איקאה ישראל פרסמה היום הודעה ללקוחות ועדכנה על אירוע סייבר שבו נגנב מידע אישי של לקוחות, כתוצאה מפריצה לחברת Signature-IT, שאירחה בשרתיה את אתר איקאה עד סוף שנת 2021. על פי ההודעה, קיימת אפשרות לפיה דלף מידע של לקוחות, אשר עשוי לכלול שם, מספר טלפון נייד, כתובת דוא"ל וסיסמה לאתר איקאה, שפעל עד סוף שנת 2021.

עוד נכתב: "הגנה על פרטיות לקוחותינו הינה ערך עליון עבורנו. אנו נוקטים באמצעים המחמירים ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, על מנת לאבטח את המידע האישי של לקוחותינו ולהגן על סודיותו".

בחברה המליצו ללקוחות לשנות את הסיסמאות שלהם גם באתרים אחרים, כי אם הסיסמה שהייתה להם באתר איקאה משמשת אותם גם בשירותים אחרים שלהם ברשת, הסיכון לפריצה אליהם גובר משמעותית. 

מייל מאיקאה על פריצה  (צילום: פרטי)
מייל מאיקאה על פריצה | צילום: פרטי

מדוברות איקאה הובהר בתגובה ל-mako כי "המידע שאוחסן בזמנו בשרתים של Signature-IT כולל פרטי קשר בלבד ואינו כולל פרטי תשלום או כרטיסי אשראי".

קבוצת ההאקרים Cyber Toufan Operations, שעל פי ההערכות משויכת לגורמים איראניים, פרצה לשרתי חברת אחסון האתרים Signature-IT בחודש שעבר. כ-40 לקוחות של החברה נפגעו כתוצאה מהפריצה, בהם הום סנטר, קרביץ, רשות הטבע והגנים ואפילו ארכיון המדינה.