שוק ההייטק רותח, והסטרטאפים והחברות נלחמים על כל עובד. לאחרונה צייץ שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר ויזם בעצמו: "במקום לממן לכל העובדים שלכם חופשה בסיישל (מתייחס לחופשה של עובדי חברת WIZ – ד.ג), הקצו 20 אלף ₪ לעובד לתרומה לעמותה על פי בחירתו".

מסתבר שבחברת ההייטק "טיפלתי", יוניקורן שהגיע לשווי של 8.3 מיליארד דולר, המפתח פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים, חשבו על קונספט דומה עוד הרבה לפני כן.

בשיטת "חבר מביא חבר" שנהוגה ב"טיפלתי", כל עובד שמביא עובד חדש לחברה מקבל בונוס של 10,000 שקלים. מלבד הבונוס, בחברה פתחו בקמפיין שמטרתו לרתום את העובדים להביא חברים שלהם לעבודה ותוך כדי כך לתרום לקהילה ולהביא למיתוג חיובי של החברה - "win win לכל הצדדים".

"ביקשנו מהעובדים שלנו לעלות פוסטים בלינקדאין שמספרים על החברה ועל כך שיש אצלנו משרות פנויות. על כל 150 לייקים שהם קיבלו – אנחנו תורמים 500 שקל לעמותה על פי בחירתם", מספר ל-mako נתאי זילברשטיין, מנהל הגיוס ב"טיפלתי". "יחד עם העובדים הוחלט על 3 עמותות מרכזיות שנתרום להם: 'לא עומדות מנגד' - עמותה התומכת בנשים, 'לחיות בכבוד' - עמותה שתומכת בקשישים וניצולי שואה, ו'העמותה לילדים בסיכון' - שתומכת באוטיזם. אנשים מהעמותות האלו הגיעו אלינו ושיתפו אותנו בסיפורים שלהם. רצינו לוודא שהכספים הולכים למי שזה באמת רלוונטי לו".

בנוסף, ששת העובדים שיקבלו הכי הרבה לייקים עד סוף החודש, יבחרו לאיזו עמותה תתרום החברה 5,000 שקלים – סך הכול 30,000 אלף שקלים נוספים. בין הפוסטים הפופולריים ביותר כרגע של העובדים ישנו קליפ מהווי החברה שזכה ליותר מ-1,000 לייקים ופוסט שנכתב כשיר בחרוזים.

הקמפיין החל באוקטובר ועד עכשיו זילברשטיין מספר שהצליחו לגייס 28 עובדים בשיטת "חבר מביא חבר" – מספר מכובד לדבריו. החברה הודיעה מראש שאם יגייסו יותר מ-20 עובדים דרך הקמפיין, כפי שאכן קרה, הם יתרמו 160 אלף שקל שיתחלקו בין שלוש העמותות שנבחרו.

בעקבות ההצלחה, פרסם זילברשטיין פוסט בקבוצת פייסבוק של מנהלי HR, ובה הסביר את המהלך. "פרסום לא הייתה המטרה שלנו. אבל הבנתי שזה יכול להוות השראה למנהלי גיוס אחרים", הוא אומר. "התגובות היו נלהבות, ואני מקבל כל יום שיחת טלפון מקולגות ששואלים איך אפשר להניע את הדבר הזה גם אצלם. זה אחד מהקמפיינים היותר מרגשים שיצא לי לעשות, החלטנו לתרום לאלו שבאמת זקוקים והשפענו על מאות אנשים שהתרומה באמת יכולה לשנות להם את החיים".

נתאי זילברשטיין, טיפלתי (צילום: באדיבות המצולם)
נתאי זילברשטיין, טיפלתי | צילום: באדיבות המצולם

לזילברשטיין חשוב לציין כי עובדים בחברה מתנדבים בחלק מהעמותות, וכי המטרה היא להמשיך וללוות אותן. וכמה עוד אנשים נותר להם לגייס? "זה בהתאם ליעדים של הביזנס", הוא אומר. "המטרה שלנו היא להמשיך ולגדול. אני מעריך שנגייס בשנה הבאה בין 250-300 עובדים".