בבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בשבוע שעבר בקשה לאישור תביעה כתביעה ייצוגית נגד חברת סקארה קוסמטיקס. את התביעה הגישו 4 אזרחים, שניים מהם עורכי דין, בסכום של 15 מיליון שקלים, והם טוענים כי סקארה עברה על חוק הספאם, בכך ששלחה אליהם פרסומות ללא קבלת הסכמה מפורשת, כנדרש בחוק.

על פי הבקשה, התובעים רכשו בסניפי סקארה, ובקופה הוצע להם לקבל את הקבלה עבור הרכישה בטלפון הנייד שלהם או הוצע להם להצטרף למועדון הלקוחות "ללא עלות וללא התחייבות", מבלי שנמסר להם כי פרטיהם ישמשו לצורך משלוח דברי פרסומת.

התובעים טוענים כי הם מסרו את שמם ואת מספר הטלפון שלהם ולאחר זמן קצר הם קיבלו לטלפון שלהם מסרון עם חשבונית הרכישה, אך לא נתנו את הסכמתם לקבל דברי פרסומת.

תביעה נגד סקארה - חוק הספאם (צילום: פרטי)
תביעה נגד סקארה - חוק הספאם | צילום: פרטי

בבקשה לתביעה ייצוגית מופיעים מסרוני הפרסומת שקיבלו התובעים, אשר לדבריהם "הטרידו אותם, הסיחו את דעתם, וגרמו להם לתחושות שליליות של חוסר נוחות, עוגמת נפש, אכזבה ועוד".

התובעים מעריכים את גודל הקבוצה שנגרמה לה נזק בכ-150 אלף איש לפחות במכפלת נזק אישי מינימלי על סך 100 שקל (מתוך הנחה שכל חבר קבוצה קיבל לפחות דבר פרסומת מפר אחד), ועל כן סך התביעה עומד על 15 מיליון שקל.

ממשרד עוה"ד שנפ שמילוביץ, שמייצג את התובעים, נמסר: "לקוחות של רשת הקוסמטיקה סקארה החלו לקבל דברי פרסומת באופן קבוע, וזאת על אף שלא נתנו הסכמתם למשלוח דברי פרסומת ולא נמסר להם כי פרטיהם ישמשו לצרכי ספאם.

"מתיעוד שצירפנו לבקשת האישור, נחשף כי סקארה משכנעת אנשים למסור את פרטיהם לכאורה לצורך קבלת הטבות, ובפועל עושה בהם שימוש לצורך שליחת ספאם, בניגוד מוחלט לחוק. הבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה על ידי משרדנו נועדה לשים סוף לדרך פעולה זו של סקארה".

עו"ד אוהד שמילוביץ ועו"ד תום שנפ (צילום: אוהד שמילוביץ - יח"צ, תום שנפ - יח"צ ערן לוי)
עו"ד אוהד שמילוביץ ועו"ד תום שנפ | צילום: אוהד שמילוביץ - יח"צ, תום שנפ - יח"צ ערן לוי
מסקארה נמסר בתגובה שטרם קיבלו את כתב התביעה לידיהם - ויגיבו כשיקבלו.