בתחילת הקיץ הצטרפו עוד 2 חברות קורקינט חדשות – טיר ודוט – לתל אביב, והרחובות הפכו עמוסים מהרגיל. כעת, מכריזה חברת Yango wind על דגם קורקינט חדש ו"מהפכני", לדבריה.

באוקטובר 2021 חברת יאנדקס הרוסית, שפועלת בישראל תחת המותג יאנגו, רכשה את חברת הקורקינטים השיתופיים וינד. עבור יוחאי עבאדי הייתה זו סגירת מעגל. הוא הקים את וינד, חברה גרמנית במקור, בישראל ב-2017 ("השקנו את הקורקינטים הראשונים שבועיים-שלושה אחרי בירד"), ואחרי 3 שנים עבר לעבוד ביאנגו. כעת, לאחר הרכישה, הוא מנכ"ל החברה המאוחדת, אותה הוא מכיר היטב.

הקורקינטים אמנם הפכו לחלק בלתי נפרד מהרחוב התל אביבי, אבל עבאדי מספר שהחברה פעילה בכ-18 ערים בישראל, ומחזיקה למעלה מ-7,000 קורקינטים בכל הארץ. "אנחנו עובדים בעכו, טבריה, אשדוד, ראשון לציון ובמו"מ עם ערים נוספות, בהן חיפה וירושלים. המטרה היא להנגיש את הקורקינטים לכל מקום כדי להגיע מנקודה אחת לשנייה. זה מזמן לא רק תל אביב".

לדברי עבאדי, יאנגו מתכננת אפליקציה אחת, שתציע מגוון שירותים תחבורתיים כמו שירות משלוחים מהיר (יאנגו דלי), מוניות וקורקינטים.

בתחילת הקיץ נכנסו עוד שתי חברות קורקינטים לתל אביב, וכעת פועלות בו חמש חברות. איך זה השפיע עליכם?

"אין ספק שכחברה עסקית אנחנו נפגענו. יש יותר תחרות, ואנחנו נלחמים על צרכנים, אבל תחרות גם גורמת לנו להיות יותר טובים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם עיריית תל אביב כדי למצוא פתרונות לבעיות שצפות יחד עם השינויים, והשקנו פיצ'רים לקידום הבטיחות".

יוחאי עבאדי, מנכ"ל Yango-Wind ישראל (צילום: נוי ערקובי)
יוחאי עבאדי, מנכ"ל Yango-Wind ישראל | צילום: נוי ערקובי

המחירים ירדו?

"המחירים לא השתנו. החברות החדשות מציעות קמפיינים של חדירה לשוק, אבל אנחנו כבר לא במקום הזה. אנחנו חברה מבוססת, ומציעים את הקורקינט הטוב ביותר בשוק. אנחנו יודעים מה הערך המוסף שלנו".

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2021 נפגעו 953 אנשים, בתאונות שדווחו למשטרה שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, עלייה של 37.3% לעומת שנת 2020. עבאדי מבהיר כי החברות הפרטיות, השיתופיות, משקיעות המון כסף בפיתוחים טכנולוגיים "כדי למקסם את בטיחות הרכיבה".

"יש היום קסדה על כל קורקינט, הכלים מוגבלים לנסיעה במהירות 25 קמ"ש, יש כאלה שמוגבלים ל-15 קמ"ש כמו באזור החוף בתל אביב. יש אפילו אזורים בתל אביב שאת לא יכולה להיכנס אליהם עם קורקינט, כמו כיכר הבימה וכיכר רבין - ואם נכנסת, הכלי ייעצר", אומר עבאדי. "בנוסף, כדי להפעיל את הקורקינטים השיתופיים, הרוכבים מחויבים בהצגת רישיון נהיגה, כלומר מבחינה טכנולוגית בני נוער לא יכולים לרכוב עליהם. יש גם לוחיות זיהוי לכל קורקינט.

"צריך לזכור, שמלבד הקורקינטים השיתופיים, יש את השוק הפרטי – שאין בו אכיפה, והוא הרבה יותר פרוץ בנושא הבטיחות. אנשים יכולים לנסוע במהירות 60 קמ"ש ובלי קסדה. לחברות הקורקינט השיתופי יש 2 לקוחות – הרוכבים והעירייה או הממשלה, כלומר הרגולטור. כמו שאני רוצה למצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבור הרוכב, ככה אני ארצה להשקיע עוד ועוד משאבים כדי להביא לשביעות רצון של הרגולטור".

השבוע משיקה כאמור יאנגו וינד דגם חדש של קורקינטים שיתופיים, כאשר בשלב הראשון מאות כלים חדשים יוצבו בתל אביב. בין החידושים: נורית איתות ייחודית, תאורה דו צדדית על גבי משטח הרגליים להבטחת נסיעה בטוחה בלילה, זווית סיבוב גדולה יותר לגמישות היגוי וביצוע פניות מדויקות, ולראשונה בקורקינט שיתופי - בולם זעזועים אחורי ולא רק קדמי. הדגם המחודש אף זכה בפרס העיצוב בתחרות העולמית IF – כקורקינט שיתופי פרמיום ספורט הראשון בעולם.

הקורקינט החדש של Yango wind  (צילום: Yango wind )
הקורקינט החדש של Yango wind | צילום: Yango wind

"המטרה שלנו לשים בתל אביב כמה מאות כלים, לאסוף פידבקים, לשמוע מה הרוכבים אומרים ואז להגדיל את זה לאט לאט", אומר עבאדי. "השקענו הרבה כסף, החברה רואה בשוק הישראלי מנוע צמיחה, ואנחנו משקיעים הרבה משאבים כדי להגדיל את העסקים בארץ".

לסיום, מגלה עבאדי כי הוא רוכב כבר 4 שנים על קורקינט, ועד היום (טפו טפו) לא עבר אף תאונת דרכים. "אני שומר על חוקי התנועה – חובש קסדה, רוכב לאט – לא עשיתי תאונה ולא הייתי קרוב לכך", הוא אומר.