מיסטר ביסט, היוטיובר הפופולרי בעולם, הרוויח יותר מ-263,000 דולר מהעלת סרטון ל-X, טוויטר לשעבר, אבל הדמות המוכרת ביותר של יוטיוב חושד שהמספר הזה הוא "קצת שקרי".

"מפרסמים ראו את תשומת הלב שהציוץ מקבל, וקנו פרסומות בסרטון שלי (אני חושב) ולכן ההכנסה שלי לצפייה גבוהה יותר ככל הנראה ממה שמשתמשים רגילים חווים", כתב ג'יימי דונלדסון, או בשמו המסחרי מיסטר ביסט, בציוץ.

מאז השתלט על טוויטר, אילון מאסק ניסה לפתות יוצרי תוכן לעלות את הסרטונים שלהם בפלטפורמה עם דרכים שונות להרוויח מהם, למשל, להרוויח חלק מההכנסות מפרסומות בפוסטים שלהם. אולי הדבר הטוב ביותר שמאסק יכול היה לעשות כדי לגרום ליוצרים לקחת את הפלטפורמה ברצינות הוא לחזר אחרי הכוכב של האינטרנט - מיסטר ביסט, שיש לו יותר מנויים מכל אדם אחר ביוטיוב.

למזלו של מאסק, מיסטר ביסט הוא מעריץ שלו, אבל בעבר הוא הודיע שהעסקים במקום הראשון. כשמאסק ביקש מהיוצר בן ה-25 לפרסם את הסרטונים שלו ב-X, הוא ענה: "הסרטונים שלי עולים מיליונים להפקה וגם אם הם יקבלו מיליארד צפיות ב-X, זה לא יממן שבריר של זה. עם זאת, אני מתכוון לבדוק דברים ברגע שהמונטיזציה באמת תתפתח"

ככל הנראה הדבר הזה כבר התרחש, כי דונלדסון פרסם סרטון של 16 דקות בשבוע שעבר, וטען שהוא "סקרן כמה הכנסות ממודעות ירוויח סרטון שלו ב-X".

לאחר שבוע, מיסטר ביסט שיתף צילום מסך שמראה שהסרטון קיבל למעלה מ-156 מיליון חשיפות, 5 מיליון הקלקות על הפוסט - והכנסות של 263,655 דולר ממודעות.

עם זאת, במהלך הניסוי, חלק מהמשתמשים העלו חשש שהסרטון מקודם על ידי X כאילו הוא פרסומת, מה עלול אולי לעלות את החשיפה. אולי לזה מתכוון היוטיובר כשהוא מכנה את הצלחת המונטיזציה שלו "בעייתית".

חלק מאותם משתמשים שטענו שהפלטפורמה מנפחת את הצפיות של ביסט, ציינו שכאשר לוחצים על האפשרויות של הציוץ, ניתן למצוא כפתור של החבאת מודעה זו, למרות שלא מדובר במודעה אלא בפוסט רגיל. בעבר דווח כי מאסק ביקש ממהנדסים בטוויטר "להקפיץ" את הציוצים שלו כך שיקבלו חשיפה רחבה יותר, לכן קל להבין מדוע צייצנים שונים מאמינים שמאסק מנסה להגדיל למיסטר ביסט את החשיפה ואת הרווחים, ולמעשה למשוך אותו לפלטפורמה שלו.

לאחר צילום המסך, דונלדסון העלה ציוץ המשך ובו הבטיח לחלק את הרווחים שלו ל-10 משתמשים שיעקבו אחריו ויצייצו מחדש את אותו ציוץ ב-72 השעות הקרובות. אותו ציוץ רוטווט (צויץ מחדש) מעל ל-2.4 מיליון פעמים ב-14 השעות שהוא באוויר (נכון לכתיבה שורות אלו) - ובכך הפך בעצמו לוויראלי. 

דונלדסון עשה חלק נכבד מהעוקבים שלו בעזרת הגרלות מוגזמות כמו טסלה במתנה, מטוס פרטי, קופסאות עם הפתעות ומספר פעמים אפילו מזוודות עם 10,000 דולר במזומן.