דיסני +, שנכנסה לישראל ביוני 2022, הולכת בעקבות נטפליקס. לאחר שהעתיקה את מודל הסטרימינג, ממש כמו אפל, אמזון ועוד, כעת היא צפויה להעתיק גם את איסור שיתוף הסיסמאות בפלטפורמה. במהלך שיחת רווחים אתמול (רביעי), מנכ"ל דיסני, בוב איגר, אמר שהחברה "בודקת באופן פעיל דרכים לטפל בשיתוף חשבונות".

איגר הוסיף כי דיסני "תתחיל לעדכן את הסכמי המנויים עם תנאים נוספים ומדיניות חדשה בנוגע לשיתוף סיסמאות" בהמשך השנה וגם "תפעיל טקטיקות להנעת מונטיזציה" בשנת 2024. נטפליקס החלה לגבות מהמשתמשים תשלום נוסף כדי לחלוק את החשבונות שלהם עם מישהו מחוץ למשק הבית שלהם מוקדם יותר השנה, גם בישראל.

כשנשאל כמה אנשים חולקים סיסמאות בשירותים של דיסני, איגר סירב לספק מספר אבל אמר שזה "משמעותי". הוא גם הוסיף כי לחברה יש "יכולת טכנית" לנטר כניסות ושהחברה מתכננת "להיכנס לנושא הזה" ב-2024. נראה שממש כמו חברת נטפליקס, גם דיסני תפסיק את הקומבינה האהובה על ישראלים והיא לחלוק חשבון עם חברים.

"למרות שסביר שתראו השפעה מסוימת בלוח השנה של 2024, ייתכן שהעבודה לא תושלם במהלך השנה הקלנדרית", אמר איגר. "אבל בהחלט קבענו את זה כעדיפות אמיתית, ואנחנו למעשה חושבים שיש כאן הזדמנות לעזור לנו להצמיח את העסק שלנו".

בוב איגר דיסני (צילום: שאטרסטוק)
בוב איגר מנכל דיסני | צילום: שאטרסטוק

בנוסף, כמו הרבה חברות במשק, גם דיסני מעלה מחירים. למרות שכרגע המחירים בישראל לא צפויים לעלות, דיסני הכריזה על חבילה חדשה של $19.99 לחודש ללא פרסומות עם דיסני פלוס והולו, שתושק בארה"ב ב-6 בספטמבר. עם הצגת החבילה, המחיר של מנויים בודדים לדיסני פלוס והולו יעלה ב-12 באוקטובר. בעוד שהתוכנית ללא פרסומות של דיסני פלוס תעלה $13.99 לחודש (עלייה מ-$10.99), הגרסה ללא פרסומות של Hulu תעלה $17.99 לחודש (עלייה מ-$14.99). התוכניות הנתמכות בפרסומות, שלא קיימות בישראל, עבור שני השירותים יישארו זהות, אבל ייכנסו גם לאירופה וקנדה בקרוב.

בראיון ל-CNBC בחודש שעבר, איגר חשף את תוכניותיו לעתיד לענקית הבידור, הכוללת קיצוץ בהוצאות החברה על הפקות מארוול ומלחמת הכוכבים. איגר גם רמז שהחברה יכולה למכור חלק מרשתות הכבלים שלה שלדבריו אינן "הליבה" של דיסני, כמו ABC, FX ונשיונל ג'יאוגרפיק. "בהמשך, אני מאמין ששלושה מהעסקים שלנו יובילו את הצמיחה הגדולה ביותר ביצירת ערך בחמש השנים הקרובות", אמר איגר במהלך שיחת רווח ביום רביעי. "הם אולפני הסרטים שלנו, עסקי הפארקים והסטרימינג שלנו, כולם קשורים קשר בל יינתק למותגים ולזכיונות שלנו".

מדיסני ישראל נמסר: "אין כרגע שינויים בתמחור בישראל. עם זאת, התמחור נבדק בקביעות וייתכן והוא ישתנה בעתיד".