דוד מנתניה, לקוח מרוצה של חברת הוט מובייל, לא מבין מדוע נציגי חברת פלאפון מטרידים אותו בשבועות האחרונים ללא הרף. זאת, למרות שביקש מהם בכל פעם שלא להתקשר אליו יותר ולמחוק אותו ממאגר הלקוחות הפוטנציאליים, משום שאינו מעוניין בשום חבילה של החברה.

"כל שני וחמישי אני מקבל טלפונים מנציגי פלאפון, מבקש מהם למחוק אותי מהמאגרים, הם מבטיחים אבל זה לא עוזר. הם ממשיכים להתקשר ולהטריד אותי", מסביר דוד בשיחה עם NEXTER. "כל שבוע אני מקבל ארבע שיחות טלפון וזה ממש בלתי נסבל. אני מסביר להם שאני לא רוצה מהם שום שירות, שום חבילה, אבל הם ממשיכים להטריד".

אתמול (ב') חברת פלאפון שברה מבחינתו שיא חדש. בשעות הצהריים המוקדמות הוא קיבל שיחה נוספת מנציגת החברה. זה מה שקרה שם:

סיוון, נציגת המכירות מטעם פלאפון: "אני מתקשרת אליך, מדברת סיוון מחברת פלאפון."
דוד: "פלאפון?"
סיוון: "כן, אני מתקשרת אליך להציע לך הצעה טובה שהוצאנו..."
דוד: "יש לי שאלה, ברשותך, יש סיבה שכל שבוע אני מקבל ארבע שיחות מחברת פלאפון? בחיי!"
סיוון: "קודם כל, יש לנו 200 עובדים בכל רחבי הארץ..."
דוד: "זו לא בעיה שלי. יש לי שאלה פשוטה. ביקשתי מספר פעמים להפסיק להטריד אותי, למה הם ממשיכים?"
סיוון: "אני לא יודעת להגיד לך. אם הייתי מתקשרת אליך והיית אומר להסיר, הייתי מסירה."
דוד: "אם זה היה פעם בחודש לא הייתי קטנוני, אבל ארבע פעמים בשבוע? תגידי לי, ראבק, מה נסגר? זה מעיק... מה הסיבה שאתם מטרידים לקוח ארבע פעמים בשבוע. מה לי ולכם?"
סיוון: "אולי תעבור לפלאפון וזהו..."
דוד: "אולי תעבור לפלאפון... הבנתי, אחלה אלטרנטיבה, סיוון. החברה שלכם, תקשיבי... אני היום בהוט מובייל, מבסוט עד השמיים. אין לי שום דבר נגדך, חס וחלילה. זה כבר נמאס."
סיוון: "אני צוחקת, אני צוחקת... עכשיו אני מורידה אותך מהרשימה. ממני לא תשמע יותר..."
דוד: "את יודעת שאת הרביעית או החמישית שאומרת את זה. ממך אני לא אשמע, אבל מאחרים... תפסיקו להטריד אותי יותר... תארי לך שאני הייתי מתקשר אלייך ארבע פעמים בשבוע."
סיון: "טוב, בסדר, אין בעיה."

דוד סיכם את הפרשה: "אני מקווה שזו הפעם האחרונה בהחלט שאני שומע מפלאפון".

דודו פאר (צילום: צילום עצמי)
תצטרף? דודו | צילום: צילום עצמי

למרות שסיון הציגה את עצמה מחברת פלאפון, היא לא באמת עובדת שם, אלא באחד מכמה מוקדים חיצוניים שפלאפון משלמת להם כדי לשמש נציגי מכירות טלפוניים שלה. מוקדים כאלה משמשים כמעט כל חברה בישראל, החל מחברות התקשורת ועד קופות חולים. המוקדים מקבלים מאגרי פרטים אישיים של אנשים וחבילות מוצרים למכור להם.

הפתרון לכך הוא פשוט. אם אדם מבקש להסיר את עצמו ממאגר, על המוקד להסיר את השם מידית מהמאגר, ובאותו רגע לפנות גם לחברת פלאפון שתדאג להסיר את השם מכל המאגרים האחרים. כרגע, כפי שאנחנו רואים, זה נעשה רק לאחר ההתערבות שלנו.

על הקלות של מקרים כאלה ניתן ללמוד מסיפורו של תומר מזרחי. כפי שפרסמנו ב-NEXTER לפני מספר חודשים, מזרחי סבל מהטרדה דומה לדוד והחליט לא להבליג ולתבוע את פלאפון. החברה טענה שמדובר בתביעה קנטרנית, אך חתמה איתו על פשרה סודית במסגרתה התחייבה שנציגיה יפסיקו להתקשר אליו - אך הוא המשיך לקבל שיחות.

בעקבות פניית NEXTER לדוברות פלאפון הוסרו פרטיו של דוד מהמאגר שנמסר לכל מוקדי המכירות.

תגובת פלאפון: "פלאפון פועלת בשוק תחרותי ופונה ללקוחות פוטנציאליים על פי חוק, בדומה לחברות עסקיות רבות במשק. באשר למקרה הספציפי, אנו מתנצלים על אי הנעימות. פנינו בבקשה למשווק הרלוונטי על מנת שלא יבצע פניות למר פאר בעתיד".