעניק אינפורמציה על ספקים ונותני שירות, אבל את עיקר המשאבים הוא משקיע בתכנון הערב הגדול שכולל ניהול תקציב, בחירת מקום אירוע, הזמנת אורחים, בחירת ספקים וכן הלאה. עוד ברמת הלוגיסטיקה: משימות שעל הזוג לבצע (כולל תאריכי יעד וסטטוס), לוח שנה שעוזר לעקוב אחרי התכנון וחלוקת העבודה ואפילו עוגת תקציב שאמורה לסייע לא לחרוג ממנו.  ברמת התוכן יש לא מעט כתבות צבע תחת "מה ניה?", חוות דעת וסקירות, תיבת דואר אישי, אלבום אישי ומבצעים חמים.
למי זה מתאים: זוגות מבולגנים במיוחד שעובדים בצמוד עם מחשב וצריכים שמישהו יעשה להם "נו נו נו" ברמה הדיגיטלית.
יתרונות: אחלה מתכנן חתונה. אהבנו גם את "ספר החוקים", שניזון מטיפים של כאלה שיודעים.
חסרונות: החיפוש אחר הספקים דורש עבודה ולא מציע אלטרנטיבות מגניבות מספיק.
בשורה התחתונה: מצדיק את שמו. 

אין תמונה
עמוד הבית של איזיווד
easywed

מי אני: האתר נוצר כתוצאה משיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב לפני כחמש שנים. המטרה הייתה ליצור את השילוב המושלם בין חתונה מושקעת לתקציב נוח. בניגוד לכל האתרים הקודמים, פעילות התוכן העיקרית של האתר עוסקת ביצירת דילים לחתונות ומאפשרת לכם להרכיב אירוע שלם בתקציב סגור. בין כל אלה, האתר גם מציע לוח שמלות כלה יד שנייה, המלצות של מתחתנים, מציאת ספקים ואינפורמציה כללית.
למי זה מתאים: למי שמחפש דיל לחתונה ולא מתחשק לו לעשות הכל לבד מא' ועד ת'.
יתרונות: מציאת דילים שווים לחתונה.
חסרונות: האתר פחות תורם ברמה האינפורמטיבית. אם בא לך לגלוש להנאתך, זה לא בדיוק המקום. אם את רוצה לסגור עסקת חתונה, זה לגמרי שווה בדיקה.
בשורה התחתונה: האתר דורש תחקיר קל כדי להבין מה הוא בעצם מציע, אבל מניסיון, כדאי לחקור אותו.

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל

 

השתתפה בהכנת הכתבה: לילי שרצקי אלמליח