טיקטוק שולטת בשוק סרטוני הווידיאו הקצרים כבר תקופה ארוכה. פלטפורמות אחרות כמו אינסטגרם ויוטיוב ניסו להעתיק את הפורמט של תוכן וידיאו קצר ושילבו תכנים דומים באפליקציות שלהם, כמו Reels של אינסטגרם ו-Shorts של יוטיוב, אבל כעת נראה שטיקטוק מנסה להעתיק את אינסטגרם עצמה - ובקרוב תשיק אפליקציה לשיתוף תמונות משלה.

האתר TheSpAndroid מפרסם שהקוד שנמצא בגרסה האחרונה של אפליקציית טיקטוק כולל הפניות מרובות לאפליקציה בשם "תמונות טיקטוק". בהתבסס על השורות שנמצאו על ידי האתר, נראה שהאפליקציה החדשה הזו דומה מאוד לאינסטגרם, במסגרתה משתמשים יכולים לשתף תמונות עם חברים ובני משפחה. 

שורות הקוד שמצאו ב-TheSpAndroid מזמינות משתמשים לנסות את אפליקציית התמונות החדשה של טיקטוק. בנוסף, מציעים למשתמשים לשתף תוכן מאפליקציית טיקטוק הראשית לאפליקציית התמונות. הקוד גם מתאר את האפליקציה כמקום ל"אנשים אחרים בעלי דעות דומות שנהנים מפוסטים של תמונות".

Post by @mattnavarra
View on Threads

אין פרטים על מתי אפליקציית התמונות של טיקטוק תשוחרר, אבל הכל מצביע על כך שהכרזה רשמית צפויה לקרות בקרוב. זה מגיע לאחר שמספר יוצרים התלוננו על כך שאינסטגרם מתמקדת יותר בווידיאו ומאבדת את המהות העיקרית שלה, שהיא להיות מקום לשיתוף תמונות.

אם זה נכון, טיקטוק יכולה להפיק תועלת מהנוכחות החזקה שלה בתחום הווידיאו הקצר כדי להשיק את אפליקציית הצילום החדשה שלה.

יחד עם זאת, אפליקציית תמונות של טיקטוק עשויה להגיע בזמן רע עבור בייטדאנס, חברת האם של טיקטוק. הסיבה - חרם הטיקטוק המדובר בימים אלה בארה"ב. בית הנבחרים של ארצות הברית יצביע השבוע על הצעת חוק שעלולה לאסור על טיקטוק בארה"ב, ובהצהרה לעיתונות ביום שישי האחרון, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי אם הקונגרס יעביר את הצעת החוק, הוא יחתום עליה.

בתגובה להצהרה של ביידן, טיקטוק טוענת כי ממשלת ארה"ב "מנסה לשלול מ-170 מיליון אמריקאים את זכותם החוקתית לחופש ביטוי", וזאת על ידי ניסיון לאסור את הפלטפורמה במדינה. הממשלה מנגד מאשימה את בייטדאנס, חברה בבעלות הממשל הסיני, בשימוש בטיקטוק כדי לשתף נתוני משתמשים מכל העולם עם ממשלת סין.

בהחלט ייתכן שההחלטה של טיקטוק לחקות את אינסטגרם מגיעה בעקבות דוח שפורסם בשבוע שעבר בכלי תקשורת בעולם, לפיו אינסטגרם הצליחה לעקוף את טיקטוק בתור האפליקציה עם הכי הרבה הורדות בשנה האחרונה. מספר ההורדות הכולל של אינסטגרם גדל ב-20% והגיע ל-768 מיליון, ולעומת זאת, של טיקטוק עלה רק ב-4% ל-733 מיליון בשנת 2023. על פי אותו מחקר של Sensor Tower, נראה שהצמיחה של טיקטוק החלה לרדת לראשונה מאז הושקה ב-2016, ומספר המשתמשים הפעילים בטיקטוק הגיע ל-1.12 מיליארד, עם ירידה של 12 מיליון בשלושת החודשים האחרונים של 2023.