אוקייקיופיד (צילום: ללא)
אוקייקיופיד | צילום: ללא

השאלה האלמותית מה מעניין את הרווקים יותר למצוא - סקס או אהבה - זוכה לתשובה חד משמעית. 69% ממשתמשי אפליקציית ההיכרויות OkCupid (אוקייקיופיד) בשנה האחרונה ענו אהבה, בעוד 31% ענו סקס. ועדיין, מדובר בעלייה באחוז החרמנות (או הכנות), לאחר שבשנת 2020 רק 26% מהמשיבים ענו סקס.

לרווקים ורווקות יש הרבה אהבה לתת והם רוצים לחלוק אותה עם יותר מאדם אחד. מבין כמעט 30 מיליון משתמשי OkCupid בעולם, 30% (כ-8.5 מיליון) חשפו שהם מעוניינים בקשר פתוח. וזה לא נגמר כאן - אם בשנת 2018 30% מבני דור ה-Z ׁׁ(ילידי 1996-2004) ומילניאלז (ילידי סוף שנות השמונים-1996) אמרו שיסכימו לקשר פתוח, הנתון זינק ל-36% בשנת 2022. המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר של משתמשים ששקלו קשר פתוח - ספרד (49%), הודו (47%), צרפת (47%) ושוויץ (46%).

בנוסף, על פי הנתונים מהשנה החולפת, מספר הרווקים ורווקות שמעוניינים לחקור את הצד ההרפתקני שבהם חוזר למצב לפני פרוץ מגפת הקורונה. בשנת 2019, 88% ממשתמשי OkCupid ציינו שהם "קינקיים". נתון זה ירד ל-85% ב-2021 ונמצא שוב במגמת עלייה והגיע ל-86% ב-2022. הרווקים והרווקות אולי מזנקים למיטות, אבל גם מקפידים להשתמש באמצעי מניעה. בשנת 2022 71% ממשתמשי האפליקציה אמרו שהם מקפידים על סקס מוגן ו-24% הודו שהם לא.

מין בטוח (צילום: shutterstock | Pair Srinrat)
מין בטוח | צילום: shutterstock | Pair Srinrat

אבל לא רק על חיי המין ענו הרווקים. כמעט 40% מן הרווקים ורווקות שנמצאים ב-OkCupid ברחבי העולם מציינים כי יוקר המחיה משפיע על חיי הדייטינג. הצעירים מרגישים זאת באופן הבולט ביותר: 42% בקרב הרווקים והרווקות של דור ה-Z אמרו שהם מרגישים את עליית המחירים, בהשוואה ל-35% מהמיליניאלז, ו-29% מדור ה-X.

נתוני הסקר מצביעים על כך שהרוב המוחלט של הרווקים והרווקות בישראל שיוצאים לדייטים יעדיפו להוציא פחות מ-150 שקלים בדייט הראשון, משימה לא כל כך פשוטה בהתחשב במחירים הנוכחיים. בקרב בני דור ה-Z משקיעים הכי הרבה מחשבה במציאת רעיונות יצירתיים לדייטים בתקציב נמוך, וכשהם נשאלו כמה כסף ירצו להוציא בדייט ראשון, 51% אמרו 150 שקל או פחות, 36% אמרו בין 150 ל-250 שקלים ורק 15% ציינו שהם מרגישים בנוח לשלם למעלה מ-250 שקלים בדייט ראשון. הבשורה החיובית – יותר רווקים ורווקות מוצאים פתרונות מחוץ לקופסה לדייטים שלא מצריכים השקעה כספית רבה.

רווק באוקייקיופיד (צילום: ללא)
רווק באוקייקיופיד | צילום: ללא

אפליקציית OkCupid מקדמת התאמות בין משתמשיה על סמך שאלות מעמיקות, שמכסות כמעט כל נושא אפשרי ומסייעות לאלגוריתם לייצר את ההתאמה. רק בשנה החולפת זכו השאלות ל-500 מיליון תשובות ובסך הכול מאז 2004 כשהושקה האפליקציה לכמעט 10 מיליארד תגובות.

לאחרונה נוספו שאלות על נושא המטאוורס, העולם הווירטואלי, בהן: האם אתה מבין מה זה מטאוורס? האם המטאוורס מרגש אותך? האם הצטרפת למטאוורס? האם תהיה מוכן לדייט במטאוורס? והאם אתה מעוניין לנהל מערכת יחסים שמתקיימת אך ורק בתוך המטאוורס?

על השאלות האלה ענו למעלה מ- 415,000 פעמים במהלך החודשים האחרונים. הנתונים מראים שהקהל שהכי נמשך למטאוורס הם רווקים ורווקות בקרב דור ה-Z ומילניאלז. 34% מהרווקים והרווקות השיבו כי יהיו מוכנים לצאת לדייט במטאוורס. משתמשי OkCupid בני דור ה-Z מביעים הכי הרבה עניין בלנהל מערכת יחסים שמתקיימת אך ורק באופן מקוון במטאוורס.