מכירים את הרגע הזה? כל יום, החל מ-11:00 או אפילו מוקדם יותר, העובדים ההייטקיסטים מתחילים להתלבט מה יזמינו לארוחת הצהרים בתקציב התן ביס או הסיבוס שלהם. חברת AppsFlyer פיתחה את AlgorEat'em, כלי שיעזור לכם להחליט מה להזמין לצהרים דרך שקלול גורמים, כמו מידת הרעב שלכם, כמה אתם עסוקים היום והאם אתם צמחונים או טבעונים. המנות המוצעות הן ממסעדת מרלן, איתה הם משתפים פעולה, גם כדי לעזור לה אחרי שנפגעה מהקורונה, כמו עסקים רבים אחרים.

לאחר שהאלגוריתם יבחר לכם מנה, תופנו אל תן ביס וולט, ותוכלו להזמין משם עם קוד קופון של 25 שקלים הנחה. הקמפיין הזה יימשך עד יום רביעי השבוע, המשלוחים הם רק לאזור תל אביב-רמת גן-גבעתיים, וכל אחד יכול להשתמש בהנחה פעם אחת. כבר היום הוזמנו כ-400 מנות מהמסעדה דרך הכלי החדש.

דניאל כהן קליסקי, מנהלת מיתוג מעסיק באפספלייר, מסבירה שמדובר בחלק מקמפיין להעלאת המודעות לחברה. "כל שנה אנחנו עושים קמפיין מאוד גדול להעלאת המודעות. שנה שעברה עשינו קמפיין עם תמיר בר בתור צייד ראשים", היא מספרת ל-mako. "השנה רצינו להבין איך עושים משהו שגם יותר מעניין וגם שיש לו ערך שחשוב לנו, ערך חברתי. אנחנו חברה שעוזרת לאנשי שיווק ובעלי אפליקציות לעשות החלטות טובות יותר, וכיוונו הפעם לקהל שמשתמש במוצר – קהל ההייטקיסטים ולבעיה שמטרידה אותם".

"פנו אלינו וביקשו לעשות אתר, בחברה עובדים על הרעיון כבר חמישה חודשים", מוסיף דודו דבורה, עובד אפספלייר שהוביל את הפיתוח של המחולל. "היה להם ויז'ן של אתר שנראה מאוד גרנדיוזי וויזואלי, בצורה שלא רגילים אליה ביום יום. עבדנו על זה בזמן הפנוי שלנו, בשעות לא שעות. כל הצוות היה על הרגליים, כדי שזה יהיה בדיוק בזמן של ההשקה. היינו צריכים לעבוד גם מול וולט ותן ביס, וזה היה סוג של אתגר".

algorEat'em  (צילום: שי נייבורג)
algorEat'em | צילום: שי נייבורג

זאת באמת בעיה שמעסיקה אתכם?

"מי שמכיר את ההייטק מקרוב, יודע שאין לנו זמן אפילו לחשוב על ארוחת צהרים, אנשים מזמינים את המנה הקבועה שלהם או מפספסים את ההזמנה. מה שצוחקים עליו בסרטון זה משהו שאנחנו חווים ביום יום, הרבה אנשים לא יודעים מה לאכול לצהרים, והם צריכים מישהו שיעזור להם".

כרגע מדובר בקמפיין נקודתי, שפתוח לכל מי שיבחר להזמין דרכו, אבל כהן קליסקי מבהירה שהייתה שמחה אם הוא היה מתרחב לאזורים גיאוגרפיים נוספים ולמסעדות נוספות, גם לאחר תקופת הפיילוט שלו. "אנחנו לא מרוויחים מזה בכלל. אנחנו ממקווים שזה ייתן חשיפה למסעדה, שנפגעה מאוד בקורונה ויביא לה לקוחות חדשים, שהם עובדי הייטק", היא אומרת. באפספלייר, אגב, תקציב האוכל היומי עומד על 50 שקלים, וזה הממוצע בשוק לטענתם.

איזה תגובות קיבלתם?

"קיבלנו תגובות מאוד חיוביות. בשעה הראשונה היינו בהלם כמה אנשים נכנסו לאתר כל כך מהר. יש לנו כמות יומית מכובדת של קופונים, באזור 400-500 ליום, והם נגמרו מהר להיום. אנחנו עובדים צמוד עם המסעדה, אם נגמרה להם הקיבולת, אנחנו סוגרים את ההזמנות".

המצב בהייטק הישראלי כבר פחות מזהיר. מה קורה אצלכם?

"לא היו אצלנו פיטורים, ואנחנו ממשיכים לגייס. יחד עם זאת, אנחנו כל הזמן עם יד על הדופק. לא עושים דברים ראוותניים ומוגזמים. שנה שעברה כן לקחנו פרזנטור מארץ נהדרת בתשלום, אבל השנה העובדים שלנו מככבים בסרטון. אנחנו משתדלים לקחת את המשאבים הקיימים ולהגיע לקצה גבול היכולת".