דווקא כשנדמה שהבינה המלאכותית נכנסה כמעט לכל תחום בחיינו, ישנם עוד סטארטאפים שמאמינים דווקא בכוח של חוכמת ההמונים והמגע האנושי בכל מה שקשור לקבלת החלטות עסקיות. מוצר מהסוג הזה שייך לחברת Adfreeway שנכנסת לישראל בימים אלו ועוסקת במה שלטענתה בינה מלאכותית לעולם לא תצליח לעשות. העיקרון מאחורי Adfreeway פשוט: לתת לאנשים לדרג פרסומות, ובעזרת כלל הדירוגים, לאפשר למפרסמים לקבל החלטות טובות יותר.

חברת Adfreeway נוסדה באוסטרליה ומטרתה היא כאמור, לאפשר למפרסמים להגיע אל הקהלים עם הפוטנציאל הכי גבוה להפוך ללקוחות. כיום יש בפלטפורמה כ-50,000 משתמשים פעילים מרחבי העולם, כאשר כ-10,000 מתוכם בישראל. תפקידם של המשתמשים הוא לצפות בפוסטים על בסיס יומי ולהעניק להם דירוג. מתוך כלל הדירוגים, הטכנולוגיה שפיתחה AdFreeway יודעת להפיק תובנות ולהתאים את הפרסומות לפלח הקהל הספציפי אליו מכוונים המפרסמים.

המשתמשים מקבלים עבור כל דירוג סכום סמלי שיכול לנוע מכמה סנטים ועד כמה דולרים, ואפליקציה תואמת אף עתידה לעלות בחודשים הקרובים. נכון לעכשיו, מקבלים 5$ לפתיחת החשבון ועוד סכום מסוים והטבות נוספות על כל משוב. בחברה מספרים שהם שואפים להפוך את הפלטפורמה לרשת חברתית לכל דבר, אם תרצו, הפייסבוק או הטיקטוק של הפרסומות, או אולי טינדר עם כפתורי הסוויפ.

לקוחות החברה יכולים לזהות מגמות ולנתח את קהלי היעד השונים למוצר אותו הם מעוניינים למכור. בנוסף, בעזרת ניתוח תחומי העניין האישיים של כל משתמש מדרג, התוכנה מסוגלת להמליץ למפרסמים לאילו גולשים לפרסם על מנת להבטיח אחוזי מכירה גבוהים.

לשם הדוגמה, החברה סיימה לאחרונה פיילוט מוצלח בדרום אפריקה עם רשת המזון המהיר KFC והוכיחה נתוני הצלחה גבוהים ב-750% בהשוואה לאלטרנטיבות בשוק, כך לדבריה. במילים אחרות, בקמפיין הפיילוט שנחשף למעל ל-5 מיליון צופים, Adfreeway הציגה נתוני הצלחה בגובה פי 7.5 החזר השקעה ביחס למתחרה המובילה גוגל. "מטרת הפיילוט הייתה להגיע ליעד עלות של 30 ראנד דרום אפריקאי ל-1,000 חשיפות - ובשימוש בAdFreeway, הצלחנו להגיע ל-22 ראנד", מסבירים גורמים בחברה.

בשלב הראשון, המפרסם מכניס לתוכנה את כל תוצרי הקריאייטיב שלו, כאשר התוכנה מנתחת נתונים ומפלחת את קהל היעד המתאים. בשלב השני, החברה מציעה למפרסם הצעת ערך לפרסום הכוללת את מספר החשיפות המשוער וערוצי השיווק המותאמים. בשלב השלישי כל שנותר הוא להתחיל את הקמפיין.

הרישום לאתר הוא מהיר ופשוט, וניתן אף להצטרף באמצעות חשבון אפל או גוגל. לאחר הרישום, המשתמש צופה במעין פיד של פוסטים ומתבקש לדרג פרסומים בעזרת כפתורי לייק ודיסלייק. כמו כן, ניתן לראות כמה משתמשים צפו בכל פוסט. לדברי החברה, כבר כיום יש חברות בישראל שמריצות קמפיינים יחד עם Adfreeway. כדי לגייס יוזרים לפלטפורמה, הם עובדים בעיקר דרך פרסום באינטרנט ומשפיענים.