Medz הוא סטארטאפ שמציע משלוחים תוך שעתיים של מוצרי פארם ותרופות ללא מרשם, שהוקם ב-2020 על ידי בן זינגר (40) שותף מייסד ומנכ"ל החברה, מודי ברטוב (40) שותף מייסד ורוקח אחראי, יאיר רחמים (42), שותף מייסד, ואביאל עמר (25), שותף מייסד.

הם מחזיקים בית מרקחת בגודל של 320 מ"ר שנמצא סמוך לקניון איילון ברמת גן, ובאתר שבנו הם מציעים משלוחים עד הבית או למקום העבודה לתושבי 8 ערים במרכז - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, קריית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל ורמת השרון. לשם השוואה, בסופר פארם אונליין המשלוח מגיע תוך יום עסקים אחד, וב-BE עובדים עם וולט בתל אביב ובגבעתיים בלבד.

"אנחנו נמצאים דקה מקניון איילון. האזור הזה חולש על כל גוש דן ומאפשר לנו את הפריסה והמהירות לספק את התרופות ללקוחות", מספר זינגר ל-mako. "אנחנו מלווים את כל תהליך המשלוח, שכולל גם בקרת טמפרטורה. חשוב לנו שיגיע גם בן אדם שהוא מנץ', שליח אדיב, עם חיוך בדלת ולא סתם שיזרוק את החבילה".

החברה כרגע מספקת כ-250 תרופות ללא מרשם, וכן כ-2,500 מוצרי פארם נוספים – בהם מוצרי ילדים ותינוקות, מוצרי טיפוח, ויטמינים ותוספי מזון ועוד. "בעתיד הלא רחוק אנחנו נציע גם תרופות עם מרשם רופא וגם קנאביס רפואי. אנחנו עובדים על זה מול קופות החולים ומשרד הבריאות כדי לקבל את האישורים", אומר זינגר. "אנשים לא יצטרכו, כמו שקורה היום, להגיע לבית המרקחת, להמתין בתור, ואז לגלות פתאום שהתרופה חסרה. הם יראו את זה באופן דיגיטלי".

עיקר הפעילות של medz היא באונליין, אבל ניתן להגיע גם לבית המרקחת שלהם באופן פיזי. כל מי שמזמין באתר שלהם, מקבל לאחר ההזמנה שיחת טלפון שבה הרוקח בודק שהמטופל מכיר את התרופה, מודע לתופעות הלוואי, מציע לו דברים אחרים אם יש חוסר במלאי וכדומה. ניתן לפנות לבית המרקחת גם באמצעות וואטסאפ ובקרוב תהיה אפשרות לערוך שיחת וידיאו.

בן זינגר, medz (צילום: יחסי ציבור)
בן זינגר, medz | צילום: יחסי ציבור

יש לציין, כי לא ניתן להזמין תרופות מתחת לגיל 18, אבל אפשר לגלות את זה רק בזמן המסירה של השליח, שיספק את המשלוח רק לאדם בגיר שיזדהה בפניו.

כמה לקוחות יש לכם?

זינגר: "אנחנו עובדים די חזק. בעייתי לחשוף מספרים כרגע. יש לנו פעילות משמעותית בערים שאנחנו מספקים את השירות. אנחנו מתכוונים בטווח הלא רחוק להיכנס לעוד ערים ולהרחיב את השירות שלנו לרוב חלקי הארץ בצורה מדורגת".

מה המודל העסקי שלכם?

"אנחנו מרוויחים מלמכור את המוצרים. המחירים הם אותם מחירים כמו במקומות אחרים, לעיתים אנחנו יותר זולים, למשל במוצרי תינוקות. המשלוח שלנו חינם בהזמנה מעל 250 שקל, ומתחת לזה עולה 19.90 שקלים. גייסנו עד היום סכום מכובד, שמאפשר לנו לצמוח וליצור אימפקט משמעותי בשוק".

כיום medz עובד כאתר בלבד, אך כן מתוכננת בעתיד להיות אפליקציה. "אנשים מורידים היום פחות אפליקציות, אך עם זאת גילינו שכשלקוחות הם חוזרים, אז כן יש ערך לאפליקציה שמשתמשים בה בצורה חוזרת ונשנית. ייקח עוד קצת זמן עד שנגיע לנוסחה הנכונה איך האפליקציה צריכה להיות", אומר זינגר.

medz (צילום: יחסי ציבור)
medz | צילום: יחסי ציבור

מה מודל החיקוי שלכם? וולט?

"וולט לא מודל חיקוי שלנו, אין לנו מודל חיקוי. זה מיזם שנוצר על ידינו ולא ראינו במדינה אחרת. המודל הזה נוצר מצורך אמיתי שלנו. אנחנו הורים, עובדים המון שעות, וזה בזבוז זמן לעמוד בתור לבית מרקחת. משלוחים אחרים קורים תוך כמה ימי עסקים, אבל אם את עכשיו חולה – את רוצה לקבל את התרופה עכשיו ואין לך כוחות ללכת לבית מרקחת".