בראד פלורה, מייסד פרפקט אודיינס (צילום: Knight Foundation)
בראד פלורה, מייסד פרפקט אודיינס | צילום: Knight Foundation

ביום שני שעבר, כשהסטארט אפ פרפקט אודיינס, פלטפורמת תוכנה שמסייעת לעסקים קטנים לקנות פרסומות אונליין, נמכר לחברת מארין סופטוור ב-25 מיליון דולר, לא עשתה העסקה רעש רב, והיא זכתה לדיווחים קצרים באתרי חדשות וטכנולוגיה. אולם עבור בראד פלורה, מייסד פרפקט אודיינס, היה זה צעד חשוב.

"הלוואי שיכולתי לומר שחשתי התרוממות רוח, שהרגשתי ריגוש או תחושת ניצחון, או שהתחלתי לגבש תוכניות כיצד אוציא את הכסף שהרווחתי מהעסקה, אבל ברגעים האלה מיד לאחר שהעסקה נסגרה הייתי פשוט עייף מדי", מספר פלורה, בטור שכתב באתר הטכנולוגיה סלייט. "כל מה שרציתי היה לתפוס תנומה ואז לחזור לעבודה ולחיים הרגילים. מבחינה אינטלקטואלית, אני יודע שזהו אירוע משנה חיים. התגמול הכספי נהדר, ואם אי פעם ארצה להקים עוד חברה, כל חלק בתהליך יהיה קל יותר. אבל ייקח זמן מה עד שאעכל הכל. בינתיים אני פשוט שמח שסיימתי לדבר עם עורכי דין שלוש פעמים ביום ושמח לחזור לפיתרון בעיות עסקיות".

בטור מספר פלורה על תהליך הקמת החברה, אשר צמחה בחממה הטכנולוגית היוקרתית Y-קומינייטור, עד שגדלה לצוות של 14 עובדים שמשרתים יותר מ-5,000 לקוחות עם צמיחה של יותר מ-10% מדי חודש. בנובמבר 2013 קיבלו פלורה ושותפו לייסוד החברה ג'ורדן בולר אימייל ממארין שבו הצעה לדון בשותפות אסטרטגית. "כשמקימים חברה, הצעות כאלה נשמעות מרגשות. בתיאוריה, שותפות מוצלחת עם חברה גדולה יותר עשויה לסייע לחברה להגיע ליותר לקוחות. אבל בהמשך מבינים ששותפויות כאלה הן לעתים רחוקות לא הדבר האמיתי", הוא מסביר.

בסיומו של התהליך, כותב פלורה, "אחרי שישה חודשים של אימיילים מנוסחים בזהירות, פגישות חשאיות בבתי קפה והליכות ברחובות סן פרנסיסקו בשעות הערב, מכרתי את החברה בשיחת טלפון שבה בקושי אמרתי משהו. עורכי הדין שלנו שוחחו עם עורכי הדין שלהם. אחרי שבועות של בדיקות נאותות, נראה היה שאנחנו עומדים בכל 14,213 התנאים, עורכי הדין של מארין הכריזו על העסקה כ"סגורה", כולם סיימו את שיחות הוועידה והחברה שלי באופן רשמי השתייכה למישהו אחר. פוף! נעלמה".

כשסיפר את החדשות ל-12 העובדים הנוספים בחברה, "הם נעצו בי מבט חלול, לא בטוחים אם זה טוב או רע. שותפי פתח בקבוק שמפניה והתחלנו למזוג. אחרי שבמשך שעה ענינו על שאלות, כולם הבינו שזה בעצם דבר מעולה. היות שגייסנו רק מיליון דולר, רוב ההכנסות מהעסקה ילכו לעובדים, ונתח של יותר מ-10% הוקדש למניות שהם יקבלו. כולם יקבלו הכנסות גבוהות ובחלק מהמקרים אלה עובדים שאיתנו פחות משנה. החלק הטוב ביותר בתהליך היה לספר לעובדים שלנו – אנשים שלקחו סיכון גדול כשהצטרפו לחברה הקטנה שלנו – שההחלטה שלהם הניבה להם הרבה מזומנים ומניות".

לכתבה ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: