היריבות הוותיקות של עולם הטכנולוגיה חוו בשנים האחרונות לבלוב במערכת היחסים: אפל ומיקרוסופט כבר לא תוקפות אחת את השנייה בפרסומות שלהן, ובאירוע השקת האייפד פרו של אפל לפני כשנה אף השתתפה מיקרוסופט וסיפרה כמה נפלא הטאבלט הענק של היריבה עם אופיס.
כל זה נגמר עכשיו. פרסומת חדשה לאייפד פרו של אפל, שעלתה לשידור בארה"ב ולאינטרנט לפני כשבועיים וחצי וקוראת לטאבלט החדש מחשב, הצליחה לעצבן את מיקרוסופט. בפרסומת נאמר שלאייפד פרו יש "מקלדת שיכולה להיעלם ומסך שאפשר לגעת בו - ואפילו לכתוב עליו", ושהוא מגדיר מחדש מה זה מחשב.
התשובה של מיקרוסופט הגיעה השבוע בדמות סרטון חדש בסדרת הפרסומות שלה נגד אפל, שנעצרה בשנה שעברה עקב שיתוף הפעולה בין השתיים. בפרסומת נראים אייפד פרו ו-Surface Pro, שני המתחרים בעלי המקלדות הדקיקות שמתלבשות עליהם כנרתיקים והתמיכה בעטי מגע.
בשיחה בין העוזרות הקוליות של שני המכשירים, קורטאנה של מיקרוסופט וסירי של אפל, שואלת קורטאנה על מה המסיבה, וסירי עונה שהיא קיבלה מקלדת, ו"עכשיו אני מחשב כמוך". בתגובה, שואלת קורטאנה אם סירי קיבלה גם מעבד של מחשב, עכבר מגע, שקעים לאביזרים ותוכנות מלאות. תחילה עונה סירי שוב שיש לה מקלדת, ולאחר מכן נכנעת: "אני לא אוהבת את הכיוון אליו זה הולך. אולי המסיבה לא היתה רעיון טוב".
למרות הפרסומת החמודה, המצב בשטח נוטה בבירור לטובת האייפד: הוא זול במאות דולרים מהסרפס, יש לו יותר אפליקציות בחנות הייעודית (למרות שעל הסרפס כמובן אפשר להתקין כל תוכנת ווינדוס) ונמכר לפי ההערכות בכמויות גדולות יותר: סרפס מוכר באופן די יציב כמיליון יחידות כל רבעון, בעוד שההערכות מדברות על כמה מיליוני יחידות אייפד פרו מוכר כ-2 מיליון יחידות כל רבעון מאז השקתו.