חברת פאפאיה גיימינג משנה את שמה ל"פאפאיה", ומבשרת על כך לעולם בסרטון חדש, שצבר כבר קרוב ל-400 אלף צפיות ב-24 שעות שהוא באוויר. בסרטון ההומוריסטי מתייעצים בכירי החברה, שמגולמים על ידי השחקנים דור הררי ("השוטרים", "המפקדת") ונועה גנדלמן, כיצד ישווקו את הורדת המילה "גיימינג" ומחליטים להוריד גם על הדרך, את המילה "פאפאיה". באופן זה החברה נקראת " ", ומתחילה לצבור תאוצה בשל המקוריות. מאחורי הסרטון עומדת חברת look&listen, אשר יצרה גם את סדרת הסרטונים "ברקוני", שהפכה לוויראלית.

בנוסף, במסגרת המיתוג המחודש, פאפאיה רכשה את הדומיין PAPAYA.COM בעלות של כמה מאות אלפי דולרים מזוג רופאים סינים, שהחזיקו אותו בבעלותם, וכן שינתה את הלוגו שלה, שליווה אותה מאז הקמתה לפני 4 שנים.

החברה פועלת בשנים האחרונות בתחום משחקים מבוססי יכולת בין אנשים שמייצרים טורנירים בין משתמשים, ובתוך כך, סוליטייר, באבלס ועוד, במובייל. יש לה מעל עשרים מיליון הורדות וכמיליון משתמשים ביום מסביב לעולם. במסגרת משחקי החברה, יכולים שחקנים להתחרות זה מול זה בטורנירים מבוססי יכולת ולהרוויח מניצחונותיהם, ונכון להיום, החברה מנהלת למעלה מ-15 מיליון טורנירים ביום.

לדברי ההחברה, הרקע מאחורי ההחלטה (שנלקחה כבר לפני שנה) מתבסס על התובנה הצרכנית שהמשתמשים מונעים מאתגרים ואוהבים לקחת חלק בתחרויות מול אנשים אחרים. לאור זאת, החברה מתמקדת בחוויית השחקן כשהאתגר והתחרות במרכז.

"המיתוג החדש הוא שלב נוסף וחשוב בהתפתחות החברה בעולם ההיי טק הישראלי והגלובלי. שרטטנו חזון לחברה המשלב מוצרים שונים, חדשניים וייחודיים מהם ייהנו המשתמשים, במטרה להיכנס לעולמות טכנולוגיים מגוונים", אומר אוריאל בכר, מייסד ומנכ"ל פאפאיה. "השם החדש והלוגו המעודכן משדרים את מה שאנו שואפים אליו, כי מבחינתנו גיימינג היה רק ההתחלה".

אוריאל בכר, מייסד ומנכ"ל פאפאיה (צילום: גיא סידי, יחסי ציבור)
אוריאל בכר, מייסד ומנכ"ל פאפאיה | צילום: גיא סידי, יחסי ציבור

על פי אורי פרל, סמנכ"ל השיווק בפאפאיה, בסרטון משתתפים 3 שחקנים, כאשר השאר הם עובדי החברה. "ניסינו למצוא אנשים שמשקפים את הדמויות האמיתיות במציאות". עדי פועה קורמן, מנהלת הברנד והתקשורת בחברה, שהשחקנית הראשית בסרטון מגלמת את דמותה, מוסיפה: "בסרטון מופיע נדב איילון, שבבוקר הוא מתכנת אצלנו ובערב הוא שחקן במקצוע שלו. רק טבעי לתת לו את הבמה".

פאפאיה גיימינג עלתה לכותרות בחודש פברואר האחרון עם סרטון ויראלי אחר, שנקרא "לא הפאפאיה הזאת". בסרטון הבהירה החברה שהיא לא חברת פאפאיה גלובל, שהתפרסמה לאחר שהמייסדת שלה עינת גז הודיעה כי תוציא את כספי החברה לחו"ל בגלל המהפכה המשפטית.

"עינת גז יצאה עם ההצהרה שלה בתקשורת, ומבול התגובות התחיל באופן מיידי. אם זה תגובות בפייסבוק או בכל הרשתות החברתיות שלנו, וגם משפחות שפתאום שואלים את העובדים שלנו אם זה אנחנו", מספר פרל על הרקע לסרטון הקודם. "הסרטון גם מבוסס על סיפור אמיתי. בדיוק בזמן שעינת הוציאה את ההודעה, טסתי לפגישה בחו"ל עם סמנכ"ל הכספים שלנו, ואמא שלי חשבה שטסתי להעביר את הכסף של החברה לחו"ל. זה הגיע למצב אבסורדי, הבנו שאנחנו חייבים להגיב ומהר. גם אנשים שפנינו אליהם לגיוס התבלבלו בין שתי החברות".

לדבריו, הסרטון שצבר חצי מיליון צפיות עשה את שלו, מנכ"ל החברה הגיע להתראיין בתוכנית חיסכון, וכיום "אנשים מבינים שיש פה משהו אחר".

קיבלתם תגובה מפאפאיה גלובל?

פועה קורמן: "עינת גז הגיבה בטוויטר. משהו עם חיוך. הכי באווירה חיובית. הסיפור פה לא עינת גז, אלא רגע לעשות הבדלה. היא מאוד פרגנה וזה הצחיק אותה מאוד".

למרות המשבר בהייטק, בפאפאיה מספרים כי החברה יציבה ורווחית. "אנחנו צומחים ומגייסים בקצב אחראי, בשנה האחרונה גייסנו 100 תקנים חדשים וצפויים עוד 70 עובדים חדשים", אומר פרל.