לוגו mako
הכי נצפה במכשירים הניידים. mako

mako הוא האתר הנצפה בישראל בכלל השימוש במכשירים ניידים - כך עולה מהנתונים שנחשפו היום לראשונה על ידי ועדת המדרוג באינטרנט. הנתונים שנאספו על ידי הוועדה מראים שבחודש יולי נספרו ב-mako יותר ממיליון וחצי שימושים ניידים: 885,000 מתוכם בוצעו באתר mako המותאם למסכי סמארטפונים, 375,000 דרך אפליקציית Mako TV ו-297,000 באפליקציית החדשות של mako.

במקום השני נמצא Ynet של ידיעות אחרונות, גם הוא עם מעט יותר ממיליון וחצי גולשים שמתוכם 797,000 גלשו דרך האתר המותאם ו-725,000 דרך האפליקציה. במקום השלישי נמצא אתר וואלה. וואלה מוביל את טבלת הגלישה לאתרים המותאמים עם 899,000 גולשים באתר המותאם, אולם שם סירבו להעביר לרשות הוועדה למדרוג את נתוני הגלישה באפליקציית וואלה.

בניגוד לגלישה ה"רגילה" ממחשבים אישיים, נחלק השימוש הסלולרי באתרי האינטרנט לשתי צורות שימוש מקבילות: האחת באמצעות שימוש באפליקציה של אותו אתר, והשנייה גלישה ישירה באמצעות הדפדפן הסלולרי לכתובת האתר המותאם לתצוגה במכשיר זה (למשל, m.mako.co.il במקום www.mako.co.il).

בגלישה באמצעות אפליקציות בלבד רושם Ynet נתון של 725 אלף גולשים. mako רושם 675 אלף גולשים, הנאספים משתי אפליקציות: mako-TV רושמת 378 אלף משתמשים, ואילו האפליקציה של אתר mako רושמת 297 אלף. בוואלה סירבו למסור את נתוני האפליקציה בטענה שמדידת הנתונים איננה שלמה. גם בגלישה באתרים מותאמים נרשמה תמונה שונה מהדירוג המקובל בגלישה ממחשבים: וואלה עם 899 אלף גולשים. אחריה mako עם 885 אלף גולשים, ו-Ynet עם 797 אלף

זוהי הפעם הראשונה בה מפורסמים בישראל נתוני רייטינג של אתרים ואפליקציות לסלולר. ועדת המדרוג החלה למדוד את הגלישה הסלולרית רק השנה, בעקבות ההבנה שהגלישה דרך מכשירי מובייל הופכת במהירות מענף נישתי קטן לדרך עיקרית עבור משתמשים רבים לגלוש בכל מקום. לפי נתונים שפורסמו באוקטובר האחרון, בישראל 2.68 מיליון גולשים שמשתמשים במכשירים הסלולריים לפחות פעם בחודש. רובם המוחלט – 2.3 מיליון – ניגשים לתוכן דרך אפליקציות. נתונים אלה אינם כוללים את הגולשים המשתמשים במכשירי טאבלט. אוכלוסיית הגולשים במובייל צומחת במהירות, בניגוד לאוכלוסיית הגלישה הרגילה, שהתייצבה על כ-5.23 מיליון גולשים.