מה השעה? אנחנו בטוחים שרובכם הצצתם בשעון כדי לענות על השאלה הזו, ואלה שהציצו בסמארטפון נשבעו לעצמם בפעם האפל (לא, לא אלף - אפל) שהם רק מחכים שייצא כבר שעון חכם בשל מספיק והם רצים להלביש לעצמם אחד כזה על פרק כף היד. מחר בערב תוכלו כנראה להבין שאו שצדקתם והשעון של אפל הוא מה שחיכיתם לו, או שטעיתם וכל העניין של שעונים חכמים הוא קשקוש אחד גדול. זה יקרה באירוע Spring Forward של אפל, שתרגום שמו בהקשרו הוא "מזיזים את השעון קדימה" - ביטוי שמשמעותו בדרך כלל הזזת השעה לשעון קיץ, אך במקרה זה באה לבטא שעון מתקדם יותר ממה שהכרנו עד כה.
כדי להתכונן כראוי למה שאפל מתכננת שתהיה השקת המוצר המוצלחת בהיסטוריה, עם תכנון למכור מספר 8-ספרתי של שעונים עד סוף השנה (עשרות מיליונים, למי שצריך עזרה) - ריכזנו עבורכם את כל מה שידוע לנו עד כה על השעון של אפל ב-5 סעיפים:
1. ל-Apple Watch אין דגם סטנדרטי שמיועד לכולם
הפרט הבסיסי ביותר אודות השעון של אפל הוא שמדובר במוצר המגוון ביותר של החברה אי פעם: החברה כבר חשפה בשנה שעברה כי הוא מגיע בשלושה דגמים שונים - "ספורט" העשוי אלומיניום, רגיל העשוי פלדה ו-Edition היוקרתי הזמין במספר חומרים, כולל זהב. כל אחד מהדגמים האלה מגיע בשני גדלי מסך שונים - 1.5 ו-1.65 אינצ' - כדי להתאים גם לבעלי ידיים קטנות או סתם חוסר רצון להסתובב עם מכשיר במשקל של יותר מ-100 גרם על פרק כף היד. לכל אחד מהגדלים והחומרים ניתן לשדך רצועות מ-6 חומרים שחלקם זמינים בכמה צבעים. הדבר מביא למצב בו ניתן ליצור עשרות גרסאות של השעון של אפל, כך שלכל אחד שתכירו יכול להיות שעון כזה שייראה שונה מאוד משלכם.
זוהי פנייה חדה ממדיניות אפל הוותיקה להציע כמה שפחות דגמים מכל מוצר - החל ממחשבי המק הזמינים במספר וריאציות חד-ספרתי (לשם השוואה: כל מחשב מבוסס חלונות זמין בעשרות גרסאות, עם מעבדים, נפחי אחסון, כרטיסים גרפיים ורכיבים אחרים שונים).
2. זה לא עוד גאדג'ט. זה תכשיט
הגרסה הבסיסית ביותר של Apple Watch - גרסת הספורט הקלה - תעלה 350 דולר. זה כמעט פי 2 מהמחיר ההתחלתי לשעוני Android Wear של גוגל, והוא גם הולך ועולה עם הגרסאות האחרות, עד לסכום של כמה אלפי דולרים (בין 1,200 ל-10,000, לפי שמועות שונות) לגרסה העשויה 18 קראט זהב.
3.חנויות נפרדות ורכישה מחוץ לקופסה
כתוצאה משתי העובדות הקודמות, השעונים לא יימכרו באופן דומה ליתר מוצרי אפל. החברה מקימה, לפי הדיווחים, חנויות מיוחדות לצורך מכירת השעונים, שיציעו אפשרות למדוד אותם ולבצע בהם התאמה אישית של החומרים והרצועות לפני הרכישה.
החנויות ימוקמו במעין אקווריומים בתוך חנויות של אפל, כמו גם של מותגי אופנה ועיצוב ברחבי העולם. כך ימשכו השעונים לחנויות אפל גם מי שלא מתעניין במחשבים, סמארטפונים וטאבלטים, בעוד לחנויות המעצבים הם ימשכו קהל גיקי עשיר שבא בשביל הגאדג'ט ועשוי להתאהב בעוד כמה אביזרים. מאחר וחלק מדגמי השעונים יקרים מאוד, הם יינעלו בכספות מיוחדות כל ערב ולאיישארו בחלונות תצוגה.
4. השעון הזה באמת הולך להיות חכם
אחת הסיבות (אם כי לא היחידה) שלקח לאפל חצי שנה בין ההצגה הראשונה של השעון לחשיפתו הסופית וההודעה על מועד ההשקה היא האפליקציות. החברה רצתה לוודא כי בניגוד לשעונים של גוגל (שיצאו חצי אפויים במקרה הטוב), שלה יציע לקונים שלל אפליקציות מהיום הראשון.
לכן, לפי הדיווחים, היא הקימה מעבדה סודית אליה הובאו בחודשים האחרונים מפתחים מרחבי העולם להתרשם מהשעון ולנסות על המכשיר האמיתי אפליקציות שפיתחו עבורו על המחשבים בבית באמצעות ערכת פיתוח התוכנה שהוציאה החברה. כתוצאה מכך, מלחששים מקורות, יציע השעון כ-100,000 אפליקציות מיומו הראשון בשוק - יותר מכל מכשיר חדש אחר בהסטוריה.
אך כל אותן אפליקציות לא גרמו לאפל להזניח את פיתוח האפליקציות המובנות שלה לשעון. המכשיר יגיע עם אפליקציית בריאות וכושר שאמורה להיות אחת המתקדמות ביותר ועם אפליקציית התשלומים של החברה, Apple Pay. בימים האחרונים חשף בכיר בחברה באירוע בארה"ב כי תשלום באמצעות השעון ייעשה בהצמדתו לקופות תומכות, כאשר זיהוי המשתמש ייעשה על ידי הקשת סיסמה על מסך השעון או סריקת האצבע על כפתור הבית של האייפון - שתי אפשרויות מעט מסורבלות לכאורה, אך כאלו שיידרשו רק לאחר הסרה של השעון מהיד - מה שאומר פעם ביום, ומיד נסביר למה.
5. הגיעה השעה להטעין
חיי הסוללה הם אחת הסוגיות הכאובות ביותר בתחום השעונים החכמים. אף חברה עוד לא הצליחה לייצר שעון שמסוגל להחזיק יותר מיממה, מלבד השעון הטיפש-יחסית Pebble המבוסס על מסך דיו אלקטרוני ומשמש בעיקר כצמיד המציג התראות מהסמארטפון לצד השעה.
גם אפל לא צפויה להביא בשורה בנושא הזה: בשיחות עם עובדי החברה הודה המנכ"ל טים קוק כי הוא מטעין את השעון שלו בכל לילה, ולפי דיווחים מנסיינים אחרים בחברה בנסיבות מסוימות של שימוש ממושך וכבד הסוללה מחזיקה רק 2.5-4 שעות.
אולי מסיבה זו, צפויה אפל לטעון כי השימוש בשעון צריך להיות תמיד קצר - עד 10 שניות בכל פעם. באירוע היא תציג לנו ככל הנראה תרחישים שונים של שיימוש, שבעבר היינו רגילים למרוח עם הסמארטפון במשך דקות, ואיך ניתן לבצע אותם על השעון ב-10 שניות ולעזוב אותו במנוחה.
מה עוד?
אם כל זה לא מספיק לכם, נציין כי השעון אמור לצאת לשוק בחודש הבא - אם כי לא ידוע עדיין באיזה יום בדיוק. את כל הפרטים תחשוף אפל מחר החל מהשעה 19:00 שעון ישראל. אנחנו נעדכן אתכם בזמן אמת על כל הפרטים.