ראש הממשלה נפתלי בנט העלה בערב החג פוסט לרשתות החברתיות שכלל תמונה משפחתית שלו והכיתוב: "חג פסח שמח מהבנטים". הפוסט זכה בפייסבוק ל-20 אלף לייקים, ובטוויטר ל-23 אלף לייקים, מספרים גבוהים מהרגיל בהשוואה לתכנים בימי שגרה שהוא מעלה.

את הנתונים היפים אפשר להסביר בכך שמדובר בפוסט לערב החג, בלי טקסט שנוי במחלוקת, ובתמונה משפחתית חגיגית, שכוללת 4 ילדים וכלב. לצד תגובות מפרגנות, היו גם גולשים ברשתות החברתיות שהעלו את הסברה שחלק מהלייקים מקורם בבוטים, כלומר משתמשים לא אמיתיים או כאלה שנקנו ממדינות אחרות, ובראשן הודו.

נועה לביא כתבה כי היא דגמה 300 שיתופים רנדומליים, והגיעה למסקנה ש-98.3 מתוכם מגיעים מחוץ לישראל ((בעיקר מהודו בנגלדש). גם בפייסבוק שאלה משתמשת: "איך יכול להיות שרוב הלייקים הם מהודו? רק שואלת".

גיא לוי כתב: "נפתלי בנט העלה ברכת חג פסח שמח עם המשפחה, אשר זכתה ליותר מ-14 אלף לייקים. כאשר הרוב המכריע של ההתרגשות והלייקים הגיעו דווקא מהודו, אשר אזרחיה ידועים בקירבתם האדוקה לחג הפסח והידע הנרחב שלהם בשפה העיברית. עוד עדות לכך שבנט פותח את ישראל לעולם".

בשנים האחרונות פורסמו בתקשורת כתבות על רשתות בוטים שהופעלו עבור ראש הממשלה לשעבר נתניהו. בשנת 2018 דווח כי ההאקר והאקטיביסט נעם רותם ואקטיביסט הקוד הפתוח יובל אדם חשפו רשת של עשרות עד מאות בוטים וחשבונות מזויפים בטוויטר, שצייצה אלפי ציוצי תמיכה בנתניהו. גם רונן ברגמן וענבר טוויזר פרסמו בשנת 2019 על מערך עצום של חשבונות מזויפים למען חשבון הליכוד. ראש הממשלה לשעבר הכחיש את הדברים והציג במסיבת עיתונאים את ה"בוטים" המדוברים.

כעת, גולשים מהצד הימני של המפה תקפו: "מה עם איזה תחקיר בוטים קטן לחג? או שפחות מעניין כשזה בנט?"

במיזם "פייק ריפורטר", ששם לו למטרה להילחם בפייק ניוז ברשת, מצאו כי רוב המצייצים מחדש והמשתפים של הפוסט של בנט הם פרופילים אסייתים שמקורם בהודו. בבדיקה מדגמית שלהם נמצא כי חלק ניכר מהפרופילים שפברטו את הציוץ של בנט פברטו גם את נתניהו כשכיהן כראש ממשלה. לדבריהם, מרבית הפרופילים פועלים בצורה מתואמת ומפברטים את אותם התכנים גם אלו שלא קשורים בישראל, מה שמעלה את החשד כי מדובר בפרופילים שמספקים קידום בעבור תשלום. "השימוש בקידום מזויף ע"י רשת פרופילים נועד לייצר מצג שווא של תמיכה ופופולריות", כך לטענתם.

בלשכת בנט הבהירו כי אין קניית בוטים בחשבונות של ראש הממשלה, והסבירו כי עוקבים רבים מהודו נוספו אחרי פגישתו של בנט עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בנובמבר האחרון. הציוצים שבהם תויג בנט עם מודי, שיש לו כמעט 80 מיליון עוקבים בטוויטר, זכו לחשיפה גדולה ולמספרים גבוהים.