שווי השוק של ספוטיפיי נחתך בכ-2.1 מיליארד דולר בפרק זמן של 3 ימים, לאחר שהזמר ניל יאנג הסיר את שיריו משירות המוזיקה במחאה על הפודקאסט של ג'ו רוגן שמפיץ מידע מוטעה בנושא הקורונה. המנייה של החברה ירדה ב-6% בין ה-26-28 בינואר. במהלך אותה תקופה, מדד נאסד"ק עלה ב-1.7% ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.1%.
ביום חמישי האחרון מניית ספוטיפיי ירדה לשפל מזה 19 חודשים ונסחרה ב-171.32 דולר. בזמן כתיבת שורות אלו היא התאוששה ועומדת על 172.98. ביום שישי נודע כי גם הזמרת ג'וני מיטשל תסיר את שיריה משירות המוזיקה, בשל הזדהות עם המחאה של יאנג.
בתחילת השבוע שעבר יאנג הודיע שהוא דורש מספוטיפיי להוריד את כל המוזיקה שלו, וכתב ש"ספוטיפיי הפכה לאחרונה לכוח מזיק מאוד בגלל מידע מוטעה ושקרים על הקורונה". הוא לא נקב בשמו של רוגן, אבל התייחס למכתב פתוח של רופאים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות שיצא מוקדם יותר החודש וקרא לספוטיפיי לפעול נגד השקרים הנוגעים לקורונה בפודקאסט "חוויית ג'ו רוגן".
ביום שישי יאנג המשיך את המתקפה וטען שאיכות השמע של ספוטיפיי היא מחורבנת, והכריז על שותפות עם שירות המוזיקה של אמזון, שתעניק 4 חודשים חינם למנויים חדשים.
המנייה של ספוטיפיי הייתה עוד קודם לכן בירידה – לאחר שצנחה ב-25% מתחילת 2022 ועד ה-25 בינואר, יום לפני ההודעה של יאנג. המשקיעים התייחסו לכך שהצמיחה של ספוטיפיי עשויה להאט, במיוחד לאחר האזהרה של נטפליקס שצופה ירידה בקצב המנויים החדשים שלה ברבעון הראשון של השנה, מה שהביא לירידה של 24 אחוז במחיר המנייה שלה.
עבור המשקיעים בספוטיפיי, החשש הוא שיציאת האמנים עלולה לגרום לכדור שלג בימים הקרובים ולהוביל למגמה של ביטולי לקוחות. #CancelSpotify, #DeleteSpotify ו-#ByeSpotify היו ההשטאגים הבולטים ברשתות החברתיות בעקבות האולטימטום של יאנג והחלטת ספוטיפיי להסיר את המוזיקה שלו. בנוסף, גולשים רבים צילמו את הודעת ביטול המנוי שלהם לספוטיפיי ושיתפו ברשתות, וכרגע יש 1.35 מיליון ציוצים בטוויטר בנושא.
I have been as heavy a @Spotify user an anyone for many many years, but I’m done. Perhaps I’ll reconsider when they stop paying Joe Rogan to poison our public health discourse. pic.twitter.com/SBtU3BYEOI
Goodbye @Spotify. You’ve chosen profits and greed over science, ethics and doing the right thing. #cancelspotify #Spotifydeleted #SpotifyPremium pic.twitter.com/zsNG2ur7nQ
העסקה של רוגן וספוטיפיי עבור הפודקאסט שלו מוערכת בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר, והוא היה הפודקאסט המושמע ביותר בשנת 2021.