אם יש לכם עסק קטן שרוצה להפוך לוויראלי בטיקטוק ואתם לא ממש יודעים איך, מספר פוסטים מוצלחים מהזמן האחרון רומזים שהדרך לתהילה היא פשוט להתחנן לכך. 

מוסך פשוט בשם Clancy's Auto Body Shop מפורט לודרדייל בפלורידה הוסיף לעצמו 224 אלף עוקבים, מאז שפרסמו את הסרטון הראשון שלהם בחשבון הטיקטוק בתחילת פברואר. הסרטון נוצר ע"י מנהל הרשתות החברתיות של המקום, ג'ואל ולאסקז, וזכה לכמעט 25 מיליון צפיות. בסרטון הפשוט עם פילטר החתול שלו, ולאסקז הוסיף משפט קטן: "שיקרתי בקורות חיים שלי, וקיבלתי את העבודה לעשות את הסושיאל של המוסך הזה. בבקשה 'תפוצצו' את הסרטון הזה כדי שלא אפוטר". והאינטרנט אכן שיתף פעולה.

@clancysautobody Job market is tough rn #bodyshoplife #shoplife #autobody ♬ オリジナル楽曲 - unicouniuni - I’m Uni.

הגולשים צפו, הגיבו, עשו לייקים ואפילו הגדילו לעשות והעלו את דירוג הגוגל של העסק. כל הפעילויות האלה של הגולשים הגדילו את החשיפה לסרטון והפכו אותו לוויראלי. "אני מניח שאני נוסע 12 שעות כדי לתקן את המכונית שלי, תאחלו לי בהצלחה", כתב אחד המגיבים בסרטון. "תנו לאדם הזה העלאה, ומיד", כתב אחר.

בקשתו של ולאסקז לעזרה השתלמה לכאורה, כאשר המוסך לרכב של קלנסי מנצל את הבאזז עם יותר עוד תוכן ברשתות ומכירת סחורה. 

4 ימים לאחר מכן, מנהל הרשתות החברתיות של המוסך העלה סרטון נוסף שהפך לוויראלי. באותו סרטון נראה הבוס שלו מדבר בטלפון בעצבנות והולך לסגור את הדלת של המשרד. בכיתוב של הסרטון נכתב: "חברים בבקשה תפסיקו לתת ביקורות בגוגל למוסך, הבוס כל הבוקר מנסה להתקשר לגוגל כדי שיורידו את הביקורות, הוא לא מצליח לעבוד".  

המוסך מפלורידה הוא לא העסק הקטן היחיד שנשען על תמיכת גולשי הטיקטוק. ביום רביעי, חנות האופטיקה Dobbins & Letourneau Eye Care מקנזס, העלתה סרטון דומה שהפך גם הוא לוויראלי ברשת הסינית. הפעם, קלייר - מי שמנהלת את חשבון הטיקטוק של המשרד הרפואי - השתמשה במם פופולרי של השחקנים ניקולס קייג' ופדרו פסקל כדי להסביר את המצב הקשה שלה בעבודה. לפי הקליפ, הבוס שלה ביקש לראות את המדדים של החשבון העסקי בפגישה הקרובה, אבל קלייר בדיוק יצרה את החשבון רק 12 שעות לפני כן.

@eyecarelawrence Dont forget to schedule your annual eye exam! Accepting new patients :-) #lawrenceks #eyecare #pedropascaledit ♬ original sound - eyecarelawrence

למרות שקלייר לא ביקשה במפורש מהעוקבים להציל אותה בפוסט הראשון, הסרטון זכה ליותר מ-4 מיליון צפיות וכמעט מיליון לייקים. בסרטונים הבאים היא הודתה ל-27,000 עוקבים על כך שבזכותם קיבלה מהבוס תשבוחות. "עשינו את זה!!!!!! עכשיו הגיע הזמן לתוכן אופטי... או שמא?", נכתב בסרטון השני.

ג'סמן פרי בת ה-24, מומחית לשיווק, הסבירה למגזין האינסיידר על הסרטונים. פרי מאמינה שהסרטונים היו ככל הנראה טקטיקה ולא תחנונים אמיתיים, מכיוון שהם הגיעו ישירות מהחשבון הרשמי של העסק ולא מהחשבונות האישיים של העובדים. האסטרטגיה הזאת היא דרך לעסקים לברוח מ"להיות רגיל מדי או משעמם כמו פרסומת טלוויזיה", אמרה. "למרות שהם מצחיקים ויש להם חשיפה נהדרת, זו רק דרך לתפוס את עיניו של הצרכן", אמרה פרי. "בהיותם באפליקציה כמו טיקטוק, אנשים מחפשים תוכן קליל יותר, ועסקים צריכים להיות בקנה אחד עם זה. זו טקטיקה שיווקית טובה כי הם מבינים את הצרכן שלהם וכיצד לתקשר איתם".