אם פתחתם את האינסטגרם לאחרונה, כנראה ששמתם לב לשינוי משמעותי שביצעה מטא (חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק) באלגוריתם של הרשת החברתית האהובה: בפיד שלכם תמצאו כנראה הרבה יותר רילס, אותם סרטונים קצרים שנועדו להתחרות בטיקטוק.

אם פחות התחברתם לשינוי הזה - כדאי לכם לדעת שאתם לא לבד. גם קיילי ג'נר, האדם השני הכי נעקב באינסטגרם (הראשון הוא שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו) שמחזיקה בלא פחות מ-360 מיליון עוקבים, העידה שהיא לא מרוצה מהשינוי שחל באפליקציה. ג'נר שיתפה בסטורי שלה פוסט בו נכתב: "תחזירו את אינסטגרם להיות אינסטגרם שוב. תפסיקו לנסות להיות טיקטוק, אני רק רוצה לראות תמונות חמודות של החברים שלי. בכבוד רב, כולם".

לצד הפוסט ששיתפה, הוסיפה ג'נר כיתוב עם המילה "בבקשה!", מה שמחזק את חוסר שביעות הרצון שלה מהשינוי. גם קים קרדשיאן, אחותה של ג׳נר שמחזיקה ב-326 מיליון עוקבים ברשת החברתית, שיתפה בסטורי שלה את הפוסט המדובר.

הפוסט פורסם לראשונה בחשבון של טאטי, צלמת פופולרית עם 312 אלף עוקבים. "אני מתחילה תנועה. בואו נחזיר את אינסטגרם הישן", כתבה טאטי בתיאור לפוסט ששותף, "פרסמו את זה בסטורי שלכם וחתמו על העצומה שלי". נראה שהגולשים נענו לבקשתה, כיוון שלעצומה יש כבר כ-130 אלף חתימות. לפוסט של טאטי שקורא לחתום על העצמה יש כבר כמיליון וחצי לייקים, נכון לרגע כתיבת שורות אלה.

View this post on Instagram

A post shared by ▵✖️tati (@illumitati)

"החזירו את הפיד הכרונולוגי!", קוראת טאטי בעצומה. "אין צורך לסבך דברים, אנחנו רק רוצים לראות מתי החברים שלנו מפרסמים תוכן. היופי של אינסטגרם היה בכך שהוא היה מיידי. עוד כשהאפליקציה נוצרה חיינו את הרגע, ראינו את הרגעים היפים של החיים בזמן אמת. תפסיקו לנסות להיות טיקטוק. יש לנו טיקטוק מסיבה מסוימת, בואו נודה בזה, הרילס היחידים שמעלים - הם תוכן ממוחזר מטיקטוק שהעולם כבר ראה. מה חדשני וייחודי בזה? כלום!".

התחרות של מטא בטיקטוק עלתה שלב בחודשים האחרונים, לאחר שהחברה הודיעה על תגמולים כספיים ליוצרי תוכן שיעלו רילס מצליחים במיוחד, וכן על צמצום החשיפה לתכנים שפורסמו קודם לכן בטיקטוק ורק אז עלו לאינסטגרם כרילס. הצעד שככל הנראה שבר את האחיות לבית קרדשיאן-ג׳נר וגרם להן לשתף את העצומה, הוא ההודעה של אינסטגרם על כך שכמעט כל הסרטונים שיעלו לפלטפורמה, יעלו באופן אוטומטי כרילס.

זו לא הפעם הראשונה שג'נר מוחה נגד שינוי שנעשה באחת מהאפליקציות האהובות עליה: בשנת 2018, לאחר עיצוב מחדש של אפליקציית סנאפצ'אט, ג'נר צייצה שהיא לא פותחת את האפליקציה יותר. מניית סנאפ, חברת האם של הפלטפורמה, איבדה כ-1.3 מיליארד דולר בערכה במהלך היום שלאחר מכן - מה שרק מוכיח את עוצמתה הכוח של ג'נר ברשת ומחוצה לה.

נכון לשעה זו, אינסטגרם לא הגיבה לפניית אתר The Verge בנושא.