מייקל ג'יי פוקס (צילום: Mike Coppola, GettyImages IL)
הנציג הכי מפורסם של המחלה. מייקל ג'יי פוקס | צילום: Mike Coppola, GettyImages IL

הבוקר (ג'), החל בישראל שבוע העלאת המודעות למחלת הפרקינסון. גם האתרים המרכזיים בארץ, וואלה, Ynet, נענע10, One, תפוז ו-mako כמובן, התגייסו למען השבוע החשוב ותרמו את הלוגו שלהם למשימה. הלוגו באתרים  ירעד כאות הזדהות במהלך שלושת הימים הקרובים.

על הרעיון והארגון אחראית חברת "זניט מדיה" בשיתוף עם עמותת פרקינסון בישראל.

כחלק מהקמפיין תרמו גם גלובס ו- הארץ, מדיה באפליקציות המובייל שלהם, להן נמצא שימוש ייחודי גם כן, בצורת באנר המורה לגולש להרעיד את הטלפון הנייד שלו וברגע ההרעדה עולה הזמנה לאירוע ההתרמה לעמותה.

"קמפיין מרעידים את האינטרנט בישראל מייצג עבורנו את החדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה, קידמה ואת כל הערכים שאנו מייצגים כחברת מדיה עבור לקוחותינו בעולם העסקי", אמר גבי אטל, מנכ"ל זניט מדיה. "זו זכות לתרום קמפיין כזה וברצוני להודות לכל אתרי האינטרנט שלקחו בו חלק".

אטל ממשיך: "פעם בשנה אנחנו מנצלים את הכוח שיש לנו על מנת לתרום לגופים ועמותות עם בעיות תקציביות שלא יכולים לגייס תרומות ולהעלות את המודעות. אנחנו עושים את זה כבר חמש שנים, כל פעם עם עמותה אחרת. הרעיון של להרעיד את האינטרנט בישראל התלבש כמו כפפה ביד למוטיב הידוע של הרעד במחלת הפרקינסון".

והיה קל לגייס את כל גופי המדיה הגדולים?

 "הופתעתי בגדול מההתגייסות של כולם. אני אומר את זה מכל הלב - כולם אישרו לי במכה. לא היה שום דבר שצורך שיכנוע מיוחד. זה היה מפתיע ומחמם את הלב".

גם ב-mako הצטרפו ליוזמה. יובל נתן מנכ"ל האתר מסר :" אנחנו גאים לקחת חלק בקמפיין החכם והאפקטיבי הזה, שאמור לעורר את המודעות למטרה חשובה באמת".

מנכ"ל עמותת פרקינסון בישראל, אלכס מויססקו אמר: "זו פרבילגיה עצומה בשבילנו לעלות בקמפיין כל כך חדשני ומיוחד, פרקינסון נתפסת כמחלה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתה, וזניט מדיה הצליחו להרים קמפיין שהמעביר את המסר בצורה כל כך ישירה, כל כך ברורה, שאנחנו מרגישים שזכינו".

כיום חיים בישראל כ-25 אלף חולי פרקינסון. המחלת מאופיינת בתופעות בריאותיות קשות כמו רעידת הגוף ובפגיעה באיכות החיים של החולים ובני המשפחה שלהם. מטרת העמותה היא להעניק לחולים ולמשפחותיהם תמיכה נפשית ועזרה בהתמודדות היומית.